film

La Strada

1954
1 godz. 49 min.
7,8 20 430
ocen
7,8 10 1 20430
17 999
chce zobaczyć
7,8 23
oceny krytyków
Film opowiada o specyficznej więzi łączącej cyrkowego siłacza Zampano i jego towarzyszkę podróży, Gelsominę.  Więcej Mniej
La Strada zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

Oscar
Film zdobył nagrodę Oscar, 3 inne nagrody i 5 nominacji
Sprawdź wszystkie nagrody
Serce ze stali
Charakterystyczne dla dzieci balansowanie na granicy radości i rozpaczy dobrze określa tonację "La strady" –... ... czytaj więcej

Wędrowny siłacz-artysta Zampano (Anthony Quinn) kupuje od ubogiej rodziny dziewczynę, która ma mu towarzyszyć w występach cyrkowych. Zampano traktuje Gelsominę (Giulietta Masina) jak niewolnicę - znęca się nad nią, szkoli i wydaje polecenia. Początkowo dziewczyna chce uciec, jednak później wykształca w sobie chęć pomocy dla oprawcy. Między głównymi postaciami rodzi się dziwna więź.

na podstawie
Federico Fellini (materiały do scenariusza, historia) /
dystrybucja
Aurora Films
studio
Ponti-De Laurentiis Cinematografica
tytuł oryg.
La Strada
inne tytuły
La Strada USA
La Strada Wielka Brytania
The Road USA
Więcej...
Kiedy Zampanò spotyka Szalonego, ten reperuje oponę samochodu, lewe przednie koło jest zdjęte, a samochód znajduje się na podnośniku. Wkrótce Zampanò pcha samochód linoskoczka, a koło jest już na miejscu i samochód stoi na ziemi.
Po tym jak Gelsomina spędza noc w gospodarstwie, wychodzi i budzi Zampanò. Jest ubrana w płaszcz, a pod nim ma pasiastą koszulę. Po rozmowie z Zampanò odchodzi i zdejmuje płaszcz. Teraz ma na sobie sweter.
Film kręcono w Bagnoregio, Fiumicino, Ovindoli, Rzymie i Rocca di Mezzo (Włochy).
Każdy człowiek ma do przebycia własną "la stradę". Podąża nią po swojemu - napina mięśnie, stroi miny, gra na trąbce, doznaje upokorzeń albo marzy. Każda droga ma swój początek i koniec, bywa kręta, wyboista, pod górkę, może też być ślepym zaułkiem lub prowadzić na manowce. Zampanò (Anthony Quinn) jest wędrownym artystą-siłaczem. Atrakcją jego... więcej
Stanęłam w obliczu zadania, któremu nie tak łatwo sprostać. Trudno jest bowiem sformułować obiektywną opinię na temat filmu, który na trwałe już zapisał się w historii kina jako ten kultowy; ten, który nie powinien, a nawet nie może być poddawany krytyce współczesnych. By dokonać wiarygodnej krytyki dzieła, należałoby odnieść się do problematyki... więcej
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych