Mógłby ktoś polecić inne wartościowe, polskie filmy o podobnej ciężkości i walorach artystycznych?
Nie mogę się wręcz nadziwić, że dopiero niedawno natknąłem się na takie arcydzieło.
A sądząc po ilości głosów, wielu jeszcze go nie odnalazło.
Bardzo więc możliwe, że mam przed sobą jeszcze wiele znakomitych polskich obrazów,
Przyłanczam się do prośby a ja ze swojej strony polecić moge :
- Bez końca , film Kieślowkiego
- Pestka , Krystyna Janda i Daniel Olbrychski w rolach głównych
- Tylko strach , Anna Dymna w roli głównej
- Kochankowie mojej matki , Krystyna Janda w roli głównej
- Constans , film pana Zanussiego
coś tam by się jeszcze znalazło ale może te filmy były już widziane . W razie pytań prosze pisać ;]
kilka tytułów mam do obejrzenia , właśnie mało znanych polskich tytułów a kilka jeszcze moge sobie przypomnieć bo to tak na szybko .
"Bez końca" - bez dwóch zdań! Od siebie dorzucę jeszcze:
"Bez znieczulenia" (1978)
"Jak daleko stąd, jak blisko" (1971)
"Nadzór" (1983)
"Pociąg" (1959)
"Sam na sam" (1977)
"Dreszcze" (1981)
Filmy dokumentalne:
"Czwarty człowiek" (2010)
"Szczur w koronie" (2005)
mało znane a ciekawe hmmm:
- zapach psiej sierści
- abel twój brat
- yesterday
- milioner
- paciorki jednego różańca
- przypadek
Hmm myślę, że akurat Przypadek nieobcy jest osobom interesującym się filmem. Natomiast tymi innymi tytułami, które wymieniłeś będę się musiał zainteresować. Dzięki wielkie!
wpisałem ze względu na równie wybitną kreacje Lindy... mi jakoś przez lata umykał, dopiero w tym roku obejrzałem. pozdrawiam!
od siebie polecam Miasto prywatne.
Może nie jest to arcydzieło, ale jeśli ktoś lubi klimat 90 lat na pewno doceni ten film. W roli głównej (a jakże) Linda oraz śp. Kozłowski.
Przyszedł mi też do głowy nieznany film- Fetysz- w roli głównej Fiat 126P :)Polecam.
"miasto prywatne" rewelka - oglądałem jako nastolatek i pamietam ze wydał mi się bardzo brutalny (np oślepienie chłopca), po latach docenilem i tę role Lindy - ten jego dresik i kolczyk z krzyżykiem - kolejna wybitna kreacja - warszawski "cfaniak" . Ostatnio też oglądałem mało znany "prowokator" - również polecam fanom Bogusława.
Ja polecam "Krzyk" Barbary Sass ze świetną Dorotą Stalińską i szokującą rolą Igi Cembrzyńskiej. Świetne, bezkompromisowe kino społeczne, żadne tam "smuty".
dzis ogladając po raz kolejny "kobietę samotną" nie mogłem się oprzec wrazeniu, że nie jest znów tak mało podobna do "nocy cabirii" Feliniego.
Polecam:
http://www.filmweb.pl/film/Odwiedziny+prezydenta-1961-8285
http://www.filmweb.pl/film/Pogrzeb+%C5%9Bwierszcza-1978-98175
w jakiś sposób podobne bo pokazują samotne dzieciństwo w realiach PRL
Ja dorzuce jeszcze:
Niedzielne igraszki.
Żółty szalik.
Plac Zbawiciela.
Barwy Ochronne.
Szansa (1979) - super rola Stuhra w filmie Falka
Portrecista (2005) - dokument ktory każdy powinien zobaczyć
Szczurołap (1986) - też dokument, ale z drugim dnem
Wielki bieg (1981) - bardzo dobry film o czasch stalinowskich w Polsce, wciągająca akcja
Abel, twój brat (1970) - robi wrażenie, a jaka ciekawa obsada
Dotknięcie ręki (1992) - najlepszy film Zanussiego, jaki dotąd oglądałem, nie gorszy od dzieł Bergmana czy Kieślowskiego, w obsadzie Max von Sydow, zdecydowanie polecam
To ja polecam "Rozmowę z człowiekiem z szafy" z 1993r., bo jeszcze nikt nie wspomniał. Film podobnie wstrząsający, co 'Kobieta samotna' i praktycznie zupełnie nieznany. Wywarł na mnie ogromne wrażenie, wytarmosił wewnętrznie, silne emocje czuję do dziś, choć oglądałam przeszło 2lata temu. Nie sugerować się oceną na FW ;)