PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=10056851}
6,5 8,6 tys. ocen
6,5 10 1 8577
5,8 10 krytyków
Piep*zyć Mickiewicza 2
powrót do forum filmu Piep*zyć Mickiewicza 2

Jeden z najgorszych filmów jakie widziałem. Ile wam zapłacili za wystawianie takich wysokich ocen? Wstyd. Przestańcie się ośmieszać i po prostu przyznajcie, że to gniot.

ocenił(a) film na 4
max_spurs

Dokładnie. Nędzne to i sztywne jak trup na cmentarzu. Tragicznie zmontowane, fabuła to jakiś żart i zagrane na poziomie seriali w tvp. Nie wiem jakim cudem Ogrodnik dał się namówić do wystąpienia w tym paździerzu. Bohaterowie tej historii to idioci z naiwnością podniesioną do najwyższego poziomu, wręcz upośledzeni umysłowo. Jakim cudem to coś weszło do kin po tragicznej jedynce to ja nie wiem. Kto na to poszedł i jakim cudem dwójka dostała zielone światło? To jest jakaś jedna wielka amatorszczyzna. Dużo lepsza produkcje łapały niższe oceny od tego badziewa. 6/10 od krytyka to jakaś kpina. Rzekłbym, że ten film jest nawet szkodliwy. 

ocenił(a) film na 2
ketjow81

Zgadzam się. Też uważam, że jest on szkodliwy tylko nawet nie chciało mi się rozpisywać tutaj na ten temat. Nie jestem w stanie pojąć dlaczego to coś zgarnia takie oceny, a inne, zdecydowanie bardziej ambitne, projekty są hejtowane i niesprawiedliwie odrzucane przez tych "krytyków".

ocenił(a) film na 10
max_spurs

Tu raczej chodzi o przesłanie filmu. Doskonale pokazane było to jak ktoś inny niż wszyscy jest traktowany przez rówieśników i następnie jak powinien być traktowany, ale ok. Idźcie oglądać szybkich i wściekłych 124 część. Może Don wyskoczy z ekranu i powie że jesteście jego rodziną.

ocenił(a) film na 2
Mateusztar2

Zluzuj, Mati, bo widzę, że nie potrafisz się pogodzić z tym, że coś nam się nie podoba. Skoro ty dajesz takiemu filmowi 10/10, to tylko świadczy o tobie, a Szybkich i wściekłych nawet nie lubię, widziałem tylko pierwszą część.

ocenił(a) film na 10
max_spurs

To raczej was boli, że komuś się to może podobać. I po waszym poziomie wypowiedzi wcale się nie dziwię, że wam film się nie podobał ;)

ocenił(a) film na 2
illussion5

Mnie nic nie boli, od tego żenującego seansu obejrzałem kilka lepszych filmów i znowu jestem szczęśliwym człowiekiem.

ocenił(a) film na 9
ketjow81

taka rada, zakładaj gatki które mniej obciskają jaja

ocenił(a) film na 4
Ranne_Pantofle

To musisz mi pożyczać luźniejsze Pantoflu XD 9/10 - to chyba ocena twojej głupoty.

ocenił(a) film na 2
Ranne_Pantofle

Jak mam prowadzić dyskusję z pantoflem? Żegnam, idź obejrzyj ten film, bo nie wierzę, że go widziałeś i dałeś mu 9/10 xd

ocenił(a) film na 7
ketjow81

A czemu uważacie ten film za szkodliwy? Co w nim jest takiego?

ocenił(a) film na 4
emiksowa

Film „Pieprzyć Mickiewicza” (reż. Michał Węgrzyn, 2024) wzbudził wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród nauczycieli, środowisk patriotycznych i konserwatywnych. Krytyka wobec niego opiera się na kilku głównych zarzutach, które prowadzą niektórych do opinii, że film może być społecznie szkodliwy. Oto najważniejsze powody:
1. Dewaluacja klasyki i kultury narodowej
Tytuł już sam w sobie jest prowokacyjny – „Pieprzyć Mickiewicza” to bezpośredni atak na symbol polskiej kultury i literatury. Dla wielu:
• to lekceważenie dziedzictwa narodowego,
• wyraz pogardy dla edukacji klasycznej,
• próba przekonania młodych, że kultura narodowa jest „nieżyciowa” i niepotrzebna.
Efekt: Może wzmacniać postawę buntu wobec nauki i promować pogląd, że patriotyzm i humanistyka są przestarzałe.
2. Promocja nihilizmu i buntu dla samego buntu
Film ukazuje młodzież zbuntowaną wobec systemu szkolnego, nauczycieli i norm społecznych – bez większego uzasadnienia ani głębi psychologicznej. Krytycy zwracają uwagę, że:
• brakuje konstruktywnego przesłania,
• bunt jest pokazany jako forma „stylu życia”, nie refleksji.
➡️ Efekt: Może wzmacniać postawy roszczeniowe, alienację i antyspołeczne nastawienie u części młodych widzów.
3. Karykaturalne przedstawienie nauczycieli
W filmie pedagodzy często są ukazywani jako oderwani od rzeczywistości, znudzeni, przemocowi lub niedostosowani.
• Brakuje postaci nauczyciela z powołaniem czy chociażby empatii.
• To może pogłębiać brak zaufania do systemu edukacji i relacji uczeń–nauczyciel.
➡️ Efekt: Wspiera antyintelektualizm i antyinstytucjonalne nastroje.
4. Wulgarność i brutalizacja języka debaty
Już sam tytuł wprowadza język agresji i pogardy do przestrzeni publicznej. Krytycy wskazują, że:
• film normalizuje wulgaryzmy jako sposób wyrażania opinii,
• promuje retorykę przemocy słownej wobec instytucji.
➡️ Efekt: Obniżenie poziomu dyskursu publicznego i edukacyjnego.
5. Brak zniuansowanej krytyki szkoły
Choć krytyka systemu edukacji jest potrzebna, ten film – według wielu – oferuje jedynie uproszczoną karykaturę, a nie pogłębioną refleksję nad realnymi problemami polskiej szkoły.
➡️ Efekt: Zamiast skłaniać do dialogu, film polaryzuje i ośmiesza debatę o reformach edukacyjnych.
Podsumowanie – czy film jest szkodliwy?
Zależy dla kogo.
• Jeśli odbiorca ma świadomość ironii, prowokacji i zna kontekst – może potraktować film jako satyryczną krytykę systemu.
• Ale dla młodszych widzów, którzy dopiero kształtują poglądy, może być źródłem cynizmu, nihilizmu i pogardy dla kultury.
Wnioski krytyków: Film nie buduje, lecz niszczy zaufanie do wartości, które łączyły polskie społeczeństwo: edukację, kulturę, wspólną tożsamość.