Disney Mobile wprowadzi w Stanach Zjednoczonych usługę pozwalającą rodzicom dokładnie kontrolować w jaki sposób ich dzieci korzystają z telefonów komórkowych.
Rodzice będą mieć dostęp do SMS’ów, MMS’ów, filmów i wiadomości głosowych swoich pociech. Będą mogli ograniczyć ilość rozmów i znaleźć dziecko przez system GPS.
Według badań marketingowych przeprowadzonych na użytek Disneya, większość amerykańskich rodziców chciałoby mieć możliwość skontrolowania, gdzie w danej chwili przebywa ich dziecko.
Telefony z tą usługą będzie można kupić przez internet prawdopodobnie już w czerwcu.
70% dorosłych Amerykanów posiada telefony komórkowe, jednak odsetek ten jest o wiele mniejszy wśród dzieci i młodzieży. Komórkę ma około 45-50% 13-latków. Disney chce zagospodarować tę niszę. Liczy, że może dotrzeć do ok.20-30 mln dzieci w wieku 10-15 lat.
Według szacunków producenta telefonów Nokia, światowy rynek telefonii komórkowej wzrośnie w tym roku o 15%.