PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=120033}

Kontrolerzy

Kontroll
7,5 44 715
ocen
7,5 10 1 44715
6,7 12
ocen krytyków
Kontrolerzy
powrót do forum filmu Kontrolerzy

Analiza filmu

ocenił(a) film na 9

Im dłużej myślę o tym filmie tym większe wrażenie na mnie robi! Chciałbym podzielić się z wami swoją interpretacją i zaprosić do dyskusji.

Według mnie główny bohater jest mordercą. Już od początku filmu wydaje się być "zniszczony", ma co najmniej jedną bójkę za sobą. Mieszka w metrze, uciekł ze świata "na powierzchni", jak sam mówi w obawie przed porażką. Tylko on widzi mordercę i reaguje na niego bardzo specyficznie.

Pierwsze spotkanie, w norze, dzieje się za sprawą kobiety. Mocna alegoria. To ona pokazała mu samego siebie. Myślę, że taka interpretacja tej sceny jest kluczowa dla całego filmu.

Drugie spotkanie, bohater jest przerażony.

Kolejne - walczy, biegnie mimo fizycznej kontuzji nogi, kilka godzin wcześniej nie był w stanie chodzić.

Protagonista wydaje się być zagubiony, zdezorientowany. Na pytanie o zabójstwa nie zaprzecza, reaguje pchnięciem współpracownika na podłogę. Całe metro jest surrealistyczne, obce, wrogie. Klimat sprzyja załamaniom nerwowym.

A co jeśli świat pod ziemią to jedynie wyobraźnia bohatera, który walczy sam ze sobą, będąc w mieszkaniu i nie obierając telefonów? Wtedy powrót "na powierzchnię" byłby powrotem do świata i policyjne syreny w ostatniej scenie nie byłyby potrzebne.

Co myślicie?

ocenił(a) film na 8
8Olo8

Podzielam twoje zdanie. To jest jego walka ze sobą, z tzw. freudowskim, psychoanalitycznym cieniem. to co go wyprowadza na powierzchnie to miłość, uczucie, akceptacja (czyjaś i własna). No tak tez jest w życiu. jak czujemy się akceptowani to sie otwieramy ;) na zmiany, na innych etc.
Ale obdzierając film z tej analizy to i tak trzyma się kupy :)

ocenił(a) film na 10
8Olo8

I w ostatniej scenie pociąg się nie zatrzymał, więc nikogo nie rozjechał. Musiało to być symboliczne zerwanie z przeszłością.

ocenił(a) film na 7
karras

Pociąg się zatrzymał, bo to była jego stacja. Przejrzałem wcześniejsze "skoki" i wyglądało to tak samo, albo wręcz podobnie. Także co do symbolicznego zerwania z przeszłością, a w zasadzie pogodzenia się z jej faktem to się zgadzam, ale co do tego rozjechania to nie można tego stwierdzić - rozjechanie samego siebie, rzekomej przeszłości.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones