Autorzy serialu przedstawiają porzucone konstrukcje architektoniczne. Wyjaśniają, jak i dlaczego budowle zostały wzniesione, opowiadają też o porażkach finansowych i społecznych, które doprowadziły budynki do ruiny. W programie zostaną przedstawione wypowiedzi ekspertów, którzy spróbują stworzyć plany przeistoczenia zniszczonych i zaniedbanych budowli w piękne, budzące podziw konstrukcje.
Serial śledzi zespoły archeologiczne na Bliskim Wschodzie, które rozpoczynają nowy sezon wykopalisk, badając miejsca i cywilizacje opisane w Biblii. Od zaginionego miasta z czasów Wyjścia Izraelitów z Egiptu po monumentalną Wieżę Babel w Iraku, ich odkrycia rzucają nowe światło na najsłynniejsze biblijne historie. Dzięki oszałamiającej grafice 3D i użytym kamerom zobaczymy skarby ukryte przez tysiąclecia.
National Geographic to światowej sławy marka medialna, znana z dokumentowania i popularyzowania nauki, przyrody, historii oraz kultury. Kanał telewizyjny National Geographic stanowi integralną część tej misji, dostarczając widzom wysokiej jakości treści edukacyjnych i rozrywkowych. Jest to miejsce, gdzie fascynujące historie z całego świata ożywają na ekranie.
Historia National Geographic Kanał National Geographic powstał jako telewizyjne rozszerzenie działalności Towarzystwa National Geographic, znanego z popularyzacji nauki, przyrody i odkryć. Kanał rozpoczął emisję we wrześniu 1997 roku w Europie i Australii, stając się pierwszą światową wersją tej marki. W lipcu 1998 roku zadebiutował w Azji, przy udziale dystrybutora STAR TV.
National Geographic szybko rozwinął się globalnie — dziś jest dostępny w ponad 143 krajach, dociera do ponad 160 milionów domów i nadaje w 25 językach. Od początku działalności specjalizuje się w emisji dokumentów o tematyce przyrodniczej, naukowej, historycznej oraz społecznej, z czasem wprowadzając także formaty reality i programy pseudonaukowe. W Stanach Zjednoczonych kanał wystartował 7 stycznia 2001 roku jako wspólne przedsięwzięcie National Geographic Television & Film oraz Fox Cable Networks. Był to strategiczny krok, który wzmocnił obecność marki na kluczowym rynku amerykańskim. 13 listopada 2016 roku kanał przeszedł rebranding, skracając nazwę do National Geographic (zrezygnowano z "Channel”), a dotychczasowe hasło "Dowiedz się więcej” zastąpiło nowe motto "Sięgamy dalej”. W 2019 roku, po przejęciu przez The Walt Disney Company większości udziałów 21st Century Fox, National Geographic został włączony do portfela medialnego Disneya, co umocniło jego pozycję na globalnym rynku telewizji tematycznej.
Najpopularniejsze programy i seriale Najpopularniejsze programy i seriale National Geographic to przede wszystkim kontynuacje sprawdzonych formatów oraz nowe sezony znanych serii. Do najchętniej oglądanych należą: "Katastrofa w przestworzach", analizujący przyczyny katastrof lotniczych, oraz program historyczny "Koloseum", prezentujący kulisy największych rzymskich aren.
Popularnością cieszą się także cykl dokumentalny "Egipt: miejsce pełne tajemnic", seria dokumentalna "Niszczycielskie żywioły" ukazująca potęgę natury, oraz produkcja "UFO: odtajnione projekty" badająca odtajnione dokumenty. Nowością jest "Przetrwanie w kanadyjskiej dziczy", a fani motoryzacji czekają na kolejny sezon programu "CAR S.O.S.". Seria śledcza "Złapać przemytnika" pokazuje codzienną pracę służb granicznych.