Prom Heweliusz wpada w środek potężnego sztormu. Załoga i pasażerowie toczą dramatyczną walkę o przetrwanie, a ich rodziny na lądzie próbują ujawnić prawdę o katastrofie.
Próżny prezenter telewizyjny i ufolog z małego miasteczka próbują odkryć pochodzenie rzekomych kosmitów, wywołując w kraju burzę wątpliwości i masową zmianę przekonań.
Zaginiona w tajemniczych okolicznościach influencerka Alicja niespodziewania wraca po roku. Powrót 18-latki zmienia życie jej paczki przyjaciół. Na drodze Alicji pojawia się chłopak, który twierdzi, że tego samego dnia zaginęła też jego siostra.
Bohaterem filmu jest uzależniony od marihuany Krzysiek (21 lat), mieszkaniec ośrodka Monar w Warszawie. Jednak nie jest to kolejna narracja o uzależnieniu – opowiada o relacji bohatera z reżyserem, jest nietypowym przykładem tego, jak życie wnika w materię filmową, stawiając bohatera i reżysera w trudnej sytuacji.
W przypadku pedofilii nie ma wątpliwości, kto jest oprawcą, a kto ofiarą. Bywa jednak, że po pewnym czasie ta jednoznaczna relacja ulega zachwianiu. Bohater filmu był w dzieciństwie molestowany przez sąsiada i potem, już jako nastolatek, dwukrotnie próbował wziąć na nim odwet. Ich role odwróciły się: to pedofil boi się dzisiaj swojej ofiary. Poznajemy tę trwającą dziewięć lat wzajemną zależność również z perspektywy najbliższych obu mężczyznom osób. Ta historia oparta na nienawiści i strachu zdaje się nie mieć końca.
Komisarz Anna Oster zaczyna pracę w warszawskim wydziale zabójstw. Jej nietypowe metody śledcze oraz tajemnicza przeszłość sprawiają, że współpracownicy są wobec niej nieufni.
Wakacje na Helu. Na bocznych torach helskiej kolei roi się od wczasowiczów. Przyjechali na wczasy wagonowe. Niegdyś ta forma spędzania wakacji była bardzo popularna, dziś jednak odchodzi w zapomnienie. Dokument przywołuje ich niezwykłą atmosferę.
"Wolne pismo" - tak brzmiał podtytuł "Arki", dwumiesięcznika literacko-politycznego wydawanego w Krakowie w latach 1983-1995, a następnie w Warszawie. Do roku 1990 w tzw. drugim obiegu ukazało się 28 numerów tego periodyku, zapewniając mu opinię jednego z najważniejszych i najbardziej opiniotwórczych wydawnictw podziemnych. Ówczesnemu redaktorowi naczelnemu, znanemu poecie i działaczowi politycznemu Janowi Polkowskiemu, udało się skupić wokół siebie grono ciekawych, niezależnie myślących autorów, wśród których znaleźli się m. in. Jadwiga Staniszkis, Jacek Bartyzel, Tadeusz Nyczek, Bronisław Maj, Krzysztof Kąkolewski, Ryszard Legutko i Jarosław Marek Rymkiewicz. Cechą wyróżniającą "Arkę" było oryginalne nawiązywanie do tradycji polskiej i zagranicznej (głównie amerykańskiej) myśli konserwatywnej oraz liberalnych koncepcji gospodarczych, sytuujące ją poza opozycyjnym głównym nurtem, zdominowanym przez środowiska skupione wokół lewicowego KOR-u. Autorzy filmu dotarli do bardzo wielu ludzi, związanych zarówno z "Arką", jak i "Czasem Krakowskim" - dwoma najszerzej znanymi pismami, kierowanymi przez Jana Polkowskiego. Wszyscy zgodnie podkreślają, że jego ambicją była zawsze jak najdalej posunięta niezależność: polityczna, ideologiczna, organizacyjna, towarzyska i - co może najtrudniejsze - finansowa.
Opowieść o nowej polskiej emigracji. Bohaterowie serialu odważyli się zmienić swój los i za granicą zaczęli wszystko od zera. Dla nich Londyn jest nie tylko miejscem pracy. To miasto, w którym walczą o życie. "Londyńczycy" są filmowym portretem Polaków na Wyspach. Serial mówi o problemach i trudnych wyborach, przed którymi stają każdego dnia, pokazuje ich w chwilach największego szczęścia i najboleśniejszych porażek. "Londyńczycy" to także fabularna kronika najnowszej polskiej emigracji. Scenarzyści Ewa Popiołek i Marek Kreutz spędzili wiele tygodni wśród Polaków w Londynie. Poznawali ich codzienne życie, obserwowali kłopoty, przysłuchiwali się wyjątkowym emigracyjnym historiom. Powstał serial, który jest fabularną fikcją, ale wszystko, o czym opowiada, kiedyś się komuś przydarzyło.