32. Warszawski Festiwal Filmowy: pierwsze tytuły z programu
Informacja nadesłana 03-09-2016 11:48
Zbliża się 32. edycja Warszawskiego Festiwalu Filmowego, który odbędzie się w dniach 7-16 października w Kinotece i Multikinie Złote Tarasy. Przedsprzedaż biletów rozpocznie się w czwartek 29 września w Kinotece w Pałacu Kultury. W programie WFF jak co roku znalazły się filmy polskie oraz filmy powstałe przy udziale polskich filmowców, i jak co roku właśnie od nich zaczynamy przedstawianie festiwalowego programu.
Konkurs Międzynarodowy
Wspomnienie lata, reż. Adam Guziński (Polska 2016), 90 min. Premiera światowa. Lata 70. w prowincjonalnym miasteczku. Nastoletni Piotrek spędza wakacje z matką. Okazuje się, że jest to najważniejsze lato w życiu chłopca.
Słońce, to słońce mnie oślepiło, reż. Anka Sasnal, Wilhelm Sasnal (Polska, Szwajcaria 2016), 74 min. Premiera polska. Co tak naprawdę oznacza spotkanie z Obcym - tak w wymiarze jednostkowym, jak również w społecznym, szczególnie w czasach narastającego nacjonalizmu i ksenofobii w krajach takich jak Polska?
Światło i cień, reż. Yeşim Ustaoğlu (Turcja, Niemcy, Polska, Francja 2016), 106 min. Premiera europejska. Zmysłowy portret dwóch kobiet pozbawionych prawa do odkrywania siebie, do kochania i bycia kochanymi w relacji, którą wybiorą. A wszystko to w kraju rozdartym między nowoczesnością i tradycją. Autorem muzyki jest Antoni Komasa-Łazarkiewicz, a za montaż odpowiadała Agnieszka Glińska. Polski koproducent: Aeroplan Film.
Konkurs 1-2
Plac Zabaw reż. Bartosz M. Kowalski (Polska 2016), 82 min. Dwóch zwykłych chłopaków nudzi się w letnie popołudnie, szukają rozrywki... i niestety ją znajdują. Inspirowany prawdziwymi wydarzeniami dramat koncentruje się na psychopatologii młodzieży.
Park, reż. Sofia Exarchou (Grecja, Polska 2016), 100 min. Premiera polska. Biedne greckie rodziny zamieszkują zrujnowaną wioskę olimpijską w Atenach. Portret młodego pokolenia, które zostało zdradzone i pozbawione przyszłości. Autorem zdjęć jest Monika Lenczewska. Polskim koproducentem jest Madants.
Święty, reż. Andrius Blaževičius (Litwa, Polska 2016), 93 min. Premiera światowa. Rok 2008 w prowincjonalnym litewskim mieście. Vytas szuka pracy, szuka romansu i na koniec Jezusa. Ponoć ktoś widział go na mieście. Polskim koproducentem jest No Sugar Films.
Konkurs Filmów Dokumentalnych
Komunia, reż. Anna Zamecka (Polska 2016), 80 min. Premiera polska. 14-letnia Ola nie tylko opiekuje się ojcem i autystycznym bratem, ale przede wszystkim stara się złożyć rodzinę w całość. Przyspieszona lekcja dojrzewania, która uczy, że żadne porażki nie są ostateczne. Szczególnie tam, gdzie idzie o miłość. Film nagrodzony na tegorocznym festiwalu w Locarno (Critics Week).
Pokazy Specjalne
True Crimes, reż. Alexandros Avranas (Stany Zjednoczone, Polska 2016), 100 min. Premiera światowa. Thriller psychologiczny zainspirowany artykułem Davida Granna zamieszczonym w 2008 roku w New Yorkerze opowiadającym o zabójstwie biznesmena, którego szczegóły pokrywały się z opisami z pewnej książki. Występują m.in. Jim Carrey, Charlotte Gainsbourg, Agata Kulesza, Robert Więckiewicz, Piotr Głowacki, Anna Polony, Zbigniew Zamachowski. Opus Film jest polskim koproducentem.
Opowieści z Meksyku, reż. Carlos Carrera, Daniel Gimenez Cacho, Carlos Bolado, Ernesto Contreras, Alfonso Pineda Ulloa, Alejandro Valle, Ivan Avila Duenas, Natalia Beristain (Meksyk, Polska 2016), 120 min. Premiera światowa. Osiem różnych historii - rozgrywających się w tym samym pokoju, na przestrzeni 100 lat - będących metaforą historii Meksyku. Autorem muzyki jest Jan A.P Kaczmarek, a autorem zdjęć Bogumił Godfrejów. Koproducentem z Polski jest No Sugar Films.
Konkurs Filmów Krótkometrażowych
Pierwszy Polak na Marsie, reż. Agnieszka Elbanowska (Polska 2016), 39 min. Premiera światowa. W galaktyce Drogi Mlecznej, na trzeciej od Słońca planecie Układu Słonecznego, Kazimierz, lat 68, montuje urządzenie do łączności z kosmosem.
Bed Side Story, reż. Michał Łubiński (Polska 2016), 5 min. Premiera światowa. Opowieść o nieoczekiwanej nocnej wizycie oraz o nastolatku, który musi się zmierzyć z tym, co dotychczas uważał za bajkę.
