na przykład nieznośne są sceny w zwolnionym tempie - hollywoodzkie i nachalne; ale aktorstwo, a zwłaszcza główna rola podnosi wysoko poziom filmu; zaletą jest też brak taniego rozmachu, tonowanie dramatyzmu i położenie nacisku na psychologiczny aspekt, stojący u podstaw próby wyjaśnienia niewyobrażalnego okrucieństwa,...
więcejI gdzie ten "rozmach" który obiecywał nam dystrybutor ? Armia składająca się z 30 żołnierzy,
czy możę "stolica" składająca się z 20 chat na krzyż ? Film nie był sam w sobie tak słaby lecz
nie wysuwał się ponad przeciętność. Typowo Rosyjski film dla rosjan, Pyotr Mamonov
stworzył całkiem przekonywującą rolę, całość...
Film nie tylko jest pełną rozmachu panoramą XVI-wiecznej Rosji, ale pozwala wejść w niezwykle trudny problem rosyjskiego mariażu między cerkwią a rosyjskim dworem, życiem duchowym a polityką. Zawsze bardzo trudno mi było zrozumieć prawosławie, jednak po obejrzeniu filmu jakby coś do mnie dotarło - co nie znaczy, że...
Film Pawła Łungina jest precyzyjnie odmalowanym freskiem z burzliwych czasów panowania jednego z najsłynniejszych carów, Iwana Groźnego. W zasadzie, mamy tu do czynienia z mistrzowsko przedstawionym portretem psychologicznym człowieka i w tej roli Piotr Mamonow pokazuje prawdziwy aktorski kunszt. Urzeka piękna sceneria...
więcejFilm zrobił na mnie, wyjątkowo dobre wrażenie. Z minuty na minutę jeszcze bardziej chce się oglądać, obraz wręcz wciąga widza swoją historią. W przeciwieństwie do amerykańskich epopei jest realistyczny, bez zbędnych pierdół. Na pewno obejrzę jeszcze raz kiedyś. Polecam!
Obejrzałem. Film był taki, jaki miał być. Ładne zdjęcia, świetna rola tytułowa, można poczuć kilmat ówczesnej "hosudarskiej" Rosji. Szkoda, że to tylko niewielka część z życia tej barwnej postaci :(
Najbardziej podobał mi się moment czy rodział zemsta Cara było to najbardziej emocjonujące no i koncówka która zrozumiałem że Car bez ludu jest nikim dobrze oddana rola Cara nie jest to kino efektowne z widowiskowymi walkami bardziej to kino spokojne pokazujące jak u Cara rodziło się szaleństwo . Kino nie równe...
więcejpiękne ujęcie oszalałego cara pośród śniegu, czarny pies. Ktoś zwrócił uwagę na Domogarowa? Szkoda że miał taką poboczną rolę. ma taką spokojną mądrość na twarzy, ale mimo to pasował na okrutnego bojara, nigdy nie widziałam żeby ktoś tak dobrze zagrał cichego niemiłosierca który w poważnym skupieniu słucha bezsensownie...
więcejJeśli film miał przedstawiać głównie sadyzm opriczników, to wyszło nieźle. Natomiast jeśli chcieli w nim jeszcze przedstawić biografię Iwana Groźnego, to wyszło to słabo.
W filmie przedstawili go raczej jako zmanipulowanego głupka (aż niekiedy do przesady), a przy zasługach jakie miał i przy poglądach, które zostały...
Na pewno Rosjanom łatwiej jest dokonać historycznego rozliczenia z postacią odległą, apodyktyczną, dewotyczną nie oświeconą wiedzą materializmu dialektycznego, ale przecież istotną w ich zawikłanej historii, niż ukazać surowa prawdę z życia panów Dzugaszwili czy Uljanowa, ale w polskim obiektywie, przez tych samych...
więcejPrzeraża mnie to w jak znakomity sposób Rosjanie potrafią pokazać swoją historię bez nadmiernego przeinaczania faktów. Film jest znakomity, zrealizowany z rozmachem. Ciekawe czy doczekam polskiego filmu historycznego zrealizowanego tak dobrze jak ten. Może być o husarii...
Dosyć ciekawy film. Dla miłośników filmów z batalistycznymi scenami i rozlewem krwi na każdym kroku odradzam, ponieważ to nie jest taki film. Skupiono się tu bardziej na samej budowie postaci Iwana Groźnego , na tym jakim był psychopatycznym władcą .
Występuje tu sporo metafor religijnych tzw cudów .
Całkiem...
Według mnie bardzo dobry, klimatyczny, świetnie zagrana główna rola - sfiksowany, szczerbaty car i jego "psy" podwładne. Polecam widzom lubiącym pomyśleć na filmie i po nim.