Tak, tak. Co prawda od początku wiadomo było, że Avatar w najważniejszych kategoriach oscara nie dostanie. Dlaczego? A to dlatego, że po pierwsze: nie jest wystarczająco nudny i po drugie: to jeden z najbardziej antyamerykańskich filmów ostatnich lat. Nie znam się na sytuacji militarnej USA, ale czytałem w kilku recenzjach, że jest w avatarze kilka aluzji krytykujących posunięcia amerykańskiego wojska. Ale oczywiście hurt locker, w chwale żołnierzom, itd. Avatar nosi ze sobą o wiele ważniejsze przesłanie niż hurt locker, nie jest to pusty, wypełniony wyłącznie efektami film. Bigelow dostała oscara chyba nie za reżyserię tylko za płeć("jest kobietą, dajmy jej oscara, będzie pierwsza").
Na koniec dodam jeszcze jeden akapit z właściwą każdemu avataromaniakowi egzaltacją: avatar jest piękny, cudowny, oglądałem go już cztery razy i za każdym razem płaczę na seansie(co mi się nigdy wcześniej nie zdarzało na filmach), jest to najlepszy film od czasu Władcy Pierścieni, niesamowicie wpływający na masową wyobraźnię.
PS: Mniej ubolewałbym gdyby Avatara pokonały doskonałe "Bękarty Wojny", bo to chyba jedyny film, który avatarowi dorównywał.
"nie jest to pusty, wypełniony wyłącznie efektami film"
Nie zgodziłbym się.
"Bigelow dostała oscara chyba nie za reżyserię tylko za płeć"
Nie znasz się - nie pisz. Bigelow dostała w tym roku wszystkie ważniejsze nagrody, pomijając Złote Globy. Miała zresztą największe szanse u bukmacherów. Swoje teorie spiskowe możesz zachować dla siebie.
"Avatar nosi ze sobą o wiele ważniejsze przesłanie"
Mógłbyś być konkretniejszy, bo takie zdanie to sobie mogę wpisać nawet pod "Transporterem".
"Płacz! xD Hahahahhaha Avatar przegrał, chyba jednak nie jest arcydziełem ... xD"
Współczuję Ci że oscarowa nagroda jest dla ciebie wyznacznikiem arcydzieła, ja wole sam wyrobić sobie własną opinię na temat filmu i jak dla mnie avatar jest arcydziełem, nie ważne ile oscarów zdobył.
"Cieszę się że nie mam masowej wyobraźni a jedynie, własną, prywatną;)"