Grupa najbardziej niebezpiecznych i wysoko wyspecjalizowanych najemników wyrusza z misją, której nikt inny nie odważył się przyjąć. Muszą zlikwidować latynoskiego dyktatora, który od ponad 20 lat znęca się nad swoimi obywatelami i zagraża innym krajom. Po rozpoczęciu misji żołnierze odkrywają, że sprawy wyglądają inaczej, niż się tego spodziewali. Nieoczekiwanie wpadają w sieć kłamstw i zdrady. Misja zostaje udaremniona, a "kompania braci" staje w obliczu całkowitej destrukcji. Barney Ross (SYLVESTER STALLONE) nie ma nic do stracenia. Pozbawiony emocji, cyniczny, nieustraszony - jest dowódcą, mózgiem i strategiem tej doborowej, żyjącej na krawędzi grupy ludzi. Ross pozbawiony jest jakichkolwiek skrupułów - sentymentem darzy jedynie swojego pickupa, wodnopłat i zespół lojalnych, nowoczesnych wojowników. To, co robi określa jako "wywabianie plam". Jego zespół tworzą: Lee Christmas (JASON STATHAM), były żołnierz SAS, biegły w posługiwaniu się białą bronią. Yin Yang (JET LI) mistrz starcia bezpośredniego, Hale Caesar (TERRY CREWS), zna Barneya od 10 lat i jest specjalistą od broni długolufowej. Toll Road (RANDY COUTURE) spec od materiałów wybuchowych i największy intelektualista w grupie. I Gunnar Jensen (DOLPH LUNDGREN), weteran i snajper, który walczy z własnymi demonami. Gdy tajemniczy Church proponuje Barneyowi zadanie, którego nikt inny by nie przyjął, grupa rozpoczyna pozornie rutynową misję ? mają obalić generała Gazę (DAVID ZAYAS), krwiożerczego dyktatora Vileny, małego, wyspiarskiego państewka oraz zakończyć prześladowania jego mieszkańców. Podczas rozpoznania na wyspie, Barney i Christmas spotykają się z informatorką Sandrą (GISELLE ITIE), lokalną bojowniczką, kryjącą mroczną tajemnicę. Dowiadują się także, kto będzie ich prawdziwym wrogiem. Okazuje się nim nieuczciwy, były agent CIA James Monroe (ERIC ROBERTS) i jego pomocnik Paine (STEVE AUSTIN). Gdy sprawy przybierają niepożądany obrót, Barnet i Christmas muszą porzucić Sandrę, pozostawiając ją na pewną śmierć. Ta porażka nie daje Barneyowi spokoju - namawia swój zespół do powrotu na Vilenę. Pragnie uwolnić zakładniczkę i zakończyć powierzone zadanie. Oraz prawdopodobnie... ocalić własną duszę.
O PRODUKCJI
Kiedy Sylvester Stallone rozpoczął pisanie scenariusza (zawsze pisze ręcznie, nie korzysta z maszyny do pisania ani z komputera), planował, że "Niezniszczalni" będą zapierającym dech w piersi filmem akcji. Przejmującym, bogatym w treść, o fabule, która nie pozostawi widza obojętnym. Planował stworzyć obraz o ludziach, który choć stracili kontakt z rzeczywistością, żyją zgodnie z pewnym, określonym kodeksem postępowania. Nie mają rodzin, ich życie osobiste to pasmo klęsk, mogą polegać jedynie na sobie. Stallone chciał, by widz miał możliwość zajrzenia w głąb serc tych ludzi. Przy tworzeniu fabuły inspirowały go takie klasyki jak "Parszywa dwunastka" i "Psy wojny? - filmy o wiarygodnej fabule, w których występowali prawdziwi mężczyźni, prowadzący bezpośrednią walkę z wrogiem. Dla producenta Aviego Lernera "Niezniszczalni" stanowili kolejne, wspaniałe wyzwanie. "Sly to ryzykant ? mówi Lerner ? "Rocky" był dla niego ryzykownym przedsięwzięciem. Podobnie pierwszy film o Rambo. Przy tym projekcie musiał wykreować nowego bohatera, odzyskać sprawność fizyczną. Stanął za kamerą by poprowadzić grupę fantastycznych aktorów w trudnych plenerach. To ryzykowne zadanie, ale jego kariera to ciągłe ryzyko, dlatego jest taką wyrazistą ikoną współczesnego kina". Aby stworzyć zadowalający scenariusz, Stallone napisał ponad sto jego wersji. W porównaniu z pierwotnym zamysłem, całkowicie przerobił charakter filmu i wyciął lub diametralnie przerobił sylwetki głównych bohaterów. W trakcie pisania wprowadził do akcji Jeta Li i Jasona Stathama, którzy odgrywają postaci Yanga i Christmasa. Sly nie zastanawiał się długo nad wprowadzeniem do filmu mistrza sztuk walki Jeta Li. Z kolei Li nie musiał spotkać się osobiście ze Stallone'em, że podpisać kontrakt. Aktor wcielił się w postać Yina Yanga, Amerykanina wietnamskiego pochodzenia, który próbuje realizować wypaczoną wersję "amerykańskiego snu". Jego bohater jest mistrzem starcia bezpośredniego. W Jasonie Stathamie, międzynarodowym gwiazdorze kina akcji, Stallone wyczuł niezaprzeczalny potencjał. "Zaangażowanie Jasona było posunięciem hazardowym ? przyznaje Stallone ? Nigdy nie wiadomo, czy w takich wypadkach uzyska się harmonijną całość, jak będzie przebiegać współpraca. Statham pochodzi z całkowicie innego kręgu kulturowego niż ja i jest ode mnie dużo młodszy". Terry Crews, najbardziej znany ze swoich komediowych ról w filmie i telewizji, doskonale pamięta dzień, kiedy Sylvester Stallone zadzwonił do niego z propozycją udziału w projekcie. "Byłem zaskoczony i podekscytowany ? wspomina Crews ? Praca ze Stallone'em była dla mnie spełnieniem dziecięcych fantazji. To dla mnie wielki zaszczyt". Dla Dolpha Lundgrena perspektywa wcielenia się w Gunnara Jensena była w pewnym sensie powrotem do źródeł. 25 lat wcześniej, w filmie "Rocky IV", grał rosyjskiego pięściarza Ivana Drago. Teraz znowu miał pojawić się na ekranie u boku Stallone'a. "Stallone umożliwił mi rozpoczęcie kariery ? wyznaje Lundgren ? Teraz jestem trochę starszy i Sly znowu stworzył dla mnie heroicznego, niezwykłego bohatera o złożonej osobowości. Mam nadzieję, że dzięki temu widzowie ujrzą mnie w nieco innym świetle". Gunnar jest najlepszym przyjacielem Barneya. Jest nieprzewidywalny, nie panuje nad odruchami, określany jako "szalony sukinsyn". Stres, styl życia i używki powodują, że stacza się po równi pochyłej. Do roli Tolla Roada, inteligentnego kulturysty i speca od technik walki, który wręcz epatuje brutalnością, Stallone wybrał mistrza mieszanych sztuk walki Randy'ego Couture'a. "Wygląd Randy'ego świadczy o bogatym doświadczeniu, jeśli chodzi o konfrontację, walkę, dyscyplinę i ból ? mówi Stallone ? To stuprocentowy mężczyzna, w którego oczach można jednak dostrzec cień wrażliwości". Małą, ale znaczącą rolę Toola, Stallone powierzył swojemu staremu przyjacielowi Mickey?owi Rourke. Były członek grupy Barney?a Rossa zajmuje się obecnie zlecaniem tajnych misji. Przykrywką dla tej działalności jest prowadzenie salonu tatuażu. To miejsce szczególne dla grupy ? baza, w której czują się bezpiecznie, gdzie mogą być szczerzy, serdeczni i czuć się jak w domu. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że Tool panuje nad swoim życiem, ale w rzeczywistości jest człowiekiem niezwykle rozgoryczonym. Po skompletowaniu obsady "Niezniszczalni" powoli zaczęli przybierać kształty. Od początku Stallone wiedział, że wybrani przez niego aktorzy muszą nadać bohaterom cechy własnej osobowości. Zdawał sobie sprawę, że dzięki wyraźnemu określeniu założeń artystycznych, będą mogli w pełni wykazać się swoimi umiejętnościami i talentem. "Każdy z nich jest pełnoprawnym gwiazdorem, co niesie za sobą określone wymagania ? tłumaczy Stallone ? muszę przyznać, że żadnego nie poniosła megalomania i każdy wykazał się stuprocentowym profesjonalizmem. W pełni zaangażowali się w swoje role. To znacznie ułatwiło mi pracę". Przy realizacji "Niezniszczalnych" producenci musieli uporać się z logistyką, komunikacją i problemami językowymi w związku ze współpracą z miejscowymi członkami zespołu filmowego, lokalnymi obyczajami i specyfiką kulturową. Producent Les Weldon opowiada o trudnościach związanych z realizacją filmu w Brazylii, ale jednocześnie podkreśla, że ten kraj zapewnia odpowiednie plenery, które umożliwiły realizatorom wykreowanie atmosfery fikcyjnej wyspy Vileny. "Filmowanie w Brazylii to niewątpliwe wyzwanie ? mówi Feldon ? ale architektura, krajobraz pełen zagubionych w dżungli rybackich wiosek, zagwarantowały nam plenery, jakich nie znaleźlibyśmy nigdzie indziej". Po miesiącu zdjęć w Brazylii i dwutygodniowej przerwie, ekipa przeniosła się do Nowego Orleanu, gdzie kontynuowano zdjęcia w Louisiana Film Studios. Podobnie jak w Brazylii, większość realizowanych scen wymagała naturalnych plenerów. Także tutaj czynnikiem decydującym była pogoda. Zdjęcia realizowano w Forcie McComb, który pełnił niegdyś rolę katakumb. Podczas wojny secesyjnej, zanim zdobyły je wojska Unii, wykorzystywała je armia konfederacka. Pracę ekipy przerwała trzydniowa ulewa, w efekcie której katakumby zostały doszczętnie zalane. Spowodowało to utratę dni zdjęciowych. Na szczęście, na koniec, Nowy Orlean zapewnił filmowcom upragniony koloryt i atmosferę. Podczas filmowania Stallone wykorzystywał nawet pięć kamer konwencjonalnych oraz kamerę z systemem steadicam. O mistrzowski styl i doskonałą kompozycję kadru zadbał operator Jeffrey Kimball. Choreografią skomplikowanych i często niebezpiecznych scen kaskaderskich zajął się Chad Stahelski, który współpracował ze Stallone'em podczas realizacji filmu "Rambo IV". Stahelski doskonale rozumiał styl jego pracy. Sly dążył do tego, by akcja nie ograniczała się do czystej przemocy ? by kolejne sekwencje były różnorodne i skomplikowane. Żeby spełnić wymagania reżysera, Stahelski zaangażował wysokiej klasy kaskaderów z terenu całych Stanów Zjednoczonych. Przed rozpoczęciem zdjęć Sly spotkał się z nimi, żeby omówić szczegóły sceny, w której Barney i Christmas ratują się ucieczką w wodnopłacie z lat 50. typu albatross i oznajmił im, że pragnie uzyskać bardzo dramatyczny efekt. "Gdy zasugerowałem, że Jason powinien stanąć na dziobie samolotu ? mówi Stallone ? w sali zapadła cisza". Sly wierzył, że scena może się udać, jeśli tylko Jason wyrazi na nią zgodę. Statham z miejsca wyraził swój zachwyt. Po konsultacjach z Fredem Northem, słynnym specjalistą od lotniczych sekwencji filmowych, który zbadał techniczne