Moja ocena tylko 6/10 (niezły). Czemu akurat taka? Już tłumaczę. Z początku film miał dostać ocenę dobry, w końcu to ciekawy, wciągający, poruszający itd. film. Może to niemądre i nie sprawiedliwe, ale do niższej oceny przyczyniła się cała ta otoczka, wychwalanie pod niebiosa itd :P . Dlatego po głębszym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że słowo "niezły" i tak oddaje to, iż film jest dobry. Niezły, ponieważ rozczarował...
Co do samego filmu. Według mnie, to lekki przerost formy nad treścią. Prawda, otoczka jest ładna. Oglądając film w 3D byłem pod wrażeniem efektów, ale... No właśnie! W swoim życiu oglądałem wiele Sci-fi, fantasy itd. i nie zauważyłem w tych efektach niczego takiego REWOLUCYJNEGO (tak, wiele słyszałem, że owe efekty są takie). Nie znam się na grafice itd. ale mam wrażenie, że pod tymi OCHAMI i ACHAMI kryją się obrazy ( tak, mówię tu o obrazach, a nie o technologi, a obrazy to to jak odbiera to moje niedoświadczone oko) zwykłe, ładnie zrobione, ale według mnie niczym się nie wyróżniające od wielu produkcji. Zwłaszcza bawiły mnie postacie tych niebieskich ufoludków ( już nawet nie pamiętam jak się nazywają). Ja osobiście uważam, ze jak na rewolucje w grafice, to były one takie jakieś sztuczne... Widać, że robione komputerowo, na pierwszy rzut oka. Nie było to naturalne.
Co do przedstawionego świata jest przekolorowany. Również nie wygląda naturalnie. Ta gra świateł itd. Widać, ze na siłe zrobiony tak, że miał zrobić wrażenie na oglądającym. Choć można oczywiście tłumaczyć to tym, że jest to inna galaktyka i inne zasady fizyki :P Patrząc z perspektywy naszej cudownej planety ziemi tamten świat jest przekolorowany.
Oczywiście nie podważam doskonałości efektów, ponieważ pomimo to są na wysokim poziomie, ale jednak są przereklamowane.