Dawno, dawno temu dostałam na urodziny trzy tomy Władcy. Wspaniała, epicka opowieść z miejsca zdobyła moje serce, a obejrzana później z wypiekami na twarzy ekranizacja tylko wzmocniła moją miłość do Tolkiena. Później zdobyłam Hobbita. Był to taki powrót w znajome strony, do Shire. Podróż podczas której napotykałam znane już sobie postacie, z lekkością, bez ciężaru pierścienia i oddechu Saurona na karku. Miałam też okazję przeczytać kilka innych dostępnych w Polsce pozycji - m.in. Niedokończone Opowieści, Sirmarillion, Atlas, Dzieci Hurina. Sam film znam, zapewne jak większość z Was, niemalże klatka po klatce, a i tak za każdym razem wracam do niego z przyjemnością.
Piszę to, żeby zaznaczyć, że nie jestem zielona w temacie.
Przed premierą miałam pewne obawy. Autentycznie się bałam.
Naczytałam się, opinii mówiących, że film będzie do dupy a Jackson sprofanuje swoje dzieło, oraz świętą księgę J.R.R.T.
Dzisiaj jestem świeżo po seansie, podzielę się więc wrażeniami z filmwebowiczami.
Na wstępie, żeby była jasność - Jackson wie co robi. W moim odczuciu udało mu się oddać klimat, lekkość i pewną baśniowość Hobbita. Wizualnie jest trochę teatralny, do czego przez pierwszą... hmm... sekwencję trzeba się przyzwyczajać, potem jednak robi to bardzo dobre wrażenie (oglądałam w nowej technologii), doskonale pasuje, bowiem historia również jest lżejsza, różniąca się bardzo od monumentalnego wręcz Władcy. W zasadzie jest to taka podróż przez Śródziemie, pełna sentymentów, pięknych widoków, spotkań ze starymi znajomymi, oraz odkrywanie rzeczy nowych. Co nie oznacza że brak w niej scen i walk w epickim duchu, tak dobrze znanym z Trylogii.
Fakt, brakowało Froda i kilku kluczowych postaci. Freeman w roli Bilba sprawdza się jednak znakomicie, jest to postać sympatyczna i wyczuwa się to rodzinne podobieństwo do Tuków (Perry). Również drużyna, co prawda już nie pierścienia, za to krasnoludzka zdobyła moje serce, jest świetnie zrobiona i zagrana.