możliwości samolotu, w pełni zadbano o bezpieczeństwo aktorów. Stallone miał uzyskać wymagany efekt dramatyczny. Jason został przywiązany do dzioba wodnosamolotu, który przedzierał się przez dym i płomienie na wysokości 30 metrów. "Jason był wspaniały" ? konkluduje Stallone. Takie sceny zwykle realizuje się z wykorzystaniem kinowych "sztuk magicznych", ale Sly zabiegał, żeby aktorzy sami odgrywali większość scen kaskaderskich. Nie chciał by film zbytnio podpierał się nowoczesną techniką. "Zamiast wizualnych gadżetów wolę wykorzystywać rozum i mięśnie" ? tłumaczy Stallone, znany ze swej dbałości o szczegóły i niechęci do komputerowych efektów specjalnych. Pragnął, by w "Niezniszczalnych" było jak najwięcej autentycznej kaskaderki. "Sly nie znosi efektów specjalnych i rzadko je stosuje. ? podkreśla Kevin King ? Większość z tego, co widzimy na filmie, to autentyczne zdjęcia, a użyte efekty służą jedynie zintensyfikowaniu ogólnego wrażenia". Stallone, znany z uzależnienia od adrenaliny, zarezerwował część scen dla siebie. Gdy Christmas wzbija się samolotem w powietrze, Barney, ścigany przez wojsko Garzy, musi zeskoczyć z doku pływającego na przelatujący samolot. Stallone dosłownie rozpłaszczył się na wodnopłacie, lecącym z prędkością 50 km/h. "Nie sądziłem, że to będzie aż tak dynamiczne ? przyznaje Sly ? wyszedł z tego bardzo niebezpieczny wyczyn kaskaderski". Straceńcy Barneya są ekspertami od wszelkiego typu broni, dlatego reżyser pragnął, żeby mieli do dyspozycji największe i najbardziej śmiercionośne egzemplarze. Idealnym rozwiązaniem okazał się karabin AA-12, uznawany za najbardziej śmiercionośną broń na świecie. Został zaprojektowany w 1972 roku przez Maxwella Atchissona na potrzeby militarne. AA-12 może wystrzeliwać do 300 pocisków na minutę. Stosuje się do niego bardzo różnorodną amunicję, od nabojów typu FRAG-12, po naboje z pociskami ze stopów tytanowych. To idealna broń dla Terry'ego Crewsa, którego Stallone określa jako "niespożytą mieszankę talentu, mięśni i wrażliwości". Crews miał już do czynienia z różnymi typami broni, ale przyznaje, ze gdy wziął do ręki AA-12, poczuł się niepewnie. "Rzadko trafia się okazja zrealizowania filmu, który wykorzystuje stary wzór i wypełnia go współczesną treścią ? konkluduje Stallone ? Myślę, że nam się to udało. Jestem bardzo zadowolony z uzyskanego efektu".
OBSADA I TWÓRCY
SYLVESTER STALLONE (scenariusz, reżyseria, Barney) Uzyskał światową sławę, gdy zagrał główną rolę w filmie "Rocky", stworzonego według własnego scenariusza. W 1976 roku obraz zdobył Oscara w kategorii najlepszy film. "Rocky" doczekał się pięciu dalszych części. Seria zakończona filmem "Rocky Balboa", zrealizowanym w 2006 roku, zyskała uznanie krytyki oraz widzów. Stallone i jego bohater zyskali miano kultowych, a u stóp filadelfijskiego muzeum sztuki stanęła figura Rocky'ego Balboa. Ostatnio Stallone zagrał w filmie "Rambo", który wyreżyserował i do którego napisał scenariusz. Stanowi on kontynuację sagi o weteranie wojny w Wietnamie, Johnie Rambo, którą 25 lat temu zapoczątkował obraz "Rambo, pierwsza krew". Stallone, urodzony w Nowym Jorku, do szkoły chodził na przedmieściach Filadelfii, gdzie rozpoczął swoją przygodę z aktorstwem. Zabłysnął