Adres: shinobinomono*xaa*pl <- Gwiazdki zastąp kropkami.
Nazwa: Shinobi no Mono
Gatunek: Manga&Anime, Storry Telling wspierany mechaniką, Taktyczny
Fabuła: Znane nam wydarzenia z mangi, są już jedynie elementem podręczników do historii. Kilkadziesiąt lat po straszliwej wojnie, która wstrząsnęła światem shinobi, słuch zaginął po ogoniastych bestiach, a ludzie otrząsnęli się z koszmaru, wracając do trudów życia codziennego. Mimo powszechnego poczucia bezpieczeństwa, sytuacja polityczna pogarsza się z dnia na dzień. Pomiędzy pięcioma Kage, nie ma nawet krzty zaufania. Kumo ponawia próbę kradzieży Kekkei Genkai , shinobi Konohy stanowią jedynie marne wspomnienie dawnej potęgi tej wioski, Suna wypiera się starych sojuszy, zaś Kiri i Iwa, stanowią dla obcych wielką i niebezpieczną zagadkę. I tu na arenę wkracza Oto, które widząc narastające konflikty między wioskami, postanawia odzyskać należne mu miejsce na mapie świata. Młodzi shinobi nie mogą spać spokojnie. Krainy przemierzają niebezpieczni nukenini, bezkarni w obliczu osłabionych jednostek ANBU. To jednak nie koniec. Chciwość i pragnienie władzy, narasta wśród nowych Daimyo. Pięciu władców feudalnych, stanowi wbrew pozorom największe zagrożenie dla osłabionych przez wojnę wiosek, które aby przetrwać, muszą bez słowa sprzeciwu służyć swym panom. Niebezpieczeństwo nadciąga ze wszystkich stron, także w postaci ośmiu ognistych smoków. Od kiedy zniknęły ogoniaste bestie, nic już nie stoi na przeszkodzie wszelkiej maści demonom, aby te spróbowały przejąć władzę nad światem ludzi. I jeszcze ta plotka, o tajemniczym Konstruktorze, nadciągającym z odległego zachodu, wieszcząc koniec ery shinobi.
Wyjaśnienie: Dopiero od niedawna zaczynamy reklamować forum, mamy więc ciągle mało użytkowników. Choć ciągle nad nim pracujemy (forum postawiliśmy w czerwcu, tych kilka miesięcy pracy jak na postawione sobie wymagania to chyba nie dużo) wystartowaliśmy z grą i w kilku graczy rozpędzamy się, by na bieżąco testować grę (do nie dawna, testy zakończono) i robić za otoczenie dla ewentualnych nowych chętnych osób do gry.
Z tego też powodu póki co fabuła jest w strefie planów (dosyć dopracowanych, czekających jedynie na graczy). Obecnie mamy około czterech większych wątków fabularnych w przygotowaniu oraz jeden mniejszy, który rozwijać będziemy całkowicie z poziomu graczy.
Wraz z wątkami fabularnymi wejdą nowe techniki, metody wzmocnienia postaci oraz przedmioty - tak, świat idzie do przodu, nie jesteśmy jedynie kopią mangi jak większość for, jesteśmy jej kontynuacją. Mam nadzieję, że wszelkie możliwe niespodzianki zachęcą graczy.
Mechanika: Jedną z cech charakterystycznych naszej gry jest rezygnacja z systemu talentowego popularnego w naruciakch. Zastąpiono go systemem predyspozycji określającej jedynie jak wiele czasu postać musi poświęcić na trening technik danych dziedzin. W sumie posiadamy cztery predyspozycje (pierwszorzędną, drugorzędną i dwie trzeciorzędne). Gra opiera się na klasycznych już systemach k10, gdzie moment tworzenia postaci nie ogranicza jej rozwoju - to, w czym postać jest lepsza w czym gorsza określa metoda jej rozwoju. Wyjątkiem jest wybieranie wad i atutów postaci, jednak taka modyfikacja postaci nie jest obowiązkowa.
System rang sztuk shinobi oraz atrybutów jest ograniczony w skali od E do S. Przekroczenie maksymalnych wartości możliwe jest tylko za pomocą specjalnych technik, demonów, przeklętych pieczęci czy trybu mędrca. Pomóc w tym mogą też atuty do nabycia - jest ich w chwili obecnej ponad trzydzieści, a część z nich jest wielokrotnego wyboru (co daje możliwość opanowania ponad 50 atutów).
Rozwoju postaci w zasadzie nie ograniczamy - nie opieramy się na bezpośrednich danych z databooków i Wiki (w sensie, postacie na naszym forum nie są kopiami postaci kanonicznych, oferujemy dowolność rozwoju postaci). Przedstawione tam umiejętności określają jedynie to, co było bezpośrednio pokazane. Zależy nam na udostępnieniu całego piękna świata Naruto, temu w wszystkich niejasnych kwestiach szukaliśmy jak największej ilości danych i analizowaliśmy je, uzupełniając braki na potrzeby gry.
Zakończenie: Jesteśmy ekipą doświadczoną w Naruto, PBFach i w samym RPG (nie jest to nasz debiut administratorski). Staramy się nadać wysoką jakość treściom jakie przekazujemy w grze. Posiadamy nie tylko większość jutsu znanych z mangi czy anime - staramy się też nadać im prawidłową mechanikę analizując dokładnie nie tylko ich działanie, ale działanie innych technik z ich dziedzin. W chwili obecnej na ponad 30 (blisko 40) klanów, do poprawy zostało tylko osiem, oraz dwa do dodania (z czego jeden przedstawia mniejszą wartość dla graczy jedynie oferując większe możliwości w wątkach fabularnych).
W chwili obecnej w planach mamy także poprawienie stylu jaki mamy na forum. Obecny doprowadziliśmy jedynie do stanu, w którym nie razi w oczy i pozwala na grę. Nowy styl prawdopodobnie również będzie w ciemnych barwach (jest to mniej męczące dla oczu), w minimalistycznym stylu (z dwóch powodów, by forum chodziło lekko użytkownikom, oraz minimalizm w ozdobach jest tym, czego mnie nauczono na architekturze oraz zajęciach z grafiki).
W chwili obecnej w kilku klanach można napotkać jeszcze brak ilustracji, lub stare toporne i mało estetyczne - w ciągu kilku dni to się zmieni. Są to ostatnie klany w kolejności alfabetycznej, w jakiej działamy dla zachowania porządku. Prosimy o wyrozumiałość pod tym względem - to już tylko wykończenia.
Ciągle jednak jrst to dla nas początek, potrzebujemy senseiów czy mistrzów gry - potrzebujemy więcej graczy. Zapraszamy więc na nasze forum! Liczę też na porady względem nowego stylu. Poza ciemną kolorystyką, zachowaniem bocznego menu w formie zwoju i rezygnacji z rozbudowanego rotatora ilustracji jedyne decyzje jakie podjęliśmy dotyczą przeniesienia tabeli (tej leżącej tuż nad shoutboxem) na nowy styl, co pozwoli na zaoszczędzenie przestrzeni i skrócenie forum (forum pokroju Naruto zawsze ma dużą ilość działów, co przeważnie negatywnie wpływa na wygodę korzystania z forum). Przyszły styl na pewno zachowa możliwość zwijania kategorii.