PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=803486}

Śmierć na Nilu

Death on the Nile
5,9 32 697
ocen
5,9 10 1 32697
4,6 22
oceny krytyków
Śmierć na Nilu
powrót do forum filmu Śmierć na Nilu

Mam wrażenie, że w książkach czytałem o zupełnie innym Herkulesie niż zobaczyłem w filmie... Te krzyki w trakcie rozmów? Walka? Trochę jakby reżyser nie czytał Christie i nie znał sposobu pracy Poirota. Już nawet nie chcę mówić o fatalnym rozłożeniu czasu na sceny i skróceniu końcowej mowy tak, że nie dało się poznać całego toku rozumowania.

ocenił(a) film na 7
Zza_Peleryny

Nie znam się zbytnio na Poirot, widziałem może jeden odcinek z Sachetem. Ale kojarzę stonowanego faceta, opanowanego itp. Wydaje mi się, że pomyśleli sobie, że Bonda zmieniono i to się przyjęło, to i tu sprobuja. Ale jak widzę po opiniach, to się nie udało.

ocenił(a) film na 6
Zza_Peleryny

O to to, właśnie to jest największy problem, choć nikt go nie poruszył. Właśnie to rozłożenie czasu na sceny. Coś co w wersji z 1978 roku zrobiono dużo lepiej. W tamtym filmie scena mowy końcowej jest bardzo rozbudowana i dłużej jest budowane napięcie co do tego kto zabił. A tutaj mam wrażenie jakby reżyser się spieszył, bo wcześniejsze sceny były zbyt długie lub w ogóle niepotrzebne, a potem zabrakło czasu i nie chciano by film był zbyt długi. W pierwotnej wersji ta scena trwa około 23 minuty, tutaj zaledwie 10. I sam film  był wtedy prawie 20 minut dłuższy, a przez to wcale nie był nudny.

Zza_Peleryny