Matrix

The Matrix
1999
7,6 859 tys. ocen
7,6 10 1 858803
8,0 76 krytyków
Matrix
powrót do forum filmu Matrix

OK, to film akcji, ale jak dla mnie porusza kwestie dotyczące naszego życia, np. fakt, że ciągle do czegoś dążymy, ulegając normom społecznym i tak naprawdę nie jesteśmy do końca wolni. Może ktoś inny powie, że to przesada, ale to i tak coś więcej niż kolejna łupanka w stylu 'uratuj świat'.

ocenił(a) film na 10

na "system" jesteśmy skazani, nie jest to idealne rozwiązanie ludzkiej egzystencji, ale lepsze to niż bezprawie panujące w buszu ;p

co gorsza, demokracja jest najlepszym systemem z dostępnych, niestety jest mimo wszystko zły system,

użytkownik usunięty

to pytanie zadaj jakiemuś socjologowi czy kto tam się tym zajmuje (je jestem inżynierem, więc daleko mi do tych humanistycznych dziwactw),
w dużej mierze jest to efekt naszego instynktu, człowiek to istota stadna, dlatego łączymy sie w społeczeństwa, wolność zawdzięczamy sami sobie,
tzn jej brak raczej chciałem powiedzieć gdyż kieruje nami potrzeba uczucia bezpieczeństwa, wśród swoich najlepiej, dlatego nie lubimy inności, raczej ludzie wolą być do siebie podobnym, a jak to pewien człowiek powiedział, boimy się tego co jest nieznane, tego czego się boimy staramy się zniszczyć, dlatego ogół społeczeństwa odrzuca wszelkie patologie, inności i ludzi którzy się wyłamują, właśnie dzięki tej cesze powstawał wyprawy krzyżowe i rasizm.
a z kolei przeczy to ludzkiej naturze poznawczej, przecież ktoś musiał zejść z drzewa, odkryć prąd, i inne potrzebne rzeczy, człowiek ma ciąglą potrzebę rozwoju, chce poprawiać swoje życie, jest to cecha pierwotna, gdyż odwołuje się do doboru naturalnego i ewolucji,