1 godz. 30 min.
6,3 24 340
ocen
6,3 10 24340
4 241
chce zobaczyć
4,6 5
ocen krytyków
{"rate":4.6,"count":5}
{"type":"film","id":1503,"links":[{"id":"filmWhereToWatchTv","href":"/film/Reich-2001-1503/tv","text":"W TV"}]}
powrót do forum filmu Reich
  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    Znakomity film pod kazdym wzgledem.Wspanala obsada doskonale dialogi muzyka trafiona w sedno Tomek lipinski i Stanko spisli sie rewelacyjnie klimat niesamowity.Linda I Baka stworzyli zgrany duet.

  • DavidTua ocenił(a) ten film na: 9

    sador1991 witaj znowu się spotykamy :) ja też bardzo lubie Reich ... popieram wypowiedz na 100%

  • McZiomek ocenił(a) ten film na: 10

    sador1991 sador1991


    a oglądałeś też polski film "Billboard" i "Gniew"?. Też są to bardzo dobre filmy i mają swój klimat. Jeśli nie oglądałej to polecam :]

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    McZiomek Mi najbardziej przypadł do gustu Gniew a Billboard tez ale bez rewelacji.

  • Madrectores ocenił(a) ten film na: 10

    sador1991 Mi również się podobały te filmy Reich Gniew Billboard. Cieszę się , że spotykam kolejną osobę ktora szanuje Polskie kino.

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    Madrectores Ja tez sie ciesze ze ciebie poznałem.Trzeba dostrzec w Polskim kinie piekno.

  • staszek_peszko ocenił(a) ten film na: 5

    sador1991 hahah piekno? mowisz o Reichu? lubie ten film bo ma byc nieudolna wersja amerykanskiego filmu sensayjnego wiec mozna sie posmaic. co oni dla beki ten film zrobili? najlepszy Baka - ale sie wczuwa, calkowicie nie pasuje. najlepszy teks - jak zarobie chce sobie kupic Golfa III. zal poprostu. albo idiotyczna scena ze snajperem. ten nie mogl trasfic Lindy dobrze tylko w noge mu strzelil ale Baka to zauazyl odwrocil sie.....i idealnie przymierzyl. smiech na sali z tego filmu. jak tworcom tego filmu nie bylo wstyd? ale coz, Polacy zawsze musza papugowac od innych i nic swojego nigdy nie wymysla dlatego powstaja takie komedie jak Reich.

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    staszek_peszko Co do sceny ze snajperem mysle ze Pasikowski troche sie w tym pogobił, widac ze chciał zrealizowac te scene bardzo widowiskowo.

  • DarkUncle ocenił(a) ten film na: 10

    sador1991 Faktycznie ta strzelanina trochę przesadzona zwłaszcza z tym snajperem. Ale bardzo mi się podobały te strzały. W końcu widzę kilka osób które cenią polskie kino. Ja też uwielbiam polskie filmy zwłaszcza z lat 90.

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    DarkUncle Dokladnie z lat 90 jest wiele pieknych polskich filmow

  • LilPeneros ocenił(a) ten film na: 10

    sador1991 Chociażby Kroll, Psy, Psy 2

  • Koneser_Kielce ocenił(a) ten film na: 10

    DarkUncle Jedyne minusy Reichu to rola Juli Rzepeckiej która nawet miała wadę wymowy wspomniana scena ze snajperem i brak policji która w tym filmie się nie pojawiła bez niej było świetnie ale mogło być ciekawiej.

  • zegan333 ocenił(a) ten film na: 10

    sador1991 Miod dla oczu

  • użytkownik usunięty ocenił(a) ten film na: 10

    zegan333 Też lubię polskie filmy, najlepsze te z lat 90. Najbardziej to chyba lubie filmy pasikowskiego (szczególnie Reich i Psy)

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    Moim ulubionum polskim rezyserem jest Pasikowski i kazdy jego film mnie sie podoba procz Operacji Samum

  • użytkownik usunięty ocenił(a) ten film na: 10

    sador1991 No masz racje. Też najbadziej lubie filmy pasikowskiego. I też uważam że Operacja Samum nienajlepsza. Ale najgorszy film pasikowskiego to wg mnie jest Słodko Gorzki.

    PS: To ja jestem TheVampireDiaries, tylko że hasła zapomniełem i nowe konto założyłem.

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    Czasem sie zapomina...

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    Psy sa fenomenalne

  • ntr_neo ocenił(a) ten film na: 9

    sador1991 Podzielam opinię - świetny film, jeden z moich ulubionych. Klasyczny bohater Pasikowskiego - męski, twardy, drań z dystansem i klasą, ale jednak zdolny do ludzkich odruchów w obrębie swoich możliwości, w decydującym momencie popełniający słuszną decyzję. Tym razem to facet po 40 - dojrzały, pozbawiony złudzeń, potrafi wybaczyć. Tym razem ginie - i dla mnie jest to pożegnanie Pasikowskiego z tą postacią, a jednocześnie z tego rodzaju kinem.
    Stara ekipa Pasikowskiego - Linda, Baka, Edelman - zabrakło muzyki Lorenca, ale Stańko nie tylko godnie go zastąpił, ale wręcz przerósł, muzyka idealnie wpasowuje się w charakter postaci, i pozwala cieszyć się klimatem filmu długo po jego obejrzeniu, by po dłuższej przerwie wrócić do niego raz jeszcze. Pod względem realizacji również jest to film wysokich lotów jak na polskie kino - mówię o ujęciach z spowolnionym upływem czasu (finałowa scena ma genialnie dobrany soundtrack), przemijaniem otoczenia, ujęciach z szerokiej perspektywy których nie brakuje (morze, łódka, plaża). I wiele innych drobiazgów, jak choćby scena celowania do Alexa w lesie, z najazdem kamery przez całą broń czy zażycie dragów przez Iwoną z jej fagasem, kiedy biały proch mknie po ciemnym tunelu.
    Ale oczywiście w naszym polskim bigosie będziemy czepiać się detali - że rany postrzałowe nie takie, że dwoje zabójców źle ubranych, że kurteczka Alexa śmieszna... Nie chce mi się tego komentować.

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    ntr_neo Racja muzyka jazzowa Stanko jest idealnie dobrana do filmu przez to Reich jest bardziej klimatyczny

  • chinaski_puzzle ocenił(a) ten film na: 7

    sador1991 Ten film jest właśnie taki, jaki chciałbym żeby był. Trochę tani, tandetny, pachnie polskimi latami dziewięćdziesiątymi. Słaba realizacja strzelanin i groteskowe postacie. Ale nikt nie zaprzeczy genialnego udźwiękowienia czy chociażby tego, że dialogi Baki i Bogusia stylizowane na wielkich twardzieli na poły trochę bawią i trochę dodają brudnego klimatu. To nie jest jakiś brud noir, dobrze zrealizowany brud, tylko ten polski brud mojego dzieciństwa 1992-1999. Pamiętam to dobrze. I dlatego lubię odpowiadać, gdy ktoś pyta kto ja jestem - młodym handlowcem, z Reichu :D Ten merol, ci dwaj kozacy, ta erefenowska euforia że granice pootwierane. No zajebisty.

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    chinaski_puzzle A ja jak mi ktos mowi Ty to musisz zrobic odpowiadam"Musze to ja tylko umrzec"

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    chinaski_puzzle Muzyka Stanki jest idealnie dobrana film ma dzieki temu swietny klimat

  • DoktorLejdo ocenił(a) ten film na: 10

    chinaski_puzzle Dialogi owszem

  • zegan333 ocenił(a) ten film na: 10

    chinaski_puzzle Ogólnie film rewelacyjny tylko po co brał Rzepecką przecież ani Ona nie wygląda dobrze to w dodatku ma wadę wymowy.

  • DoktorLejdo ocenił(a) ten film na: 10

    chinaski_puzzle Uważam że jest to jeden z ciekawszym polskich filmów sensacyjnych jak sie komuś reich nie podoba to pewnie spodoba się Skorumpowani Żamojdy.

  • zegan333 ocenił(a) ten film na: 10

    ntr_neo Dla mnie Reich jest fenomenalny ludzie nie przyzwczaili sie do tego kina w Polsce wiec dlatego ten film budzi tyle emocji.

  • El_Magiko ocenił(a) ten film na: 5

    sador1991 dretwy baka mnie draznil
    moze nie gra zle ale mnie irytuje i juz
    a do tego rzepecka, ona ma tyle talentu co taboret
    no i slabe wykonanie scen akcji niestety, razaco slabe
    film nawet lubie i czasem do niego wracam ale glowie dzieki bogusiowi i mam taka swiadomosc ze tak naprawde na wiecej niz 6/10 nie zasluguje
    mnostwo rzeczy moznaby tu zmienic i wyszloby naprawde dobrze ale na niektore rzeczy tworcy niestety przymkneli oko

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    El_Magiko Rzepecka byla wnerwiajaca

  • El_Magiko ocenił(a) ten film na: 5

    sador1991 nawet bardzo
    mysle ze gdyby wziasc macka z klanu i zalozyc mu jakas peruke to zagralby lepiej od niej
    czy naprawde w polsce tak ciezko o zatrudnienie do filmu profesjonalnej aktorki?
    co budzet im sie skonczyl i jak zaangazowali bake i linde to zostalo im kasy juz tylko na nia??
    no chyba ze sie puscila z rezyserem czy kimstam za to ze ja pokaza w filmie i tworcy mieli nadzieje ze baka lub linda przycmia ja na tyle ze nikt nie zwroci uwagi na to ze ten pies z "lassie wroc" byl 10x lepszym aktorem

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    El_Magiko Ostatnio coraz wiecej w polskim filmie takich beztlenci jak Ona

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    El_Magiko Jadna z gorszych rzeczy dac modelke do filmu wiadomo to bedzie pomylka

  • sador1991 Chyba że siedzi przy stole i nie mówi więcej, niż "Cześć, Franz, co u Ciebie?" ;-)

  • andrzejek23 ocenił(a) ten film na: 3

    sador1991 nie rozumiem... film jest słabiutki a szkoda bo spodziewalem sie czegos dobrego...

  • sador1991 ocenił(a) ten film na: 10

    andrzejek23 Dla kogos slaby dla innego swietny

  • zegan333 ocenił(a) ten film na: 10

    andrzejek23 Ja sie nie zgadzam jak na polskie kino sensacyjne wspanialy

  • zegan333 ocenił(a) ten film na: 10

    andrzejek23 Ja nie widze w nim niczego slabego procz aktorstwa Rzepeckiej

  • DoktorLejdo ocenił(a) ten film na: 10

    zegan333 Pasikowski juz nie pierwszy raz obsadza slaba kobiete do filmu

  • DoktorLejdo ocenił(a) ten film na: 10

    sador1991 Pasikowski zrobil wspanialy film ale nie kazdy go rozumie

  • mercg ocenił(a) ten film na: 7

    DoktorLejdo Gdzieś kiedyś przeczytałem, że żeby się w niego wczuc trzeba obejrzec kilka razy
    http://www.filmowo.net/varia/wladyslaw_pasikowski_filmografi...

  • zegan333 ocenił(a) ten film na: 10

    mercg dokładnie wielu moim znajomym spodobal sie za 2 lub 3 razem

  • użytkownik usunięty ocenił(a) ten film na: 10

    zegan333 A zrozumiał ktoś czemu Linda patrzy w momencie jak Artur Dziurman wycelował w niego z karabinu snajperskiego? O co w tej scenie chodziło? Czemu snajperzy nie strzelali i wrócili?

  • aliveinchains ocenił(a) ten film na: 9

    na tę scene patrz trochę przez palce. Linda jako tako nie widział ludzi którzy w niego celują. Może usłyszał szmery i popatrzył w tamtą stronę i tyle.

  • użytkownik usunięty ocenił(a) ten film na: 9

    aliveinchains W filmie ,,Reich'' nie brakuje takich klimatycznych scen. Podobało mi się jak Mirosław Baka przeskakiwał w filmie przez furtkę. To było niezłe. W ,,Glinie'' też tak było jak w pierwszym odcinku Gajewski przeskakuje, ale w ,,Pokłosiu'' już te powtórzenie nie wypada tak świetnie, ale jest dobre, można powiedziec, że strzelanina w filmie zbyt szybka w barze, a na koncu zbyt wolna, ale to także miało swój urok. Pasikowski użył do filmu świetnego przygotowania technicznego, dobre dialogi i ciekawy scenariusz. Muzyka w filmie była oryginalna i ciekawy pomysł, aby zagrały różne postacie takie osoby jak Julia Rzepecka i Artur Dziurman.

  • zegan333 ocenił(a) ten film na: 10

    aliveinchains Jakoś trzeba to wytłumaczyć tak też można i jestem takiego samego zdania lub tak po prostu odwrócił.

  • Dla mnie to spojrzenie to reminiscencja z "Gorączki".

  • użytkownik usunięty

    sador1991 Nie zgadzam się, że dialogi aż takie dobre. Nie były za dobre jak w ,,Psach''. Pasikowski jeszcze uczył się filmu. ,,Jack Strong'' moim zdaniem najlepszy jego film do tej pory.

  • sador1991 Co ty ku_wa pie_dolisz???
    ;-))
    Najlepszy dialog to "jedną w czwartek, drugą dopiero w niedzielę", tylko domyśl się dlaczego :-)