Które filmy Bressona uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego.
Na dzień dzisiejszy, moje TOP 5 wygląda w sposób następujący:
1. Dziennik wiejskiego proboszcza
2. Na los szczęścia, Baltazarze!
3. Mouchette
4. Pieniądz
5. Ucieczka skazańca
Moje TOP 5:
1.Dziennik wiejskiego proboszcza
2.Łagodna
3.Proces Joanny d'Arc
4.Pieniądz
5.Ucieczka skazańca
Pozdrowienia:)
Wszystkie są najlepsze:)
Może prócz "Pieniądza" i "Baltazara" - Bresson wyprowadził swoich modeli w plener i szczególnie "Pieniądz" wyszedł jak autoparodia. Cała reszta, od "Dziennika" po "Lancelota" to arcydzieła. Moim ulubionym (bo najczęściej przeze mnie oglądanym) jest "Kieszonkowiec".
Mi też "Pieniądz" i "Baltazar" nie przypadł do gustu, a wszystkie inne jakie widziałem są co najmniej bardzo dobre:
1. Kieszonkowiec
2. Dziennik wiejskiego proboszcza
3. Lancelot
4. Mouchette
5. Na los szczęścia, Baltazarze
6. Pieniądz
dziś widziałem 'lancelota' i szczerze mówiąc to nie jest kino dla mnie. możliwe że świadczy to o jakichś moich ograniczeniach ;p ale cóż. postulat o braku 'sztuczności' - związana z tym rezygnacja z gry aktorskiej, ograniczenie scenografii do minimum, używanie tylko planu średniego ( jako najbliższego sposobowi postrzegania ludzkiego oka ) dla mnie odarło kino z magii, emocji i pozostawiło nam możliwość interpretacji intelektualnej, symbolicznej, religijnej [?] suchość i hermetyczność tego kina nie pozwoliło mi chyba na zrozumienie jego idei. wykształcenie malarskie reżysera mogło spowodować twierdzenie, że kino powinno być bliższe malarstwu ( i muzyce ) niż teatrowi, ale chyba się z tym nie zgodzę. moja opinia jest oczywiście bardzo niepełna, bo wynika tylko z jednego filmu - jeśli ktokolwiek z Was może mi pomóc z zdobyciu innych proszę o kontakt (gg i mejl podane na blogu). pozdrawiam
TOP 5:
1. Dziennik wiejskiego proboszcza
2. Na los szczęścia, Baltazarze
3. Kieszonkowiec
4. Mouchette
5. Damy z Lasku Bulońskiego
1. Mouchette
2. Au hasard Balthazar
3. Le Journal d'un curé de campagne
4. Un Condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut
5. Pickpocket
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Dziennik wiejskiego proboszcza 8,00 11
2 Kieszonkowiec 7,52 21
3 Ucieczka skazańca 7,75 8
4 Łagodna 7,50 4
5 Damy z Lasku Bulońskiego 7,33 3
6 Mouchette 7,00 6
7 Lancelot z jeziora 7,00 3
8 Pieniądz 6,67 6
9 Na los szczęścia, Baltazarze! 6,67 6
10 Proces Joanny d'Arc 6,33 15
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Ucieczka skazańca (1956) 7,93 30
2 Kieszonkowiec (1959) 7,55 33
3 Na los szczęścia, Baltazarze! (1966) 7,53 17
4 Dziennik wiejskiego proboszcza (1951) 7,44 18
5 Mouchette (1967) 7,47 15
6 Łagodna (1969) 7,63 8
7 Pieniądz (1983) 7,11 18
8 Prawdopodobnie diabeł (1977) 7,43 7
9 Damy z Lasku Bulońskiego (1945) 7,43 7
10 Lancelot z jeziora (1974) 6,55 11
11 Proces Joanny d'Arc (1962) 6,30 20
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Ucieczka skazańca (1956) 8,04 53
