PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=653607}

Rust and Bone

De rouille et d'os
2012
7,1 18 tys. ocen
7,1 10 1 18350
6,6 19 krytyków
Rust and Bone
powrót do forum filmu Rust and Bone

Rdza i kości symbolizują bohaterów filmu "Rust and Bone", stagnacja i wegetacja alternatywą do mocnych, stabilnych, uniwersalnych wartości.
Przekrój społeczny od zdrowych i z ugruntowaną pozycja społeczna jak Stephanie, treserka orek, Ali ojciec 5- letniego Sama, niezamknięte sprawy z matka chłopca, ciągnie go przez pół Europy, aby w końcu osiąść u siostry we Francji.Anna pracuje jako kasjerka w sklepie i pochodzi z nizin społecznych, ona i jej mąż są obcokrajowcami. Reżyser porusza istotne kwestie bezrobocia, rasizmu, przemocy, prostytucji i narkotyków.
Ali, mężczyzna na rozdrożu, bez pracy, bez perspektyw, nie umiejący zająć się swoim synem, szuka szybkich sposobów na rozwiązania finansowe, wszystko kosztem syna, który jest wrażliwy, zamknięty w sobie i bardzo tęskni za matką.
Stephanie treserka orek, sławna, spełniona, z mężczyzna u boku, jednak z problem dotyczącym zaspokojenia próżności kobiecej i uzyskania satysfakcji, szuka rozrywki w dyskotece, aby mężczyźni podrywali, patrzeli ale nic więcej.
W jednej z dyskotek spotykają się Stephanie i Ali, ona niemal pobita przez zniecierpliwionego amatora szybkiego numerku a on ochroniarz, spotkanie kończy się niefortunnie, każde ma drugiego za coś gorszego.
Zwrotem akcji jest wypadek Stephanie, zostaje przegnieciona przez orkę i traci nogi, pozostają kikuty, złamana dusza i brak perspektyw na nowe i inne życie. Spotkanie Stephanie i Alego ponownie początkowo obcuje w nieufność, zezwierzęcenie np. gdy Ali proponuje kalece seks, tak jakby proponował zaproszenie na kawę, sugerując, że to może być opcja dochodzącego, operacyjny dla zaspokojenia potrzeb, wręcz sugeruje, że może sprawdzić, czy ona jeszcze je ma, jak sprawdzanie, czy nadal lubisz zupę pomidorową.
Ali początkowo wydaje się prymitywny, prostacki, zwierzę , gdy ma ochotę to bierze pannę do łóżka, wobec syna stosuje metody wychowawcze dość brutalne. Sytuacja w której się znalazł jest stresująca i uwłacza jego męskiej naturze, nie jest zły, ale tez nie jest dobry, skomplikowany, nie dopuszcza możliwości zaangażowania się, zbyt przedmiotowo traktuje kobiety.
Znajomość z Stephanie zaczyna rozwijać się i kobieta, chce czegoś więcej niż zaspakajanie popędu płciowego, co powoduje, że Ali zaczyna jak rak się wycofywać, wciąż utrzymuje, ze jego rola to operacyjny.
Ali wchodzi w nielegalne walki, świetne sceny z pokazów, bardzo realistyczne.
Sfery życia dziecko, Stephanie, walki stają się komplikować mężczyźnie życie, zaczyna być odpowiedzialny i angażować się, czas spędzany z synem, zabawka ciężarówka, wypady nad plażę i pływanie ze Stephanie, gdy na plecach ją przenosi i zaprasza do wspólnego interesu z walkami, oboje odnajdują się w nowej rzeczywistości i funkcjonują.
Miłe popołudnie z synem na śniegu zamienia się w dramatyczną walkę o życie dziecka i tutaj ojciec staje na wysokości zadania nawet kosztem połamania rąk i zaprzestania walki.
Niezwykły film z takim wachlarzem emocji i ładunkiem aktorskich kreacji.
Marion Cotillard i Matthias Schoenaerts porażają w pięknej scenerii Rivery Francuskiej.