W kilku odcinkach można się dowiedzieć, że Brennan oprócz tego, że jest antropologiem, jest też lekarzem. Wiem, że są różnie rodzaje antropologii (bardziej lub mniej związane z naukami przyrodniczymi). Brennan jest bodajże antropologiem fizycznym. Wiecie może, czy to jest jakaś specjalizacja medyczna, czy może studiuję się ją na oddzielnym kierunku?
Wydaje mi się (choć nie jestem pewna), że antropologię można studiować w ramach specjalizacji. Katedry antropologii na uniwersytetach są zazwyczaj częścią wydziałów przyrodniczych (np. uł, uwr). Chyba nie ma takiego kierunku jak antropologia, przynajmniej nie znalazłam niczego takiego w ofertach uczelni.
Jest kilka rodzajów antropologii - fizyczna, kulturowa, społeczna, religii należą do tych najpopularniejszych. Cały spis można znaleźć chociażby na wikipedii. ;) Brennan z tego, co kojarzę ma major z fizycznej i minor z kulturowej (od razu na myśl przychodzą mi jej teksty o np. kulturowym znaczeniu ofiarowania daru kobiecie przez mężczyznę :D), co mnie nie dziwi (jako antropologa kulturowego ;) zwanego w Polsce - etnologiem) ponieważ oba kierunki są na pewien sposób ze sobą powiązane. Myślę, że na zachodzie antropologię studiuję się na wydziale, który można określić jako "human siences", na bank wiem, że coś takiego istnieje we Francji, co do USA głowy nie dam. W Polszy zaś, moja antropologia kulturowa jest pod wydziałem filozoficzno-historycznym lub socjologicznym, czy historyczno-socjologicznym, jako oddzielny kierunek. Nie wiem, niestety, jak to jest z antropologią fizyczną, ale na pewno traktuje się ją jako naukę przyrodniczą (jak zauważyła anna). Osobiście, na swoim kierunku "liznęłam" antropologii fizycznej na wstępnych wykładach na 1 roku. Z tego, co wiem, to jest to naprawdę spora dziedzina nauki.