Będzie głośno/film/B%C4%99dzie+g%C5%82o%C5%9Bno-2008-4897252008
pressbook
Inne
O FILMIE
Któż nie marzył kiedyś o byciu gwiazdą rocka, założeniu zespołu, graniu na elektrycznej gitarze? Muzyka porusza, inspiruje i rezonuje w nas. Jednak gdy struny szarpią The Edge, Jimmy Page i Jack White, czyni ona coś więcej. Z tego założenia wychodzi "Będzie głośno", nowy film dokumentalny pomysłu producenta Thomasa Tulla. "Będzie głośno" nie jest zwykłym filmem dokumentalnym o rock'n'rollu. Zapis punktu widzenia trzech wirtuozów, należących do trzech różnych pokoleń, pozwala zbliżyć się do nich osobiście i odkryć jak tapicerowi z Detroit, sesyjnemu muzykowi i malarzowi z Londynu oraz siedemnastoletniemu uczniowi z Dublina udało się wydobyć z gitary elektrycznej unikatowe brzmienia i wejść do panteonu gwiazd. W podróżach z Jimmym Pagem, The Edgem i Jackiem Whitem do ważnych miejsc z ich przeszłości wywiązują się niecodzienne rozmowy. Doświadczenia te pozwalają na intymny wgląd w artystyczną genezę każdego z gwiazdorów, czego przykładem jest przemożne doznanie, jakie wywiera utwór ?Rumble? LinkaWraya na Jimmym Page'u, który zaskakuje publiczność improwizowanym koncertem na ?air guitar?, wyobrażonej gitarze. A to dopiero początek. Opowieściom każdego z gitarzystów o ich własnym muzycznym buncie towarzyszy rock'n'rollowa sesja. Na pustej scenie muzycy zbierają się, podkręcają wzmacniacze i grają. Opowiadają o swoich inspiracjach, wymieniają się historiami i uczą się nawzajem piosenek. W czasie spotkania, na żywo rozbrzmiewa dwugryfowa gitara Jimmy'ego Page'a, zestaw nożnych efektów The Edge'a i nowy mikrofon White'a, specjalnie wbudowany w jego gitarę.Muzycznej podróży towarzyszy też wizualny rozmach. Zobaczymy kamienne mury Headley Grange, gdzie powstał utwór "Stairway to Heaven", odwiedzimy niesamowitą farmę w Tennessee, gdzie Jack White skomponuje na oczach widzów piosenkę, a w skąpo oświetlonym dublińskim studio podsłuchamy The Edge'a zgrywającego ścieżki gitary do nowego singla U2. Obrazy te, podobnie jak opowieści, pozostaną w pamięci jeszcze długo po tym jak wybrzmią elektryczne akordy. Reżyserem i producentem filmu jest twórca "Niewygodnej prawdy", Davis Guggenheim, a producentami są Thomas Tull, Lesley Chilcott i Peter Afterman.
STRESZCZENIE
Rzadko pojawia się film pokazujący więcej niż oszałamiającą powierzchowność legend rocka. Będzie głośno przedstawia osobiste, opowiedziane własnymi słowami historie trzech pokoleń wirtuozów gitary elektrycznej, którymi są The Edge (U2), Jimmy Page (Led Zeppelin) i Jack White (The White Stripes). Ukazuje, jak każdy z nich wypracował swoje wyjątkowe brzmienie i styl gry na ulubionych instrumentach, gitarach-odkryciach i gitarach-wynalazkach. Film, skupiając się na muzycznym buncie artystów, podąża za nimi do ważnych dla nichmiejsc i prowokuje ich do wyjątkowej dyskusji nad tym, jak i dlaczego tworzą, pozwalając towarzyszyć im w prywatnych sytuacjach i posłuchać ich nowych utworów. Opowieść krąży wokół dnia, w którym Jimmy Page, Jack White i The Edge spotkali się po raz pierwszy i zasiedli, by podzielić się swoimi historiami, doświadczeniem i grą.