tam również jako utalentowany futbolista. Potem przez dwa lata był instruktorem w American College w Genewie. Po powrocie do Stanów Zjednoczonych podjął studia aktorskie na uniwersytecie w Miami. Zaczął również pisać. Następnie, w 1973 roku, pojechał do Nowego Jorku, gdzie próbował szczęścia w zawodzie aktora. Czekając na aktorski przełom, coraz więcej pisał. Pierwsze poważne wyzwanie pojawiło się w 1974 roku, gdy dostał jedną z głównych ról w filmie "Książęta z Flatbush". Za uzyskaną gażę wyjechał do Hollywood, gdzie udało mu się uzyskać kilka małych ról w filmach kinowych i telewizyjnych. W tym czasie narodził się Rocky Balboa. Kilku producentów zainteresowało się scenariuszem, ale chcieli obsadzić w tytułowej roli znanego gwiazdora, jednak Stallone sam chciał wcielić się w tytułowego bohatera. Nie ustawał w dążeniu do celu nawet wtedy, gdy na koncie miał tylko 100 $. Wysiłek zaowocował wielkim sukcesem. Oprócz "Rocky'ego Balboa" i "Rambo" Stallone wystąpił w roli aktora, scenarzysty i reżysera w filmach "Rocky II" i "Paradise Alley". W filmach "F.I.S.T.", "Rambo II", "Kryształ górski", "Rambo III" wystąpił jako aktor i współscenarzysta. Był reżyserem, współscenarzystą i producentem "Staying Alive". Wystąpił w filmach: "Nocny jastrząb", "Ucieczka do zwycięstwa", "Tango i Cash", "Osadzony", "Człowiek demolka", "Specjalista", "Zabójcy", "Tunel", "Cop Land", "Dorwać Cartera", "Wyścig", "Słodka zemsta", "Mali agenci 3". JASON STATHAM (Lee Christmas) Objawił się w filmach Guya Ritchie'ego "Porachunki", "Przekręt" oraz "Revolver". Film "Transporter", wg scenariusza Luca Bessona, odniósł międzynarodowy sukces i doczekał się dwóch dalszych części. W 2003 roku Statham wystąpił w filmie "Włoska robota". Jego pozycję jako gwiazdora filmów akcji ugruntowała rola w "Adrenalinie". Wystąpił także w takich filmach jak "Angielska robota", "Tylko jeden", "Komórka", "Zabójca", "Death Race: Wyścig śmierci" i "Adrenalina 2: Pod napięciem". Obecnie pracuje nad filmem " Killer Elite". JET LI (Yin Yang) Urodzony w Pekinie Li zaczął ćwiczyć chińską sztukę walki wushu w wieku ośmiu lat. Trzy lata później, jako członek pekińskiej drużyny Bushu, zdobył tytuł mistrza Chin i był jego posiadaczem w latach 1974-1979. Reprezentował Chiny w pokazach sztuk walki w ponad 45 krajach. W wieku 17 lat rozpoczął karierę aktorską. Jego pierwszy film "Klasztor Szaolin" stał się jednym z najpopularniejszych filmów zarówno w Chinach jak i na całym świecie. Dzięki temu sukcesowi Jet Li został gwiazdą chińskiego kina i narodowym bohaterem. Kolejne 25 filmów zapewniły mu status gwiazdora w całej Azji. W 1998 roku Li przeniósł się do Hollywood, gdzie wystąpił w filmie "Zabójcza broń 4" obok Mela Gibsona i Danny'ego Glovera. Zagrał także w takich filmach jak "Mumia: Grobowiec Cesarza Smoka", "Zakazane królestwo", "Zabójca", "Nieustraszony", "Bohater", "Władcy wojny" (Nagroda Hong Kong Film Awards 2008, pierwsza w dziejach nagroda dla aktora specjalizującego się w sztukach walki). DOLPH LUNDGREN (Gunnar) Urodził się w Sztokholmie. W młodym wieku interesował się szachami, grał na perkusji, a w liceum występował w teatrze ? specjalizował się w rolach komediowych. Po odbyciu służby wojskowej studiował chemię w Królewskim Instytucie Technicznym w Sztokholmie, a później na Uniwersytecie Stanowym w Waszyngtonie i Uniwersytecie w Clemson. Był stypendystą Fullbrighta na MIT w Bostonie. Poznał wtedy piosenkarkę Grace Jones i przeniósł się do Nowego Jorku, gdzie bez większych sukcesów próbował kariery modela. Jako aktor zadebiutował w 1985 roku, grając w filmie o przygodach Jamesa Bonda pt. "Zabójczy widok". Międzynarodową sławę zdobył rok później dzięki roli rosyjskiego boksera Ivana Drago w filmie "Rocky IV". Został międzynarodowym gwiazdorem kina akcji i wystąpił w ponad 30 filmach, min. "Cucaracha", "Punisher", "Uniwersalny żołnierz", "Czerwony skorpion", "Najemnicy", "Ostatni patrol", "Obrońca", "Misjonarz", "Universal Soldier III. Reaktywacja". W 1997 Lundgren uzyskał trzeci dan w karate, a rok wcześniej był kapitanem amerykańskiego zespołu, pentatlonu, na igrzyskach olimpijskich w Atlancie. Dolph jest również reżyserem i producentem kilku filmów, w których zagrał. ERIC ROBERTS (James Monroe) Był nominowany do Oscara za rolę w filmie "Uciekający pociąg" oraz trzykrotnie nominowany do Złotego Globy za "Uciekający pociąg", "Star 80" i "Król cyganów". W 2002 zdobył Golden Satellite Award za rolę w serialu "Prawie doskonali". Uznanie krytyków Festiwalu Filmowego w Sundance zdobył dzięki rolom w filmach "Wszyscy twoi święci" i "Moje przyjęcie". Wystąpił także w takich filmach jak: "Cucaracha", "Diagnoza zbrodni", "Papież z Greenwich Village", "Przybłęda", "Chcę mieć dziecko", "Więźniowie nieba", "Specjalista" i "Mroczny rycerz". Roberts urodził się w Biloxi, w stanie Missisipi i wychowywał się w okolicach Atlanty. Rozpoczął karierę aktorską jako nastolatek, występując w sitcomie "Another World", z którego wyrzucono go za zmianę dialogów. RANDY COUTURE (Toll Road) Występował w takich filmach jak: "Mistrz", "Od kołyski aż po grób", "Król Skorpion 2: Narodziny wojownika". W ubiegłym roku Randy walczył o odzyskanie tytułu mistrza świata wagi ciężkiej organizacji Ultimate Fighting Championship. W wieku 44 lat zdobył pas mistrza i udowodnił, że najstarszy zawodnik w organizacji zdołał pokonać większego, silniejszego i młodszego Gabriela Gonzagę. Pięciokrotnie zdobył tytuł mistrza świata ? dziś jest legendą tego sportu. MICKEY ROURKE (Tool) Za rolę w filmie Darrena Aronofsky'ego "Zapaśnik" był nominowany do Oscara i zdobył za nią Złoty Glob, nagrodę BAFTA oraz Independent Spirit Awards. Film otrzymał Złotego Lwa na festiwalu w Wenecji. Wystąpił także w takich filmach jak: "Killshot" Johna Maddena, "Domino" Tony'ego Scotta, "Sin City ? Miasto grzechu" Roberta Rodrigueza, "Człowiek w ogniu" Tony'ego Scotta, "Jeźdźcy Apokalipsy" Larry'ego Charlesa, "Pewnego razy w Meksyku" Roberta Rodrigueza, "Gniazdo os" Steve'a Buscemiego i "Zaklinacz deszczu" Francisa Forda Coppoli. Mickey Rourke niepodważalną pozycję w Hollywood zapewniły mu role we wcześniejszych tytułach, takich jak: "Godziny rozpaczy" Michaela Cimino, "Harry Angel" Alana Parkera, "Modlitwa za konających" Mike'a Hodgesa, "9 i pół tygodnia" Adriana Lyne'a, "Rok smoka" Michaela Cimino, "Diner" Barry'ego Levinsona, "Żar ciała" Lawrence'a Kasdana, "Rumble Fish" Francisa Forda Coppoli, "Wrota niebios" Michaela Cimino i "1941" Stephena Spielberga. Obecnie pracuje nad filmem zatytułowanym "Immortals" (reżyseria Tarsem, fabuła oparta na wątkach greckiej mitologii) oraz " Iron Man 2" w reżyserii Jona Favreau. Zakończył także zdjęcia do filmu "Passion Play" w reżyserii Mitcha Glazera. BRUCE WILLIS (Pan Church) Jest niezwykle wszechstronnym aktorem, który wcielił się w tak różnych bohaterów jak: bokser w "Pulp Fiction" Quentina Tarantino, podrywacz w "Naiwniaku" Roberta Bentona, bohaterski podróżnik w czasie w "12 małpach" Terry'ego Gilliama, weteran z Wietnamu w "Na wrogiej ziemi" Normana Jewisona, psycholog dziecięcy w "Szóstym zmyśle" M. Nighta Shyamalana oraz detekryw Johna McClane'a w tetralogii "Szklana pułapka". Ukończył studia aktorskie w Montclair State College, występował w kilku sztukach teatralnych i niezliczonych reklamach telewizyjnych, a następnie otrzymał główną rolę w inscenizacji sztuki Sama Sheparda "Chora miłość", która doczekała się ponad stu spektakli. Willis otrzymał Złoty Glob za rolę prywatnego detektywa w serialu telewizyjnym "Na wariackich papierach". W tym samym czasie zadebiutował na dużym ekranie w komedii romantycznej Blake'a Edwardsa "Randka w ciemno". Przełomowy okazał się rok 1988 - Willis wystąpił w pierwszej części dreszczowca "Szklana pułapka". Współpracował z takimi reżyserami jak: Michael Bay ("Armageddon"), M. Night Shyamalan ("Szósty zmysł" i "Niezniszczalny"), Alan Rudolph ("Motywy zbrodni", "Śniadanie mistrzów"), Walter Hill ("Ostatni sprawiedliwy"), Robert Benton ("Billy Bathgate", "Naiwniak"), Rob Reiner ("Tylko miłość"), Luc Besson ("Piąty element"), Barry Levinson ("Włamanie na śniadanie", "Co jest grane"), Robert Zemeckis ("Ze śmiercią jej do twarzy") i Robert Rodriguez ("Sin City ? Miasto grzechu", "Grindhouse"). Inne filmy z jego udziałem to "Szakal", "Kod Merkury", "Wojna Harta", "Jak ugryźć 10 milionów", "Jak ugryźć 10 milionów 2", "Dzieciak", "Łzy słońca", "Osaczony", "16 przecznic", " Alpha Dog", "Zabójczy numer" i "Ktoś całkiem obcy". Ostatnio wystąpił obok Tracey Morgan w komedii akcji "Fujary na tropie" Hevina Smitha. Zakończył pracę nad filmem "Red" i wkrótce rozpocznie zdjęcia do filmu akcji "Kate and Lynch". ARNOLD SCHWARZENEGGER (Trench) Arnold Schwarzenegger to znany kulturysta i gwiazdor hollywoodzkiego kina akcji, ale także spełniony biznesmen, filantrop i 38. gubernator Kalifornii. Urodził się w Austrii, w 1947 roku. W wieku 20 lat został najmłodszym zdobywcą tytułu Mister Universum. Wkrótce potem wyjechał do Ameryki i zdobył 12 tytułów kulturystycznych. Ukończył Uniwersytet w Wisconsin i w 1983 roku otrzymał obywatelstwo amerykańskie. Trzy lata później ożenił się z prezenterką telewizyjną Marią Shriver. Wystąpił w takich filmach jak: "W 80 dni dookoła świat", "Terminator 3: Bunt Maszyn", "True Lies 2", "Witajcie w dżungli", "I stanie się koniec", "Batman i Robin", "Egzekutor", "Junior", "Prawdziwe kłamstwa", "Bohater ostatniej akcji", "Terminator 2: Ostateczna rozgrywka", "Gliniarz w przedszkolu", "Pamięć absolutna", "Bliźniacy", "Uciekinier", "Predator", "Jak to się robi w Chicago", "Commando", "Terminator", "Conan Niszczyciel", "Conan Barbarzyńca". JOHN THOMPSON (producent) W latach 