Nie rozchodzi mi się o sam gatunek, a raczej o szeroką tematykę z życia kryminalnego !
Np; - Trylogia Pusher - Mój brat diabeł - Więzy krwi - Głowa byka
- Szybki cash ( I i II ) - Gorączka - Biegacz - American Me
- Go Fast Przypadek - Drugie oblicze - Hyena ( 2014 )
- Son of a Gun - Hwa-i - Zabić Irlandczyka
I wiele innych, oraz te najbardziej znane obowiązkowe klasyki z kina gangsterskiego !
Kiedyś wielki miłośnik kina grozy, a dziś jak odpalam te " horrorki " to chwila i kimam, nawet na fotelu, takie ekscytujące, szkoda czasu na kino niskich lotów.
Dlatego już bardzo rzadko oglądam takowe kino, zdecydowanie wolę właśnie np; kino kryminalne !
W żadnym wypadku nie nudzi, a czym mniej jest efekciarskie, bardziej nastawione na realizm, wciąga jak diabli !
Jak pytasz o coś godnego polecenia, to polecam przyjrzeć się filmom Michaela Manna i Michaela Scorsese. Prawdopodobnie znasz wszystkie albo większość z nich. W tej chwili przypomina mi się tylko serial "Crime Story" Michaela Manna i "Ronin" z Robertem DeNiro i Jeanem Reno. Może jeszcze stary klasyk "Dzień Szakala", czy polski "Zabij mnie glino", palestyński bądź też izraelski "Ajami" (o gangach w strefie zajmowanej przez Palestyńczyków), i brazylijskie "Miasto Boga", "City of Men", "Elitarni" i "Elitarni. Ostatnie Starcie". Mogę jeszcze dodać serial "Narcos" opowiadający historię Pablo Escobara i kolumbijskich karteli, "The Wire" o handlu narkotykami w Baltimore, "Zakazane Imperium" o przestępczości zorganizowanej w USA i "Peaky Blinders" o przestępczości zorganizowanej w Wielkiej Brytanii. Obecnie nie mogę sobie przypomnieć nic więcej wartego uwagi.