Baraż, reż. Tomasz Gąssowski (Polska 2016), 30 min. Premiera światowa. 38-letni Zyga próbuje wyjaśniać Witkowi, na czym polegają rządzące światem zasady. Sam nie zawsze się do nich stosuje, co nie uchodzi uwadze bystrego synka.
Konkurs Międzynarodowy
Wspomnienie lata, reż. Adam Guziński (Polska 2016), 90 min. Premiera światowa. Lata 70. w prowincjonalnym miasteczku. Nastoletni Piotrek spędza wakacje z matką. Okazuje się, że jest to najważniejsze lato w życiu chłopca.
Słońce, to słońce mnie oślepiło, reż. Anka Sasnal, Wilhelm Sasnal (Polska, Szwajcaria 2016), 74 min. Premiera polska. Co tak naprawdę oznacza spotkanie z Obcym - tak w wymiarze jednostkowym, jak również w społecznym, szczególnie w czasach narastającego nacjonalizmu i ksenofobii w krajach takich jak Polska?
Światło i cień, reż. Yeşim Ustaoğlu (Turcja, Niemcy, Polska, Francja 2016), 106 min. Premiera europejska. Zmysłowy portret dwóch kobiet pozbawionych prawa do odkrywania siebie, do kochania i bycia kochanymi w relacji, którą wybiorą. A wszystko to w kraju rozdartym między nowoczesnością i tradycją. Autorem muzyki jest Antoni Komasa-Łazarkiewicz, a za montaż odpowiadała Agnieszka Glińska. Polski koproducent: Aeroplan Film.
Konkurs 1-2
Plac Zabaw reż. Bartosz M. Kowalski (Polska 2016), 82 min. Dwóch zwykłych chłopaków nudzi się w letnie popołudnie, szukają rozrywki... i niestety ją znajdują. Inspirowany prawdziwymi wydarzeniami dramat koncentruje się na psychopatologii młodzieży.
Park, reż. Sofia Exarchou (Grecja, Polska 2016), 100 min. Premiera polska. Biedne greckie rodziny zamieszkują zrujnowaną wioskę olimpijską w Atenach. Portret młodego pokolenia, które zostało zdradzone i pozbawione przyszłości. Autorem zdjęć jest Monika Lenczewska. Polskim koproducentem jest Madants.
Święty, reż. Andrius Blaževičius (Litwa, Polska 2016), 93 min. Premiera światowa. Rok 2008 w prowincjonalnym litewskim mieście. Vytas szuka pracy, szuka romansu i na koniec Jezusa. Ponoć ktoś widział go na mieście. Polskim koproducentem jest No Sugar Films.
Konkurs Filmów Dokumentalnych
Komunia, reż. Anna Zamecka (Polska 2016), 80 min. Premiera polska. 14-letnia Ola nie tylko opiekuje się ojcem i autystycznym bratem, ale przede wszystkim stara się złożyć rodzinę w całość. Przyspieszona lekcja dojrzewania, która uczy, że żadne porażki nie są ostateczne. Szczególnie tam, gdzie idzie o miłość. Film nagrodzony na tegorocznym festiwalu w Locarno (Critics Week).
Pokazy Specjalne
True Crimes, reż. Alexandros Avranas (Stany Zjednoczone, Polska 2016), 100 min. Premiera światowa. Thriller psychologiczny zainspirowany artykułem Davida Granna zamieszczonym w 2008 roku w New Yorkerze opowiadającym o zabójstwie biznesmena, którego szczegóły pokrywały się z opisami z pewnej książki. Występują m.in. Jim Carrey, Charlotte Gainsbourg, Agata Kulesza, Robert Więckiewicz, Piotr Głowacki, Anna Polony, Zbigniew Zamachowski. Opus Film jest polskim koproducentem.
Opowieści z Meksyku, reż. Carlos Carrera, Daniel Gimenez Cacho, Carlos Bolado, Ernesto Contreras, Alfonso Pineda Ulloa, Alejandro Valle, Ivan Avila Duenas, Natalia Beristain (Meksyk, Polska 2016), 120 min. Premiera światowa. Osiem różnych historii - rozgrywających się w tym samym pokoju, na przestrzeni 100 lat - będących metaforą historii Meksyku. Autorem muzyki jest Jan A.P Kaczmarek, a autorem zdjęć Bogumił Godfrejów. Koproducentem z Polski jest No Sugar Films.
Konkurs Filmów Krótkometrażowych
Pierwszy Polak na Marsie, reż. Agnieszka Elbanowska (Polska 2016), 39 min. Premiera światowa. W galaktyce Drogi Mlecznej, na trzeciej od Słońca planecie Układu Słonecznego, Kazimierz, lat 68, montuje urządzenie do łączności z kosmosem.
Bed Side Story, reż. Michał Łubiński (Polska 2016), 5 min. Premiera światowa. Opowieść o nieoczekiwanej nocnej wizycie oraz o nastolatku, który musi się zmierzyć z tym, co dotychczas uważał za bajkę.
Baraż, reż. Tomasz Gąssowski (Polska 2016), 30 min. Premiera światowa. 38-letni Zyga próbuje wyjaśniać Witkowi, na czym polegają rządzące światem zasady. Sam nie zawsze się do nich stosuje, co nie uchodzi uwadze bystrego synka.
Udostępnij: