PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=334999}
6,8 116 tys. ocen
6,8 10 1 115998
4,9 41 krytyków
Warcraft: Początek
powrót do forum filmu Warcraft: Początek

A więc Blizzard w końcu zagościł na ekranach kin ze swoim Warcraftem. Chciałbym zaznaczyć na początek, że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o to uniwersum. Nie znam postaci, historii właściwie nie wiem nic. Poszedłem do kina, ponieważ byłem ciekawy dlaczego oceny tego filmu tak bardzo się różnią. Jest on z jednej strony lubianą a z drugiej znienawidzoną produkcją. A więc jak to wygląda na prawdę?

Akcja zaczyna tutaj pędzić od pierwszej minuty, rozpoczyna się wielka ofensywa orków na świat ludzi. W błyskawicznym tempie poznajemy całą masę bohaterów, przed naszymi oczami śmigają nam ich imiona i często są to postacie ważne z punktu widzenia historii tego uniwersum. Jednak przez ten ciągły pęd i próbę przekazania nam jak najwięcej informacji w jak najkrótszym czasie nie zdążyłem momentami nawet zapamiętać imion bohaterów, a co dopiero utworzyć jakąkolwiek więź z nimi. Scena w której ginie syn głównego bohatera pomimo całego jej patosu nie wywołała u mnie całkowicie żadnych emocji, ponieważ widziałem tego chłopaka może trzy razy? Usłyszałem od niego tylko parę zdań.

Ogromnym plusem dla mnie jest oderwanie się od cukierkowej oprawy graficznej świata Warcraft na rzecz bardziej mrocznego klimatu. Wczuć się w to pomaga nam piękna muzyka. Zakochałem się również w efektach specjalnych. Podobało mi się chyba wszystko począwszy od kreacji orków wojowników, ale zarazem nie jak by się mogło wydawać całkiem bezmózgich zwierząt zdolnych jedynie do mordowania. Tym razem zostali przedstawieni jako rasa o bogatej historii, szanująca ideały siły i odwagi, a także kochających rodziców myślących o przyszłości swojej i swoich dzieci. Ich twarze wyrażają szczere emocje. Ból, nienawiść, miłość, strach.