7,4 197 tys. ocen
7,4 10 1 197453
6,7 39 krytyków
Equilibrium
powrót do forum filmu Equilibrium

Placebo

ocenił(a) film na 8

W temacie niżej rozgorzała dyskusja, w której przewinął się wątek pt. "czy można pozbawić ludzi uczuć za pomocą leków". Osobiście uważam, że to całe prozium to tylko placebo, jednak elita rządząca Librią tak skutecznie wmówiła ludzkości swoje prawdy, że ludzie uwierzyli. Nie znam się na medycynie, ale uważam, że błędne wychowanie może zamienić człowieka w potwora prędzej niż pastylka. W "Equilibrium" pokazane jest społeczeństwo poddane klasycznemu praniu mózgu, z którym "lek" nie ma wiele wspólnego. Bardziej liczy się głos Ojca słyszany na każdym kroku i kolesie z bronią na ulicach.

Generalnie film bardzo mi się podobał i polecam go, choć wizualnie nie zachwyca. Sądzę jednak, że trochę wyższy budżet zrobiłby z niego hit kinowy.

ocenił(a) film na 1
Reijel

Chyba tylko ja nie lubię tego filmu ;) Przez to, że ja mam trochę pojęcie o tym jak powstają emocje i co robić by je wyhamować. Jednym słowem czepiam się, a przez uwielbienie dla Orwella nie mogę temu panu nawet pogratulować pomysłu bo to jest tylko kalka....

ocenił(a) film na 7
Reijel

Zgadzam się w 100% z Reijel - prozium to placebo, zaś całe imperium Librii zbudowane zostało słowem wielkiego Ojca. To właśnie jego upadek doprowadza w państwie do wybuchu rewolucji, a nie odstawienie lekarstwa, które to zresztą pełni dla mnie jedynie funkcje pewnego symbolu. Wielu ludzi krzyczy na forum, że film jest pełen niedorzeczności, że nie tak powinni zachowywać się ludzie wyzuci z emocji - sęk w tym, że wcale nie musieli być ich pozbawieni, na co zresztą dowodów historycznych jest bez liku.

"mam trochę pojęcie o tym jak powstają emocje i co robić by je wyhamować"

Z całym szacunkiem, ale wdg mnie rozminęłaś się z sensem tego filmu. Nie jestem fachowcem jeśli chodzi o psychologię uczuć, ale myśle, że takie naukowe podejście do filmu może źle wpłynąć na jego odbiór.