PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=1159}

Podwójne życie Weroniki

La Double vie de Véronique
7,5 48 706
ocen
7,5 10 1 48706
6,8 22
oceny krytyków
Podwójne życie Weroniki
powrót do forum filmu Podwójne życie Weroniki

Piękny

ocenił(a) film na 10

Filmy Kieślowskiego stają się powoli pewną formą snobizmu, ich rozumienie i właściwą interpretację przypisujemy osobom o odpowiednio wysokim wykształceniu, wieku a co za tym idzie wynikającemu z tego doświadczeniu. Moim zdaniem nic bardziej mylnego. Odbiór dzieł Kieślowskiego to czysty subiektywizm i w moim przekonaniu każda subiektywna interpretacja "Podwójnego..." jest jak najbardziej prawdziwa. Kieślowski dokonał czegoś czego współcześni reżyserzy dokonać nie potrafią mimo tak wysoko rozwiniętej technologii - poruszył emocje. Dostajemy, wydawać by się mogło, bardzo prostą historię, ale spójrzmy na jej formę, już pomijając piękną i znakomitą w swojej podwójnej roli Irène Jacob i muzykę Zbigniewa Preisnera, przy której ciarki przechodzą po całym ciele. Historia Weroniki ma w sobie tyle enigmatyczności, że można ją odkrywać w każdym wieku, wciąż na nowo i za każdym razem zaskakuje, odkrywa jakiś rąbek prawdy i pokazuje jak bardzo skomplikowane są rzeczy proste. Dlatego jest i zawsze będzie arcydziełem.

ScarlettOHara

Bardzo mi przeszkadza w tym arcydziele źle podłożony głos pod polską Weronikę. Niestety - dla mnie to odziera go z magii i budzi się we mnie złośliwa bestia. Tak, że rzeczywiście poruszył moje emocje - wkurzenie to niezły skutek ;)

ocenił(a) film na 10
menysek

Tak jak pisałam, tworzysz indywiduum - subiektywnie oceniasz. Nieprzyjemne emocje to jednak nadal emocje, a jeżeli w filmie wywołuje je wyłącznie tak błaha pobudka jak źle podłożony dubbing przez pierwsze dwadzieścia minut seansu, to nie uważam, żeby ten argument mógł drastycznie przekrzywiać jego odbiór bądź wpływać negatywnie na jego ocenę;) Części techniczne są istotne, ale najistotniejsza jest jednak materia;)

ScarlettOHara

Ja uważam, że jeżeli coś ma mnie poruszać właśnie poprzez środki wyrazu, to powinny być one dopracowane i perfekcyjne. Inaczej, to tak jak wykwintny obiad posypać zgniłym koperkiem. Ten dysonans wkurzył mnie na wstępie. Dalej - to już kwestia innych niuansów, które ogólnie nadają treści filmu znaczenia, jakich nie umiem zaakceptować. Chętnie bym o rozumieniu ich podyskutowała. Może moje wizje powstały z komunikatów, które można by pojmować inaczej.

ocenił(a) film na 10
menysek

Ale może te środki o których piszesz są w istocie dopracowane i perfekcyjne, ale mijają się po prostu z pewnym schematem, który sobie wytworzyłaś i przez który chcesz film oceniać?;) Chętnie podyskutuję o niuansach i dysonansie poznawczym o ile dowiem się, co się na niego składa.

ScarlettOHara

No cóż, na taką interpretację nie mam odpowiedzi, oprócz mojej niezachwianej wiary, że fatalny dźwięk, to nie był zabieg celowy, ale zwykła niedoróba ;( O dysonansie więcej raczej nie podyskutujemy przy tych rozbieżnościach odbioru... Raczej nie mamy argumentów na rozstrzygnięcie naszych racji, bo kto udowodni, że to było świadome "łamanie schematu"?

Chętnie jednak poznałabym inne sposoby odbioru filmu, dotyczące tym razem treści merytorycznej. Na przykład, podstawowa interpretacja filmu, która mi się nasuwa jest dla mnie nie do przyjęcia - polska Wero żyła właściwie po to, żeby francuska mogła lepiej przeżyć życie. Jaki był bowiem inny powód jej istnienia? Cała relacja Weronik ma dla mnie wymiar pasożytniczy! Jedna się parzy, druga unika bólu, jedna umiera, druga bada sobie serce... Tragedia...
Inny mój odbiór - dlaczego niby wybór polskiej Wero, żeby realizować pasję, musiał być okupiony śmiercią? Czy autor uważa, że wybór przebiega na linii miłość - pasja?
Owszem, film jest dobry, wkurza mnie - z żadną interpretacją dla mnie dostępną nie jestem w stanie się zgodzić. ot, co...

ocenił(a) film na 10
menysek

A dlaczego wymiar pasożytniczy? Przecież nic się nie działo kosztem drugiej, wręcz odwrotnie - francuska Veronique podświadomie czuje, że powinna podjąć takie a nie inne decyzje, które w rezultacie są tymi właściwymi, nieświadomie bazując na doświadczeniach polskiej Weroniki. Uczenie się na cudzych błędach to jeszcze nie pasożytnictwo;) Ten film to metafizyka, refleksja egzystencjalna (zarówno Weronika jak i Veronique doświadczają podobnych sytuacji, jak chociażby widok starej kobiety, który pełni przecież kluczową rolę w owej refleksji - przypomina o tym, że los każdego człowieka sprowadza się do tego samego - starości i rychłej śmierci - mimo, że polska Weronika nie zdążyła doświadczyć tego pierwszego - powstaje zatem dysonans - czy warto żyć doświadczając starości, samotności czy umrzeć oddając się pasji?), więc może dlatego ciężko sprowadzić go do zasad logiki formalnej;)
Moim zdaniem ten film nie posiada jednej, sprecyzowanej i wyłącznej interpretacji, bo bazuje na wrażliwości indywidualnego odbiorcy.

ScarlettOHara

Z ostatnim zdaniem się zgodzę.
Ciężko też dyskutować o takich niuansach na piśmie ;)
Nic nie poradzę na to, że fakty istnienia równoległych kobiet, z których wyłącznie jedna czerpie korzyść z więzi, jest dla mnie wyrazem pasożytnictwa i w jakiś sposób nadaje jednowymiarowy sens istnieniu tej pierwszej. Np śmierć Wero widzę nie jako "umrzeć oddając się pasji", ale jako "karę" za wybór pasji - w końcu nie ma szans na realizację, bo umiera.
Nie dostrzegam też piękna w filmie, właśnie poprzez interpretacje zdarzeń, które mi się nasuwają. Moją wrażliwość rażą też niedoróbki realizacyjne jak wspomniany wcześniej dźwięk, a także sposób filmowania - świat w filmie wydaje mi się szary i brudny, a miłość spełniania w pokoju hotelowym tania...
Bez wątpienia film nie jest zły, skoro tak mnie poruszył i wciąż wracam do niego.
Żal mi tylko, że wbrew domniemanym intencjom twórcy, nie pozostawił we mnie ani optymizmu, ani ciepła, ani wiary w świat. Już wolę ekranizacje powieści Austen. Te niosą ze sobą prawdziwą dawkę spokoju i dobra.
Między nami mówiąc"Między słowami" też tak odbieram - nuda i szarzyzna... Kiedy sama patrzę przez okno taksówki czy pociągu, widzę 1000 razy piękniejszy świat, niż bohaterki tych filmów. Chociaż jeżdżę po obskurnych dworach z głupimi napisami typu "tu byłem Tony Halik...

ocenił(a) film na 8
menysek

Skorzystam ze swej bezczelności i wtrącę swoje chaotyczne trzy grosze do dyskusji. Filmu za kompletne arcydzieło nie uważam (chyba charakteryzuje mnie niejako mniejsze poczucie wrażliwości egzystencjalnej ; P) ale tak samo jak ty wciąż do niego wracałem próbując ułożyć sobie relacje wiążące obie Weroniki w jedną, logiczną całość. Otóż, nie da się. Żeby potwierdzić swoje domniemania odwołałem się nawet do zasad metafizyki klasycznej. Dowiedziałem się, że rzeczy wykraczające poza nasze rozumowanie i stanowiące problem w samej swej istocie są celowym zabiegiem alogicznym (brak logiki jest zatem celem samym w sobie co wcale nie oznacza, że jej brak jest autentycznym brakiem). Metafizyka jest z resztą krytykowana przez wszystkie doktryny filozoficzne, które zakładają, że jedyną prawdą jest zweryfikowana przez człowieka wiedza (empiryzm, pozytywizm etc.). Za Scarlett napiszę, że metafizykę ciężko zatem sprowadzić do zasad logiki formalnej (ciężko jednoznacznie stwierdzić, że jest tak i tak a nie inaczej).

U mnie Tony też był ; )

kosovi

Nie jestem przekonana, czy logiki szukam i tłumaczenia - może właśnie to nie ta wrażliwość? Sztuka, która ociera się o doznania metafizyczne, ale nie jest pustą symboliką, sztuka wyzwalająca i odkrywająca istotę rzeczy - ta wydaje mi się największa, jakkolwiek paskudne słowo by to było. Dla mnie takich wrażeń dostarczają filmy zanurzone w logice, a ich szerszy sens jest domyślny - pozostaje jedynie w odbiorcy (tu myślę np. o Locie nad kukułczym gniazdem, czy Misji), lub też filmy operujące obrazem i dźwiękiem. Te ostatnie, do których zaliczyłabym właśnie Weroniki czy Między słowami, wciąż mnie nie zadowalają. Piękna, samotności, bólu, szczęścia i całej ferri pozazmysłowych doznań doświadczam (sic!) znacznie bardziej kiedy wyłapuję jakieś fragmenty rewelacyjnych filmów przyrodniczy (Planeta Ziemia) lub wpadnie mi w oko... reklama (tu treść mi umyka i nie potrafię podać co było przedmiotem tych reklam). Stąd moje rozczarowanie i Weronikami, i dziełem Coppoli - nie doznaję ani zachwytu, ani poruszenia, ani pięknem ani brzydotą, ani dźwiękiem, ani obrazem... ocieram się o... nudę, bo obraz i dźwięk nie wynagradzają mi spaceru po meandrach skomplikowanego świata. Uznaję zatem, że należy się skupić na logice. Ta z kolei prowadzi mnie na manowce tego,czym w moim rozumieniu jest świat.
No, to tyle tego przyciężkawego wywodu ;)

ocenił(a) film na 8
menysek

Spacerujemy po innych meanrach : )

ocenił(a) film na 8
kosovi

meandrach*, wybacz literówkę.

kosovi

Na to wygląda. Nie oznacza to jednak, że nie intryguje mnie odbiór i poruszenie u innych. A owszem, porusza, może nawet wkurza - chciałabym dostrzec o co chodzi: inni coś widzą a ja nie! Tak też jest "Z mistrzem i Małgorzatą" - czytałam dwa razy chcąc pojąć głębię i... nic. Dziwnie się z tym czuję, jako że postrzegam siebie jako osobę skrajnie wrażliwą. No powinnam! Tak więc się dziwię i dziwię, i drążę, i wracam... i z reguły bezskutecznie ;)

menysek

Nie żebym sam na to wpadł, ale całkiem przekonującą interpretacje relacji obu weronik podaje anglojęzyczna wikipedia: "Film critic Marek Haltof sees the film as a political allegory in which Weronika represents Poland and Véronique France, or the West: both are highly cultured, but while Véronique is seemingly free to choose her destiny, Weronika's early death represents the sacrifice of Poland during the Second World War and its subsequent incorporation into the Soviet bloc; Véronique senses this loss without realizing what it is, and that she is incomplete without Weronika."

petermarlowe

Wow!
No aż mnie zatkało. Może z perspektywy Zachodu taka interpretacja łatwiej się nasuwa.
Muszę zaasymilować i się z tym przespać, ale nie powiem - ruszyło mnie ;)

ocenił(a) film na 8
petermarlowe

Szcerze mówiąc ta interpretacja Marka Haltofa bardzo do mnie przemawia, zwłaszcza, że ogłądam teraz polskie filmy z lat 70tych i 80tych i wszystkie lepsze filmy z tamtych czasów zawierają jakąś metaforę sytuacji politycznej. Ogładając "podwójne życie" właśnie coś takiego mi się nasuwało - pokazany jest Kraków i zamieszki na rynku (protesty końca lat 80tych) i Francja, gdzie Veronique żyje sobie spokonie, ojciec ma piękny dom itd. W tej metaforze, w tym porównaniu dwóch światów leży wartość tego filmu, więc jakby ta kłótnia o dubbing mnie zupełnie nie interesuje :)

ocenił(a) film na 6
menysek

Prócz dubbingu fatalny jest montaż, operator kamery też kilka lekcji mógłby wziąć. Psuje to bardzo odbiór tego filmu, a szkoda, bo scenariusz świetny, reżyseria i muzyka na najwyższym poziomie.

egghead

owszem - i ten dysonans mnie wnerwia ;)
do takiego klimatu potrzeba adekwatnych ujęć i mistrzostwa montażowego - dla mnie ten zgrzyt jest... no, przyprawia mnie o ciarki - niestety w sensie negatywnym
co nie zmienia faktu, że trudno jest przejść obok filmu obojętnie...

ocenił(a) film na 9
menysek

wziełam sobie do serca, to co napisałaś, i specjalnie przykładałam większą uwagę na głos podłożony pod polską Weronikę.... nic z tego co napisałaś nie zauważyłam, co więcej przez pewien czas zastanawiałam się, czy może jednak Irene mówiła po polsku, tak świetnie zostało to zrobione... usta układały się wprost idealnie do wypowiedzi! Zwykłe czepialstwo.

paolka16

ja się nie czepiałam - mnie to irytowało ;)

ocenił(a) film na 9
menysek

No tak, tylko, nie do końca wiem, o co Ci dokładnie chodzi... po Twoim komentarzu specjalnie bardziej się wpatrywałam oglądając. Nie zauważyłam nic, z tych rzeczy, które napisałaś wyżej...

paolka16

widać kwestia percepcji ;)

ocenił(a) film na 9
menysek

nie, kwestia czepialstwa ;)

paolka16

Ok, jestem czepliwa. Cieszę się, że tak dobrze mnie rozumiesz i znasz moją wrażliwość.
Lepiej Ci, że masz rację?

ocenił(a) film na 9
menysek

Owszem! ;)

paolka16

no tak, grunt to dobre samopoczucie
pozdrawiam

ocenił(a) film na 9
menysek

Zgadzam się w 100%, pozdrawiam również!

Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem
ocenił(a) film na 8
ScarlettOHara

Dokładnie - muzyka wywołuje ciarki. Jest na poziomie "Requiem dla snu" a może i lepsza.

Dudson44

Nuda, nuda, nuda i jeszcze... aha tak - nuda.

ocenił(a) film na 8
cameron_baum

Kwestia gustu :)

Dudson44

Wiem, wiem... do mnie po prostu ten film nie przemawia i jest za ciężki :p

ocenił(a) film na 8
cameron_baum

po prostu piekny.
opiewam ten film na raczej cztery gwiazdki: ****

http://srecenzje.blox.pl/2012/03/Podwojne-zycie-Weroniki-ale-o-co-chodzi.html

ocenił(a) film na 8
ScarlettOHara

Muzyka jest po prostu fenomenalna!! Preisner jak zwykle stanął na wysokości zadania, a wokal to po prostu raj dla uszu! Fakt dubbing skopany, jednak starałam się za bardzo na tym nie skupiać...
Idziak zresztą też się wykazał zdjęcie są przepiękne - te światła i kolory... Właśnie kolory - jakie one są ważne (moim zdaniem) w filmach Kieślowskiego... Tu dominowała czerwień - kolor miłości i zieleń... ?

ocenił(a) film na 9
ScarlettOHara

Film mi się podobał, choć momentami miałam wrażenie, że ociera się o pseudointelektualizm. Myślałam, że mnie czymś zaskoczy pod koniec, ale nic takiego nie nastąpiło. Zdecydowanie bardziej podobał mi się inny film z podobną tajemnicą, zagadką istnienia - "Powiększenie" z 1966r. Do tej pory mój nr.1 :)

ocenił(a) film na 8
ScarlettOHara

W istocie można tu mówić o pewnego rodzaju wysublimowaniu w typowaniu potencjalnych odbiorców filmów Kieślowskiego, ale myślę, że to trochę za daleko posunięta dedukcja. Właściwie skłaniam się ku temu o czym piszesz (muzyka, klimat, emocje i piękna Irene). Najchętniej jednak wytłuściłbym i użył kursywy do podkreślenia jednego bardzo poprawnego zdania a mianowicie:
,,(...)ten film nie posiada jednej, sprecyzowanej i wyłącznej interpretacji, bo bazuje na wrażliwości indywidualnego odbiorcy".
Istota tworzenia interpretacji to próba przejęcia kontroli nad dziełem i uszeregowanie go według odgórnie przyjętych ram. Sztuka ma nas skłaniać do refleksji a oczywistym faktem jest, że to co do niej skłania jest inne w zależności od doświadczeń człowieka.

Przy okazji, witaj Scarlett : ) jak się miewa piękna dziedziczka Tary?

ocenił(a) film na 10
kosovi

O proszę;) Witam mojego oficjalnego, filmweb'owego obrońcę;) Góra z górą się nie zejdzie a człowiek z człowiekiem... U mnie całkiem w porządku. Omijam niebezpieczne dyskusje, które mogłyby wywołać mój naukowy żargon i jakoś sobie radzę w tym internetowym światku. Szperam od czasu do czasu w Twoich wypowiedziach licząc, że natrafię na jakiś temat w którym mogłabym przedstawić opozycyjne stanowisko, a tu nic! W każdym razie miło na Ciebie natrafić i to jeszcze na tak ''wysublimowanym forum";)

ocenił(a) film na 8
ScarlettOHara

A po co stawiać mi opozycyjne stanowisko? Żadnych z tego korzyści ; ) Jestem aktualnie tak zaoferowany swoim życiem prywatnym, że ciężko mi znaleźć wystarczająco dużo czasu na komentowanie opinii użytkowników filmwebu. Stąd moja niska frekwencja. Czasem zachodzę w głowę po co w ogóle założyłem konto, jeżeli nie korzystam z niego dostatecznie często a i filmy, które wysoko winduję nie są odbierane przez współczesnych widzów. Nie ma bowiem z kim wymieniać owych opinii. Wartościowość użytkowników tego forum to jednak zbyt rozległy temat, aby go poruszać. Szczególnie tu.

ocenił(a) film na 10
kosovi

Bo stawianie opozycyjnego środowiska i szukanie argumentów na poparcie własnego zdania to dobry sposób na rozwój;) A jeżeli istnieje możliwość dywagowania z osobą, która przedstawia rzetelne argumenty i ma coś ciekawego do powiedzenia, to sama przyjemność.

ocenił(a) film na 8
ScarlettOHara

Doceniam bardzo twoje słowa, Scarlett. Również uważam, że warto wymieniać poglądy z osobami, które potrafią je konstruktywnie precyzować.

ocenił(a) film na 10
kosovi

Bynajmniej. To nie jest konstrutywne precyzowanie tylko przechwalanie się swoim słownictwem, którego inni nie chcą czytać, ale z nieznanych sobie powodów czytają;)

ocenił(a) film na 8
ScarlettOHara

Kieślowski nigdy nie wypowiadał się w temacie interpretacji jego filmów, stąd trudno mówić o jakiejś oficjalnej, słusznej interpretacji, zwłaszcza że są zazwyczaj mgliste i pełne niedopowiedzeń... A Weornika jest tego najlepszym przykładem. Któż inny miałby zrobić film o niedopowiedzeniu, przeczuciu, niezrozumiałych emocjach? Każdy z nas doświaczył tego przynajmniej raz w życiu - nagły, niezrozumiały przypływ emocji, przeczuć, których zrozumienie przychodzi po latach albo i nie. Magia. Tak samo traktuje to ten film. Charakter relacji obu Weronik traktowałbym raczej jako rzecz mało istotną, jako przykałd, dowód na to że źródło tych uczuć może być niewytłumaczalne.

Dodajmy muzykę Praisnera, nastrój jak gdyby ciągle padał deszcz i mnóstwo małych symboli i matafor, z cyklu tych które nie dostrzega się przy pierwszym seansie... Urzekła mnie choćby postać damy w kapeluszu, która na próbie Weroniki kręci głową z dezaprobatą, a która pojawia się i w otoczeniu Veronique, gdy ta szuka dworcowej kawiarenki. Trochę jak "anioł stróż" grany przez Barcisia w Dialogu...

Dzięki za Twoją interpretację motywu staruszki, bardzo przypadła mi o gustu :] Od razu skojarzyła mi się z wyborami uczuciowymi Veronique, która po śmierci Weroniki zmienia partnera na człowieka z pasją...

ocenił(a) film na 9
ntr_neo

Aniol stroz? Dama w kapeluszu jawi mi sie raczej jako smierc. Ale moze sie myle. Piszecie duzo o pieknej muzyce. Coz, mnie ona w tym filmie nie poraza, zwlaszcza dramatyczny fragment spiewany "az do smierci" przez Weronike. Przedramatyzowana, troche kiczowata. Urzekla mnie muzyka Preisnera w innym arcydziele Kieslowskiego: "Czerwony".

ocenił(a) film na 8
o_andrzej

Wiesz, dla niektórych muzyka tworzona niegdyś przez E.S. Posthumus jest przedramatyzowana i kiczowata. A ja za każdym razem jestem w niebie, gdy wsłuchuję się w utwór "Nara" ; )

ocenił(a) film na 8
ScarlettOHara

"Dialog" - materiał z planów zdjęciowych "Podwójnego życia Weroniki" - całkiem ciekawy "wywiad", dostępny na youtube - POLECAM

ocenił(a) film na 10
Morelka80

Dziękuję bardzo za rekomendację :)

ocenił(a) film na 5
ScarlettOHara

Chyba masz rację z tymi filmami Kieślowskiego. Ja ze smutkiem stwierdzam, że jego kino do mnie zupełnie nie przemawia. Z filmów, które dotąd widziałem, naprawdę podobał mi się tylko Amator...

ocenił(a) film na 10
astat_2

Czyli najsłabszy jego film.

ocenił(a) film na 7
ScarlettOHara

Polecam również :
"W POSZUKIWANIU IDEALNEGO KOCHANKA" z Diane Keaton i Tuesday Weld :
https://www.filmweb.pl/film/W+poszukiwaniu+idealnego+kochanka-1977-7403
"RANDKA NA PRZERWIE" z Thandie Newton, Nicole Kidman i Naomi Watts
https://www.filmweb.pl/film/Randka+na+przerwie-1991-5644
"ŻAR CIAŁA" z Kathleen Turner :
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBar+cia%C5%82a-1981-12109
"LISTONOSZ DZWONI ZAWSZE DWA RAZY" z Jessicą Lange
https://www.filmweb.pl/film/Listonosz+zawsze+dzwoni+dwa+razy-1981-1021
"ŚWIADEK MIMO WOLI" z Melanie Griffith i Deborah Shelton :
https://www.filmweb.pl/film/%C5%9Awiadek+mimo+woli-1984-12100
"ZĘBATE OSTRZE" z Glenn Close :
https://www.filmweb.pl/film/Z%C4%99bate+ostrze-1985-11830
"Fatalne zauroczenie" z Glenn Close
https://www.filmweb.pl/film/Fatalne+zauroczenie-1987-1453
"PRZECIW WSZYSTKIM" z Rachel Ward
https://www.filmweb.pl/film/Bez+szans-1984-3719
POCAŁUNEK KOBIETY-PAJĄKA z Sonią Bragą
https://www.filmweb.pl/film/Poca%C5%82unek+kobiety+paj%C4%85ka-1985-1282
PARK GORKIEGO z Joanną Pacułą
https://www.filmweb.pl/film/Park+Gorkiego-1983-8543
"DZIKA NAMIĘTNOŚĆ" z Melanie Griffith
https://www.filmweb.pl/film/Dzika+nami%C4%99tno%C5%9B%C4%87-1986-5310
"HARRY ANGEL" z Lisą Bonet
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Harry+Angel-28804
"NIEZNOŚNA LEKKOŚĆ BYTU" z Leną Olin i Juliette Binoche
https://www.filmweb.pl/film/Niezno%C5%9Bna+lekko%C5%9B%C4%87+bytu-1988-35019
"HENRY I JUNE" z Umą Thurman i Marią de Medeiros
https://www.filmweb.pl/film/Henry+i+June-1990-6124
"POZYTYWKA" z Jessiką Lange
https://www.filmweb.pl/film/Pozytywka-1989-8837
"UZNANY ZA NIEWINNEGO" z Gretą Scacchi i Bonnie Bedelią
https://www.filmweb.pl/film/Uznany+za+niewinnego-1990-11421
"KOCHANEK" z Jane March
https://www.filmweb.pl/film/Kochanek-1992-12249
"SKAZA" z Juliette Binoche
https://www.filmweb.pl/film/Skaza-1992-9577
"DZIKA ORCHIDEA" z Carre Otis i Jacqeline Bisset
https://www.filmweb.pl/film/Dzika+orchidea-1989-31193
"DIAGNOZA ZBRODNI" Kim Basinger i Umą Thurman
https://www.filmweb.pl/film/Diagnoza+zbrodni-1992-5039
"KRWAWY ROMEO" z Leną Olin i Annabellą Sciorrą
https://www.filmweb.pl/film/Krwawy+Romeo-1993-6894
"RĘKA NAD KOŁYSKĄ" z Rebeką DeMornay i Annabellą Sciorrą
https://www.filmweb.pl/film/R%C4%99ka+nad+ko%C5%82ysk%C4%85-1992-10432
"SUBLOKATORKA" z Bridget Fondą i Jennifer Jason Leigh
https://www.filmweb.pl/film/Sublokatorka-1992-9853
"MARTWA CISZA" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Martwa+cisza-1989-7572
"MALICE" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Pe%C5%82nia+z%C5%82a-1993-7519
"DOLORES" z Jennifer Jason Leigh i Kathy Bates
https://www.filmweb.pl/film/Dolores-1995-5127
"DIABOLIQUE" z Isabelle Adjani, Sharon Stone i Kathy Bates
https://www.filmweb.pl/film/Diabolique-1996-5037
"NAGI INSTYNKT" z Sharon Stone i Jeanne Triplehorn
https://www.filmweb.pl/film/Nagi+instynkt-1992-1063
"W SIECI" z Demi Moore
https://www.filmweb.pl/film/W+sieci-1994-11505
"BARWY NOCY" z Jane March
https://www.filmweb.pl/film/Barwy+nocy-1994-4066
"OSTATNIE UWIEDZENIE" z Lindą Fiorentino
