Antonioni sytuuje swoich bohaterów często wśród rozedrganego świata, wśród nieczytelnych jeszcze lub niezrozumiałych znaków, które mogłyby ten świat określić. Pokusa przekroczenia, złamania wyznawanych wartości jest większa, jeśli normy moralne i społecznie uznane wartości przestają być powszechnie akceptowane albo są poddawane w wątpliwość...
więcej:
Ryszard Ciarka, Miedzy pokusa a upokorzeniem, w: "Kwartalnik Filmowy", nr 12-13, 1995/1996, s.174-178
Przedmioty w "Powiększeniu" żyją podwójnym życiem. Ubranie "bezdomnego" Tomasza wędruje do śmieci jako wykorzystany już rekwizyt teatralny. Zdjęcia zrobione w parku obrastają nakładającymi się na siebie, zrazu niewidocznymi znaczeniami. Gitara połamana przez lidera grupy "The Yardbirds" staje się najpierw relikwia rozrywaną przez fanów, by równie szybko spowszednieć w rękach profana...
więcej:
Rafał Marszałek, "Powiększenie" jako żart, w: "Kino", 9/2000, s. 15-17