Wywiad z producentem Thomasem Tullem
Czym różni się ten film od innych dokumentów o muzyce? Powstało już wiele dokumentów o koncertach, ale ten film opowiada tak naprawdę o związku między tymi trzema postaciami i ich instrumentami. Próbowaliśmy pokazać, co motywuje artystów, co stało się źródłem ich muzycznej pasji i dlaczego w ogóle zdecydowali się grać na gitarze. Skąd wzięła się ta koncepcja? Sam jestem entuzjastą gitary. Zastanawiałem się nad tym, w jakim stopniu, w globalnym ujęciu, gitara jest istotą współczesnej muzyki: od gier komputerowych po dyskusje nad listami 10 najlepszych gitarzystów, od rocka poprzez jazz aż po bluesa, instrument ten porywa wyobraźnię wszystkich. Nie widziałem wcześniej filmu poświęconego temu tematowi, w tym ujęciu. Czemu posłużyło wybranie Davisa Guggenheima na reżysera tego filmu? Davis jest moim wieloletnim przyjacielem. Jest on nie tylko jednym z najlepszych dokumentarzystów (co udowodniła "Niewygodna prawda"), lecz także pasjonatem muzyki. Moim zdaniem był on jedynym człowiekiem do zrobienia tego filmu. Dlaczego chciałeś nakręcić ten film? Jako fan pragnąłem zobaczyć film, który uchwyci samą esencję tego, dlaczego ludzie szaleją za gitarą. Chciałem opowiedzieć tę historię z pomocą tych trzech konkretnych artystów. W jaki sposób doszło do wyboru Jimmy'ego Page'a, The Edge'a i Jacka White'a? Jak wyglądała współpraca z nimi? Przypominało to dobór obsady filmu. Chcieliśmy zaprezentować szeroki wachlarz stylów i muzycznych epok, skupiając się na trzech najlepszych na świecie wykonawcach, przedstawicieli trzech pokoleń... i zgodzili się! Podobnie jak wiele dzieciaków miałem kiedyś na ścianie plakat Jimmy'ego Page'a ? jest on żywą legendą. U2 to jeden z najlepszych zespołów wszech czasów, a The Edge to wyjątkowy, genialny muzyk. Jack White to przedstawiciel młodego pokolenia, chodzący własnymi ścieżkami, ale nie zapominający ani o gitarze, ani o swoich wielkich poprzednikach. Czego życzyłbyś sobie, by doświadczyła publiczność oglądająca ten film? Szczerze powiedziawszy zrobiłem ten film dla ludzi takich jak ja, którzy kochają muzykę i doświadczanie muzyki na żywo. Kiedy jesteś fanem zespołu lub muzyka, chcesz wiedzieć co, jak i dlaczego robią, co ich napędza. Davis potrafił to pokazać, przeniknąć do świata tych facetów, a także do ich umysłów, w sposób, jakiego moim zdaniem nie osiągnął jeszcze żaden film dokumentalny. Mam nadzieję, że fani będą równie podekscytowani i usatysfakcjonowani jak ja, oglądając i słuchając jego odkryć.
Wywiad z producentem i reżyserem Davisem Guggenheimem
Jaka była Twoja reakcja, gdy Thomas Tullpo raz pierwszy zaproponował ci pracę nad "Będzie głośno"? Kiedy Thomas zaprosił mnie do swojego biura w Burbank, nie wiedziałem, po co. Przyszedłem, a on rozentuzjazmowany zaczął opowiadać o gitarze elektrycznej i o tym, że żaden film nie uchwycił dotąd tego, co sprawia że instrument ten jest tak wspaniały. Opisywał mi, jak wielki wpływ gitara elektryczna wywarła na niego i na całe społeczeństwo. Wkrótce, nie zdając sobie z tego do końca sprawy, połknąłem bakcyla, zaraziłem się ideą spojrzenia na ten temat z innej strony. Historię instrumentu przerobiono już wzdłuż i wszerz. Większość dokumentów o rock'n'rollu skupia się na wypadkach samochodowych i przedawkowaniu narkotyków albo w ogólnikach peroruje o facecie, który był "bogiem" i jak to "muzyka zmieniła się na zawsze"... Ani Thomas, ani ja nie chcieliśmy niczego takiego. Chcieliśmy natomiast skupić się na opowiadaniu historii i drodze, jaką kroczy artysta, chcieliśmy przeniknąć w głąb tematu. Czy masz w tym filmie jakieś ulubione momenty? Mnóstwo. Filmowaliśmy w mieszkaniu Jimmy'ego Page'a pod Londynem, na co nigdy wcześniej nie pozwalał, a teraz zaczął wyciągać swoje ulubione płyty i puszczać je nam. Wszystkie nagrania, których słuchał i z których uczył się jako młody muzyk. Samo patrzenie na to, jak słucha było niewiarygodne ? a potem zaczął na niby szarpać struny nieistniejącej gitary! Innym razem kręciliśmy w Austin w stanie Texas Jacka grającego szaleńczą gitarową solówkę. Przez obiektyw dostrzegłem, że był tak skupiony i grał tak agresywnie, że w ogóle nie zauważył, że jego ręka zaczęła krwawić. Albo Edge, który zabrał nas do sali lekcyjnej, gdzie członkowie U2 spotykali się i urządzali próby, mając po 16, 17 lat. To była zwyczajna sala w szkole średniej, gdzie zbierając się na próby musieli poprzesuwać wszystkie ławki do ścian, żeby w ogóle móc grać. W Tennessee poprosiłem Jacka, żeby skomponował przed kamerą nowy utwór ? i zrobił to ? wprost przed nami... Nigdy czegoś podobnego nie widziałem. Kiedy indziej, Jimmy zaprezentował nam robocze wersje dwóch nowych ścieżek, które komponował, a które w końcu trafiły do naszego filmu. Co było największym wyzwaniem podczas kręcenia filmu? Największym wyzwaniem w tym projekcie było splecenie ze sobą tych trzech historii. Każdy z gitarzystów pochodzi z innego pokolenia, ma inne korzenie, inne teorie ? czasami zupełnie sprzeczne z pozostałymi. Miałem przeczucie, że równoległe pokazywanie ich historii będzie bardzo interesujące, ale momentami panikowałem w obawie, że to nie zadziała. Jak długo trwały zdjęcia? Spędziłem z Lesleyem Chilcottem niemal rok latając pomiędzy Londynem, Nashville i Dublinem, chodząc krok w krok za muzykami. Na ogół pracowaliśmy w nielicznej ekipie przyjaciół. Potem przenieśliśmy się na ogromny plan, jedną z największych dźwiękowych scen Hollywood. Mieliśmy tam siedem kamer, trzy gwiazdy rocka, wszystkie ich gitary i ekipy, niemalże jak cyrk z trzema arenami. Nigdy nie zapomnę wyrazu twarzy pracowników ekip (nawet tych z nas, których nic zdawałoby się nie poruszy), kiedy Jimmy Page, The Edge i Jack White włączyli swoje wzmacniacze i zaczęli grać jednocześnie. To co kocham w tym filmie, i co czyni go tak wyjątkowym, jest zmiana skali ? od Edge'a siedzącego nocą samotnie w swoim studio ? do trójki muzyków wymiatających wspólnie kawałek Led Zeppelin, na pełnym wzmocnieniu, z kamerami filmującymi ich ze wszystkich punktów widzenia. Czego życzyłbyś sobie, by doświadczyła publiczność oglądająca ten film? Mam nadzieję, że publiczność zakocha się w tych facetach tak bardzo jak ja. Nie tylko jako w gwiazdach rocka, co akurat jest łatwe, ale jak w indywidualnościach i artystach, którzy przetworzyli własne doświadczenie życiowe w muzykę: piękną, nieokrzesaną, bezczelną, intuicyjną i transcendentną. I mam nadzieję, że widzowie poczują powiew tej dziecięcej ekscytacji, którą rozbudził we mnie Thomas podczas naszego pierwszego spotkania.
Użyte w filmie fragmenty muzyczne
? "Embryo No. 1" Muzyka i wykonanie: Jimmy Page ? "Until The End of TheWorld" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2; ? "The Fly" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: The Edge; ? "Get On Your Boots" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: The Edge ? "Sitting On Top of theWorld" Muzyka: Walter Jacobs, Lonnie Carter Wykonanie: JackWhite and Little Jack ? "Where The Streets Have No Name" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2 ? "Ramble On" Muzyka: Jimmy Page, Robert Plant, Wykonanie: Jimmy Page ? "Trash, Trampoline and the Party Girl" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr., Wykonanie: U2 ? "Blue Orchid" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: TheWhite Stripes ? "Hotel Yorba" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: TheWhite Stripes ? "When The Levee Breaks" Muzyka: John Bonham, John Paul Jones, Jimmy Page, Robert Plant, Brian Stone, Wykonanie: Led Zeppelin ? "The Battle of Evermore" Muzyka: Jimmy Page, Robert Plant, Wykonanie: Led Zeppelin ? "Mama Don?tWant to Skiffle NoMore" Wykonanie: Jimmy Page Skiffle Group ? "Blue Veins" Muzyka: Brendan Benson, JackWhite, Wykonanie: The Raconteurs ? "Broken Boy Soldier" Muzyka: Brendan Benson, JackWhite, Wykonanie: The Raconteur ? "Big Bottom" Muzyka: Christopher Guest, Michael John McKean, Robert Reiner, Harry Shearer, Wykonanie: Spinal Tap ? "I Can?t Be Satisfied" Muzyka: McKinley Morganfield, Wykonanie: MuddyWaters ? "Grace" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2 ? "Hello Operator" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: TheWhite Stripes ? "If I Have To Go Away" Muzyka: Takejiro Hayashi, Marci Sutin Levin, Wykonanie: Jigsaw ? "Pretty Vacant" Muzyka: Paul Cook, Stephen Jones, Glen Matlock, John Rotten. Wykonanie: Sex Pistols ? "Koka Kola" Muzyka: Michael Jones, John Meller, Wykonanie: The Clash ? "Electric Co." Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2 ? "IWill Follow" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2 ? "Icky Thump" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: TheWhite Stripes ? "Hush YourMouth" Muzyka: Jimmy Reed, Wykonanie: Mickey Finn & The Blue Men ? "Apple ofMy Eye" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: The Upholsterers ? "Crazy Hazy Kisses" Muzyka: Roe Hollingsworth Wykonanie: Flat Duo Jets ? "One Tree Hill" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2 ? "Glad To See You Go" Muzyka: Douglas Colvin, John Cummings, Thomas Erdelyi, Jeff Hyman Wykonanie: The Edge ? "White Summer" Muzyka: Jimmy Page, Wykonanie: Led Zeppelin ? "Elevation" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: The Edge ? "A DayWithoutMe" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2 ? "Pageing Sullivan" Dzięki uprzejmości DeWolfe Music ? "Tomorrow" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr., Wykonanie: U2 ? "Heart Full of Soul" Muzyka: Graham Gouldman, Wykonanie: The Yardbirds ? "Dead Leaves And The Dirty Ground" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: The Edge, Jimmy Page & JackWhite ? "Corpse (These Chains AreWay Too Long)" Muzyka: U2, Brian Eno, Wykonanie: Passengers ? "Sunday Bloody Sunday" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2 ? "Stairway To Heaven" Muzyka: Jimmy Page, Robert Plant Wykonanie: Led Zeppelin ? "InMy Time of Dying" Muzyka: John Bonham, John Paul Jones, Jimmy Page, Robert Plant Wykonanie: Jimmy Page, The Edge & JackWhite ? "Tryin? To Throw Your Arms Around TheWorld" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr., Wykonanie: U2 ? "StreetMission" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: The Hype ? "Apple Blossom" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: TheWhite Stripes ? "HowManyMore Times" Muzyka: John Bonham, John Paul Jones, Jimmy Page, Robert Plant, Wykonanie: Led Zeppelin ? "The Battle of Evermore" Muzyka: Jimmy Page, Robert Plant, Wykonanie: Jimmy Page ? "Gamblin?Man" Muzyka: Woody Guthrie, Wykonanie: Lonnie Donegan ? "A Sort of Homecoming" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2 ? "Death Don?t Have NoMercy In This Land" Muzyka i wykonanie: Gary Davis ? "ROCK THE NATION" Muzyka: Ronnie Montrose, Wykonanie: The EdgarWinter Group with Rick Derringer ? "Rumble" Muzyka: Milton Grant, Fred L.Wray, Sr. Wykonanie: LinkWray & The Wraymen ? "Untitled" (Blues Song) Muzyka i wykonanie: JackWhite ? "Naughty, Naughty, Naughty" Muzyka: Nic Ryan, Robin Slater, Wykonanie: Joy Sarney ? "Harmony InMy Head" Muzyka: Stephen Diggle, Wykonanie: Buzzcocks ? "Glad To See You Go" Muzyka: Douglas Colvin, John Cummings, Thomas Erdelyi, Jeff Hyman, Wykonanie: The Ramones ? "IWill Follow" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: The Edge, Jimmy Page & JackWhite ? "Do" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: TheWhite Stripes ? "Over The Hills And Far Away" Muzyka: Jimmy Page, Robert Plant, Wykonanie: Led Zeppelin ? "FroggieWent A Courtin" Aranżacja: Dexter Romweber, Wykonanie: Flat Duo Jets ? "Fell In LoveWith A Girl" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: TheWhite Stripes ? "Untitled" (Slide Blues Riffs) Muzyka i wykonanie: JackWhite ? "Steady As She Goes" Muzyka: Brendan Benson, JackWhite Wykonanie: The Raconteurs ? "Whole Lotta Love" Muzyka: John Bonham, John Paul Jones, Jimmy Page, Robert Plant Wykonanie: Jimmy Page ? "YourMomma?s Out Of Town" Muzyka: Mitch Murray, Wykonanie: Carter-Lewis & The Southerners ? "Grinnin" In Your Face" Muzyka i wykonanie: Son House ? "Flood" Muzyka i wykonanie: Michael Brook ? "Screwdriver" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: TheWhite Stripes ? "Embryo No. 2" Muzyka i wykonanie: Jimmy Page ? "Bass Trap" Muzyka: Bono, Adam Clayton, The Edge, Larry Mullen, Jr. Wykonanie: U2 ? "Fly FarmBlues" Muzyka i wykonanie: JackWhite ? "Going to California" Muzyka: Jimmy Page, Robert Plant Wykonanie: Led Zeppelin ? "The Rain Song" Muzyka: Jimmy Page, Robert Plant, Wykonanie: Led Zeppelin ? "The weight" Muzyka: Robbie Robertson, Wykonanie: Jimmy Page, The Edge&JackWhite? "300M. P. H. TORRENTIAL OUTPOUR BLUES" Muzyka: JackWhite, Wykonanie: TheWhite Stripes ? "Ten Years Gone" Muzyka: Jimmy Page, Robert Plant Wykonanie: Led Zeppelin ? "Untitled" (diddley bow) Muzyka i wykonanie: JackWhite
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.