W Sin City nic nie jest czarno-białe. Ludzie są złamani, prawda jest skażona, a każda przeszłość zostawia bliznę. Dwight McCarthy zna to lepiej niż ktokolwiek inny. To mężczyzna, który zabił własne ja, by dać sobie drugą szansę. Kiedyś – brutalny, niepohamowany, uzależniony od przemocy. Dziś – zimny, opanowany, ale z demonami czającymi się tuż pod skórą. W jego oczach widać przeszłość, której nie potrafi zapomnieć. A może nie chce.
Grany przez Clive’a Owena a w kontynuacji przez Josha Brolina, Dwight to człowiek, który przeszedł przez piekło, ale nie spłonął – zamiast tego wrócił z nową twarzą, dosłownie i w przenośni. Od chirurgii plastycznej po głęboką wewnętrzną przemianę – wszystko, by nie stać się znowu tym, kim był. Ale jak to w Basin City bywa – stare grzechy wracają szybciej, niż zdążysz naładować broń.
Dwight nie jest bohaterem. To człowiek, który żyje z wyrzutami sumienia zamiast śniadań. Kiedyś był dziennikarzem, kochankiem, może nawet kimś przyzwoitym – dopóki nie stracił kontroli nad sobą. Alkohol, gniew, kobiety i przemoc zmiażdżyły jego dawne życie. Nowe nazwisko, nowa twarz, nowe zasady – i tylko jedno marzenie: żeby nigdy więcej nie pozwolić "tamtemu Dwightowi" wyjść na powierzchnię. Ale Basin City nie pozwala ci zapomnieć, kim jesteś. Tu grzech przychodzi jak deszcz – nieuchronny. Dwight może być trzeźwy, może być opanowany, może nawet być lojalny. Ale wystarczy jedna noc, jedna kobieta, jedna śmierć – i potwór znów się budzi.
Dwighta definiują kobiety – przede wszystkim Gail, jego dawna kochanka i przywódczyni prostytutek ze Starego Miasta. Między nimi tli się coś więcej niż pożądanie – to lojalność okraszona bólem i wspólnym grzechem. Gail zna prawdę o Dwightcie. Wie, do czego jest zdolny. I dlatego mu ufa – ale też nie daje mu zapomnieć, kim był. Dwight zostaje wciągnięty w sam środek wojny między światem mafii a kobietami z dzielnicy grzechu. Gdy jego nowa kochanka – Shellie, zostaje nękana przez sadystycznego zabijakę – Jackiego Boya (który okazuje się skorumpowanym gliną), Dwight musi wrócić na ścieżkę przemocy. Z początku próbuje rozwiązać sprawę pokojowo. Ale gdy padają pierwsze strzały, a krew zaczyna płynąć jak deszcz po rynnach, Dwight nie ma już wyboru. Potwór wraca. I jest głodny.
Gdy Jackie Boy zostaje zabity przez Miho – milczącą, śmiercionośną wojowniczkę Starego Miasta – Dwight zdaje sobie sprawę, że sytuacja wymknęła się spod kontroli. Martwy glina w dzielnicy zarządzanej przez prostytutki? To wojna. A wojna to chaos, który może zniszczyć wszystko, na co Gail i jej dziewczyny pracowały przez lata. Dwight robi więc to, co potrafi najlepiej: bierze sprawy we własne ręce. Zabiera ciało Jackie’ego, by ukryć dowody. Nurkuje w ściekach, walczy z psychopatami, wraca z piekła z torbą głów – dosłownie. Dwight jest gotów zrobić wszystko, by chronić tych, którzy zasługują na szansę. Nawet jeśli sam tej szansy nigdy nie dostanie.