E! Entertainment to kanał telewizyjny poświęcony popkulturze, rozrywce i światu celebrytów, oferujący widzom ekskluzywne relacje z Hollywood. Stacja dostarcza najświeższe wiadomości, reality show oraz programy lifestyle, będąc globalnym źródłem informacji o gwiazdach.
Historia E! Entertainment E! Entertainment Television rozpoczęło działalność 31 lipca 1987 roku pod nazwą Movietime, stworzone przez Larry'ego Namera i Alana Mruvkę. Początkowo format kanału koncentrował się na emisji zwiastunów filmowych, wiadomościach rozrywkowych oraz relacjach z wydarzeń i wywiadach z celebrytami. Nazwa i misja odzwierciedlały skupienie na filmach i wydarzeniach w Hollywood.
W 1990 roku kanał został zrebrandingowany na E!: Entertainment Television, po zmianach zarządczych i przejęciu przez Time Warner. Rebranding zmienił zakres stacji na szerszy kompleks rozrywki, obejmując współczesny film, telewizję, muzykę, codzienne plotki z Hollywood oraz modę. W listopadzie 2006 roku Comcast przejął pełną własność E!, czyniąc go częścią NBCUniversal Media Group.
Profil programowy i ramówka W ramówce znalazły się nowe produkcje, takie jak “Botched Presents: Plastic Surgery Rewind”, seria o tematyce chirurgii plastycznej. Kontynuowane są także sprawdzone formaty, w tym “E! News New”, codzienny magazyn informacyjny o show-biznesie, oraz “E! True Hollywood Story”, dokumenty o kulisach kariery sławnych osób. Widzowie mogą oglądać również programy lifestyle, takie jak “Szczerze z Cavallari”, czy program publicystyczny “Prawda o Hollywood”.
Dostępność stacji E! Entertainment pozostaje dostępny w Polsce, ale wyłącznie na wybranych platformach satelitarnych, kablowych i internetowych. Kanał nie jest transmitowany poprzez ogólnopolską naziemną telewizję cyfrową DVB-T. Odbiorcy mogą go oglądać między innymi w ofertach Polsat Box, Canal+ oraz Orange, a także w wybranych usługach IPTV i platformach internetowych.
Technologia i jakość emisji Technologia emisji kanału E! Entertainment wykorzystuje najnowsze standardy, zapewniające wysoką jakość obrazu i dźwięku. Standardem emisji jest jakość HD, a w przypadku wybranych materiałów dostępna jest również jakość UHD/4K z obsługą HDR na platformach streamingowych. Kanał, podobnie jak inni nadawcy, wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do personalizacji przekazu i rekomendacji treści.
Dystrybucja internetowa odbywa się poprzez platformy na żądanie (VOD) oraz aplikacje mobilne i smart TV, co zapewnia łatwy dostęp do programów. Produkcja i emisja opierają się na rozwiązaniach chmurowych, co umożliwia elastyczną i efektywną emisję. Stacja wdraża nowoczesne technologie reklamowe, takie jak dynamiczne wstawianie reklam (DAI), dla lepszego dopasowania przekazu do odbiorcy.
Powiązane kanały Grupy NBCUniversal Kanał E! Entertainment nadal należy do Grupy NBCUniversal, jednak jesienią 2024 roku nastąpiło wydzielenie części sieci kablowych do nowego podmiotu o roboczej nazwie "SpinCo”. Oprócz E!, do tej nowej grupy trafiły również inne kanały, takie jak USA Network, SyFy, Oxygen, CNBC, MSNBC oraz Golf Channel. Nowy podmiot przejął także portale internetowe Fandango, Golf Now oraz Rotten Tomatoes.
NBCUniversal zachowało kontrolę nad swoimi głównymi aktywami, w tym stacją NBC, kanałem Bravo oraz platformą streamingową Peacock. Zmiany te mają na celu lepsze pozycjonowanie nowo utworzonego podmiotu w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie medialnym, umożliwiając mu inwestowanie w rozwój marek związanych z rozrywką, sportem i wiadomościami.