PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=1067}

Lęk pierwotny

Primal Fear
7,9 145 746
ocen
7,9 10 1 145746
7,1 27
ocen krytyków
Lęk pierwotny
powrót do forum filmu Lęk pierwotny

Seans tak bardzo mnie zmęczył, że nie mam już siły pochylać się nad tym filmem, dlatego poniżej przedstawiam jedynie krótką listę głupot, jakie w nim wyłapałam:

1. Nie można zmienić linii obrony na niepoczytalność? Naprawdę? A gdyby niepoczytalność wynikła w trakcie trwania procesu (jak w tym przypadku, zresztą), to co, nie liczy się? To tak jakby w trakcie trwania procesu nie można było przedstawić nowego dowodu lub motywu. Nie sądzę, by tak działało amerykańskie prawo sądownicze.
2. Marty uznawany jest za jednego z najlepszych obrońców w mieście, ale w filmie nie widzimy ani jednego argumentu, który by to potwierdzał. Marty nieudolnie prowadzi sprawę, na sali sądowej wręcz pogrąża swojego klienta. Miota się, a w jego oczach widać zagubienie. Nie znam się na sądownictwie, ale dzień wcześniej oglądałam film "Adwokat Diabła", gdzie Keanu Reeves podobnie był obrońcą złoczyńców z marną szansą ułaskawienia, a jednak zawsze umiał ich wybronić. Marty nie posiada nawet krzty jego kunsztu, a Richard w tej roli ani krzty charyzmy Keanu.
3. Wyrok sądu jest po prostu głupi.
4. Czy żądanie kary śmierci to nie za dużo? I ponownie, w przypadku takiego oskarżenia ostateczny wyrok sądu wypada jeszcze gorzej.
5. Jakim prawem asystent Marty'ego, Tommy Goodmann, unieruchomił i niemal zakajdankował Alexa na tym wysypisku? Tak naprawdę to Alex mógł go potem oskarżyć o napaść.
6. Dlaczego Marty nie poniósł odpowiedzialności za wynoszenie przedmiotów z miejsca zbrodni?
7. Marty chciał, aby taśma została ujawniona, aby pogrążyć arcybiskupa, jednak ten wątek nigdy nie powrócił, a arcybiskup wcale nie został pogrążony. Poza tym całe to pogrążenie i tak nie umniejszyłoby temu, że ktoś go brutalnie zabił, więc to raczej kiepska linia obrony jak na tak sławnego obrońcę.