2 Kieszonkowiec (1959) 7,72 53
3 Na los szczęścia, Baltazarze! (1966) 7,71 41
4 Dziennik wiejskiego proboszcza (1951) 7,50 40
5 Prawdopodobnie diabeł (1977) 7,59 17
6 Damy z Lasku Bulońskiego (1945) 7,50 16
7 Mouchette (1967) 7,28 32
8 Pieniądz (1983) 7,06 36
9 Łagodna (1969) 7,30 10
10 Cztery noce marzeń (1971) 7,20 10
11 Proces Joanny d'Arc (1962) 6,43 30
12 Lancelot z jeziora (1974) 6,15 20
1. Na los szczęścia, Baltazarze!
2. Dziennik wiejskiego proboszcza
3. Ucieczka skazańca
4. Kieszonkowiec
5. Pieniądz
1. Ucieczka skazańca – 10/10
2. Pieniądz – 8/10
3. Kieszonkowiec – 8/10
4. Mouchette – 8/10
5. Na los szczęścia, Baltazarze! – 7/10
6. Proces Joanny d’Arc – 7/10
1. Dziennik wiejskiego proboszcza - 9/10
2. Mouchette - 8/10
3. Ucieczka skazańca - 8/10
4. Kieszonkowiec - 8/10
5. Pieniądz - 7/10
W planach "Na los szczęścia, Baltazarze!".
1. Dziennik wiejskiego proboszcza - 9/10
2. Ucieczka skazańca – 8/10
3. Mouchette – 7+/10
4. Kieszonkowiec – 7/10
5. Pieniądz - 7/10
6. Na los szczęścia, Baltazarze! – 7/10
7. Lancelot z jeziora - 6/10
1 - Ucieczka skazańca - 10
2 - Na los szczęścia, Baltazarze - 9
3 - Kieszonkowiec - 7
4 - Pieniądz - 5
---------------------------------------------
5 - Lancelot z jeziora - 3 (Monty Python i święty Graal lepszy :)))
1 - Ucieczka skazańca - 10
2 - Na los szczęścia, Baltazarze - 9
3 - Kieszonkowiec - 7
4 - Anioły grzechu - 7
5 - Damy z Lasku Bulońskiego - 7
6 - Proces Joanny D'Arc - 6
7 - Prawdopodobnie diabeł - 6
8 - Pieniądz - 5
9 - Łagodna - 5
10 - Dziennik wiejskiego proboszcza - 4
11 - Cztery noce marzeń - 4
12 - Mouchette - 3
13 - Lancelot z jeziora - 3
+ Sprawy publiczne - 6
1. "Dziennik wiejskiego proboszcza": 9/10
2. "Ucieczka skazańca": 8/10
3. "Kieszonkowiec": 8/10
4. "Na los szczęścia, Baltazarze": 6/10
5. "Proces Joanny d'Arc" 6/10
"Pieniądz" do powtórki (dawno widziałem), a w najbliższych planach: "Mouchette" i "Prawdopodobnie diabeł"
Po obejrzeniu/powtórzeniu tych trzech filmów, co je wymieniłem wyżej:
1. "Prawdopodobnie diabeł": 10/10
2. "Dziennik wiejskiego proboszcza": 9/10
3. "Ucieczka skazańca": 9/10 (jednak)
4. "Mouchette": 9/10
5. "Pieniądz": 8/10
6. "Kieszonkowiec": 8/10
7. "Na los szczęścia, Baltazarze": 6/10
8. "Proces Joanny d'Arc": 6/10
Na razie tyle. Reszta w dalszej przyszłości. :)
1. Dziennik wiejskiego proboszcza 9/10
2. Mouchette 9/10
3. Na los szczęścia, Baltazarze! 8/10
4. Ucieczka skazańca 8/10
5. Pieniądz 8/10
6. Prawdopodobnie diabeł 8/10
7. Kieszonkowiec 7/10
8. Proces Joanny d'Arc 7/10
9. Damy z Lasku Bulońskiego 6/10
10. Lancelot z jeziora 4/10
w planach: Anioły grzechu, Łagodna, Cztery noce marzeń