80. i 90. pracował we włoskim przemyśle filmowym. Wyprodukował takie filmy jak: "Otello" Franka Zefirellego, "Salome" Claude d'Anny, "Camorrę" Liny Wertmuller, "Berlińska miłość" Liliany Cavani i "Wszystko dla gości" Paula Schradera. W 1998 roku wrócił do Los Angeles i wyprodukował między innymi: ?American Perfekt", "Shadrach", "Jakaś dziewczyna", "Pokolenie P", "Replikant", "Champion 2", "16 przecznic", "88 minut", "Czarna dalia" i "Rambo IV". AVI LERNER (producent) Avi Lerner, prezes Nu Image / Millennium Films, wyprodukował ponad 250 filmów. Jest jednym z najbardziej doświadczonych producentów i dystrybutorów w międzynarodowym, niezależnym przemyśle filmowym. Urodził się i wychował w Izraelu. Jego przygoda z filmem rozpoczęła się od kierowania pierwszym w Izraelu kinem dla zmotoryzowanych. Rozwinął sieć takich kin oraz wyprodukował kilka niskobudżetowych filmów. Przewidział eksplozję rynku wideo i w 1979 roku założył największą w Izraelu firmę zajmującą się dystrybucją filmów wideo. W 1984 roku został w RPA producentem wykonawczym remake'u "Kopalni króla Salomona" oraz ich kontynuacji "Alan Quartermain and the Lost City of Gold". Sprzedał firmę w Izraelu i przeniósł się do Johannesburga, gdzie założył Nu Metro Entertainment Group. Wyprodukował ponad 60 filmów w Zimbabwe i RPA. Następnie sprzedał Nu Metro i przystąpił do MGM United Artists. Rok później wraz z Dannym Dimbortem, Trevorem Shortem i Dannym Lernerem założył w Los Angeles Nu Image. Produkował i dystrybuował niskobudżetowe filmy akcji. W 1996 stworzył Millenium Films, która miała zaspokoić zapotrzebowanie na filmy o lepszej jakości i wyższym budżecie. Pod obydwoma szyldami powstało ponad 230 filmów. Kierując Millenium Lerner wyprodukował miedzy innymi "Samotne serca" z Johnem Travoltą, "Czarną dalię" z Hilary Swank, "16 przecznic" z Bruce'em Willisem, "88 minut" z Alem Pacino, "Kontrakt na zabijanie" z Morganem Freemanem, "Rambo IV" z Sylvestrem Stallone i "Zawodowcy" z Alem Pacino i Robertem de Niro. DAVID CALLAHAM (scenariusz) Zadebiutował filmem "Doom". Callaham dorastał w Orindzie, w Kalifornii, i ukończył University of Michigan na wydziale literatury angielskiej. W 2002 roku, w wieku 24 lat, sprzedał firmie Michaela Baya Platinum Dunes swój pierwszy scenariusz "Horsemen, jeźdźcy Apokalipsy". W 2009 roku Michael Cuesta zrealizował film "Tell Tale" wg jego scenariusz. BRIAN TAYLER (muzyka) Brian Tyler to niezwykle utalentowany kompozytor. Stworzył muzykę do wielu filmów, m.in. "Oszukać Przeznaczenie 4", "Aliens vs. Predator", "Requiem", "Rambo 4" oraz "Dragon Ball Evolution". Z poprzednich prac warte wymienienia są m.in. "Szybcy i wściekli. Tokio Drift" "Constantine", "Dzieci Diuny" czy też "Linia czasu". Ścieżka dźwiękowa do tego ostatniego zastąpiła odrzuconą przez producentów partyturę Jerrego Goldsmitha. JEFFREY L. KIMBALL (zdjęcia) Urodzony 29 maja 1943roku, w Wichita, w stanie Kansas. Autor zdjęć to takich przebojów kinowych jak: "Stare wygi", "Cztery gwiazdki", "Glory Road", "Be Cool", "Zapłata", "Szyfry wojny?, "Mission Impossible 2, "Stygmaty?, "Prawdziwy Romans", "Drabina Jakubowa", "Gliniarz z Beverly Hills 2, "Top Gun".
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.