Sanatorium pod klepsydrą zdecydowanie jest najtrudniejszym w odbiorze polskim filmie. Podawajcie inne tytuły filmów na których się trzeba mocno skupić.
1) Zeszłego roku w Marienbadzie (1961)
2) Sanatorium pod klepsydrą (1973)
3) Nostalgia (1983)
4) Kwiat granatu (1968)
5) Legenda twierdzy suramijskiej (1984)
Jeśli chodzi o polskie filmy, to zdecydowanie polecam "Pożegnanie z Marią" (1993). Podobnie jak w "Sanatorium.." można tu znaleźć ogrom metafor i poetycką atmosferę.
Na czeskim filmie "Owoce rajskich drzew spożywamy" (1969) trzeba się też mocno skupić :)
obu nie widziałem; szczególnie ten czeski (jak inne filmy z tego kraju i do tego z nowej fali) pewnie warto zobaczyć. co do tego polskiego to klimatem podobny (tak mi się wydaje) Trzecia część nocy, Żuławskiego.
no i teraz mi się przypomniało: Jak daleko stąd, jak blisko, Konwickiego. film na top 5 najtrudniejszych jakie obejrzałem.