https://www.filmweb.pl/film/Ostatnie+uwiedzenie-1994-90658
"WIĘŹ" (Brudne pieniądze) z Giną Gershon i Jennifer Tilly
https://www.filmweb.pl/film/Brudne+pieni%C4%85dze-1996-30926
PSYCHOPATA z Sigourney Weaver i Holly Hunter
https://www.filmweb.pl/film/Psychopata-1995-8975
"DZIKIE ŻĄDZE" z Denise Richards i Neve Campbell
https://www.filmweb.pl/film/Dzikie+%C5%BC%C4%85dze-1998-45
"CIEMNA STRONA WENUS" z Agnieszką Wagner i Anną Przybylską
https://www.filmweb.pl/film/Ciemna+strona+Wenus-1997-27
"ZABIJANIE NA ŚNIADANIE" z Minnie Driver
https://www.filmweb.pl/film/Zabijanie+na+%C5%9Bniadanie-1997-622
"KREW I WINO" z Jennifer Lopez
https://www.filmweb.pl/film/Krew+i+wino-1996-584
"INCOGNITO" z Irene Jacob i Mają Ottesen
https://www.filmweb.pl/film/Incognito-1997-6430
"PODRÓŻ FELICJI" z Elaine Cassidy
https://www.filmweb.pl/film/Podr%C3%B3%C5%BC+Felicji-1999-5582
"GDZIE LEŻY PRAWDA" z Rachel Blanchard i Alison Lohman
https://www.filmweb.pl/film/Gdzie+le%C5%BCy+prawda-2005-139747
"O MIŁOŚCI I ŚMIERCI" z Anną Falchi
https://www.filmweb.pl/film/O+mi%C5%82o%C5%9Bci+i+%C5%9Bmierci-1994-34739
"FEMME FATALE" z Rebeką Romijn Stamos
https://www.filmweb.pl/film/Femme+Fatale-2002-33988
"NIEWIERNA" z Diane Lane
https://www.filmweb.pl/film/Niewierna-2002-32598
"MULHOLLAND DRIVE" z Laurą Harring, Naomi Watts i Mellisą George
https://www.filmweb.pl/film/Mulholland+Drive-2001-30630
"PIĘTNO" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Pi%C4%99tno-2003-94435
"DZIEWCZYNA NA URODZINY" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Dziewczyna+na+urodziny-2001-4198
"ZA DRZWIAMI SYPIALNI" z Sissy Spacek i Marisą Tomei
https://www.filmweb.pl/film/Za+drzwiami+sypialni-2001-6407
"NOTATKI O SKANDALU" z Judi Dench i Cate Blanchett
https://www.filmweb.pl/film/Notatki+o+skandalu-2006-264516
"MAŁE DZIECI" z Jennifer Connelly i Kate Winslet
https://www.filmweb.pl/film/Ma%C5%82e+dzieci-2006-226856
"WSZYSTKO GRA" ze Scarlett Johansson
https://www.filmweb.pl/film/Wszystko+gra-2005-150528
"Spring Breakers" z Seleną Gomez i Vanessą Hudgens
https://www.filmweb.pl/film/Spring+Breakers-2012-639024
"CZARNY NARCYZ" z Deborah Kerr
https://www.filmweb.pl/film/Czarny+narcyz-1947-111145
"W KLESZCZACH LĘKU" z Deborah Kerr
https://www.filmweb.pl/film/W+kleszczach+l%C4%99ku-1961-113237
"NIEWINIĄTKA" z Audrey Hepburn i Shirley MacLaine
https://www.filmweb.pl/film/Niewini%C4%85tka-1961-8119
"SEKSOLATKI"
https://www.filmweb.pl/film/Seksolatki-1972-9429
"PERSONA"
https://www.filmweb.pl/film/Persona-1966-31654
"JESTEM CIEKAWA W KOLORZE ŻÓŁTYM"
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Jestem+ciekawa+-+w+kolorze+%C5%BC%C3 %B3%C5%82tym+Tylko+dla+doros%C5%82ych-32803
"MARNIE" z Tippi Hedren
https://www.filmweb.pl/film/Marnie-1964-7565
"OBRAZY" Roberta Altmana z Susanah York
https://www.filmweb.pl/film/Obrazy-1972-6382
"WRZASK" z Susanah York
https://www.filmweb.pl/film/Krzyk-1978-10872
"OPĘTANIE" z Isabelle Adjani
https://www.youtube.com/watch?v=hS1ThMTlvSg
"WALKABOUT" z Jenny Agutter
https://www.filmweb.pl/film/Walkabout-1971-11531
"EQUUS" z Jenny Agutter
https://www.filmweb.pl/film/Je%C5%BAdziec-1977-35356
"KLUTE" z Jane Fondą
https://www.filmweb.pl/film/Klute-1971-1299
"JULIA" z Jane Fondą, Vanessą Redgrave i Meryl Streep
https://www.filmweb.pl/film/Julia-1977-34788
"SPRAWA GORGONOWEJ"
https://www.filmweb.pl/film/Sprawa+Gorgonowej-1977-9718
"DZIEJE GRZECHU" Waleriana Borowczyka
https://www.filmweb.pl/film/Dzieje+grzechu-1975-5284
"IMPERIUM ZMYSŁÓW" Nagisy Oshimy
https://www.filmweb.pl/film/Imperium+zmys%C5%82%C3%B3w-1976-30918
"IMPERIUM NAMIĘTNOŚCI" Nagisy Oshimy
https://www.filmweb.pl/film/Imperium+nami%C4%99tno%C5%9Bci-1978-35119
"EMMANUELLE" z Sylvią Kristel
https://www.youtube.com/watch?v=yWdNnJd4X9c
"CZARNA EMANUELLE" z Laurą Gemser
https://www.filmweb.pl/film/Czarna+Emanuelle-1975-92671
"TURECKIE OWOCE" Paula Verhoevena
https://www.filmweb.pl/film/Tureckie+owoce-1973-11250
"DWA ŚWIATY" Paula Schradera
https://www.filmweb.pl/film/Dwa+%C5%9Bwiaty-1979-128838
"SIŁA ŻYCIOWA" z Mathildą May
https://www.filmweb.pl/film/Si%C5%82a+witalna-1985-7336
"GŁĘBOKIE GARDŁO" z Lindą Lovelace
https://www.filmweb.pl/film/G%C5%82%C4%99bokie+gard%C5%82o-1972-36308
"BEHIND THE GREEN DOOR" Artie Mitchell
https://www.filmweb.pl/film/Behind+the+Green+Door-1972-649995
"DIABEŁ W PANNIE JONES"
https://www.filmweb.pl/film/Diabe%C5%82+w+pannie+Jones-1973-37078
"NINE LIVES OF WET PUSSY" Abla Ferrary
https://www.filmweb.pl/film/Nine+Lives+of+a+Wet+Pussy-1976-40096
INNE SPOJRZENIE z Grażyną Szapołowską i Jadwigą Jankowską-Cieślak
https://www.filmweb.pl/film/Inne+spojrzenie-1982-35999
"PIĘKNA ZŁOŚNICA" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Pi%C4%99kna+z%C5%82o%C5%9Bnica-1991-7009
"LUCIA i seks"
https://www.filmweb.pl/film/Lucia+i+seks-2001-34176
"INTYMNOŚĆ" z Kerry Fox
https://www.filmweb.pl/film/Intymno%C5%9B%C4%87-2001-30763
"9 SONGS" z Margo Stilley
https://www.filmweb.pl/film/9+Songs-2004-139132
"MARZYCIELE" z Evą Green
https://www.filmweb.pl/film/Marzyciele-2003-34199
"LOVELACE" z Amandą Seyfried
https://www.filmweb.pl/film/Kr%C3%B3lowa+XXX-2013-228145
"SERCE JAK LÓD" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Serce+jak+l%C3%B3d-1992-9442
"NELLY I PAN ARNAUD" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Nelly+i+pan+Arnaud-1995-589
"ŻYCIE ADELI"
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBycie+Adeli+%E2%80%93+Rozdzia%C5%82+1+i+2-2013- 655740
"MŁODA I PIĘKNA"
https://www.filmweb.pl/film/M%C5%82oda+i+pi%C4%99kna-2013-659861
"NIE BÓJ SIĘ, BI"
https://www.filmweb.pl/film/Nie+b%C3%B3j+si%C4%99%2C+Bi-2010-571400
"LADY M" z Florence Pugh
https://www.filmweb.pl/film/Lady+M.-2016-759174
"PRAWDA" z BB
https://www.filmweb.pl/film/Prawda-1960-8850
"MOJA NOC U MAUD"
https://www.filmweb.pl/film/Moja+noc+u+Maud-1969-32740
"KOBIETA I MĘŻCZYZNA" z Anouk Aimee
https://www.filmweb.pl/film/Kobieta+i+m%C4%99%C5%BCczyzna-1966-32455
"HIROSZIMA, MOJA MIŁOŚĆ" z Emmanuelle Rivą
https://www.filmweb.pl/film/Hiroszima%2C+moja+mi%C5%82o%C5%9B%C4%87-1959-32062
"TRZEBA ZABIĆ TĘ MIŁOŚĆ"
https://www.filmweb.pl/film/Trzeba+zabi%C4%87+t%C4%99+mi%C5%82o%C5%9B%C4%87-1972 -11219
...

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones