PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=10006332}
6,7 372
oceny
6,7 10 1 372
7,5 4
oceny krytyków
Poznaliśmy się w wirtualnej rzeczywistości
powrót do forum filmu Poznaliśmy się w wirtualnej rzeczywistości

Czasy Pandemii, ale niekoniecznie. O grach VR, ale w sumie niekoniecznie. O ludziach, którzy łączą się dzięki rzeczywistości wirtualnej, ale to również historia wszystkich ludzi połączonych poprzez Internet i inne gry czy media. Całość jednak została zarejestrowana wyłącznie wewnątrz tej jednej, darmowej gry: VRChat, która teoretycznie wyszła na początku 2017 roku (we wczesnym dostępie, gdzie jest do dzisiaj, a pierwsza recenzja na Steam zaczyna się od słów: "♥♥♥♥ those developers who don't listen to the community"), ale swój największy skok popularności zaliczyła przy okazji okresu pandemii (14 tysięcy graczy w styczniu '20, 26 tysięcy w styczniu '21). I jest to nie tyle gra, ile plac zabaw: okazja do interakcji oraz kreatywności graczy, którzy zaczęli tam dawać lekcje języka migowego, tańca, konkursy talentów i inne. Znaleźli tam siebie nawzajem, mogli odsapnąć od rzeczywistości i jej problemów, mogli zacząć sobie radzić z własnymi problemami, mogli być sobą i być postrzeganymi za to, kim są w teraźniejszości, bez kontekstu przeszłości. A nawet mogli chodzić z ogonem w dupie.

Romantyczna to wizja, silnie nacechowana jednym kierunkiem narracji i narratorem, który dokładnie wie, co chce powiedzieć swoją produkcją. Ostatecznie każdy udzielający tutaj wywiadu i opowiadający historię swojego życia mówi podobną opowieść. Pozytywny tytuł, reprezentujący akceptację i inne poprawne rzeczy, również w aspekcie rzeczy, które nie są adresowane albo mówione na głos (chociażby no, spotykasz na żywo osobę poznaną w necie i się okazuje, że jest gruba albo nie ma ogona - czy dla bohaterów to nie miałoby znaczenia?).

Niemniej, ten tytuł nadal pokazuje prawdę i jestem w stanie uwierzyć w to, co widziałem - w końcu sam dzięki TF2 uczyłem się komunikacji z ludźmi. 14 lat później widzę, że nie tylko ja. Największa wartość tego dokumentu to prezentacja współczesności i ukazanie nowych metod na zaspokojenie wiecznych, ludzkich potrzeb. Filmy i ogólnie sztuka nie potrafi wejść w XXI wiek prezentacją świata, który dawno temu się zmienił, ludzie oddalają się od siebie i nie wiedzą, jak znaleźć przyjaciół czy drugą połowę, jak prowadzić rozmowę. Zapytani na forach o radę słyszą propozycje w stylu: "zacznij chodzić na kursy i znajdź ludzi, którzy mają te same zainteresowania", jakby to były lata 60. Współczesność oferuje więcej, tylko o tym nie wiemy - również przez to, że sztuka nie może wejść w XXI wiek. Wirtualna rzeczywistość nigdy mnie nie pociągała - poza tym, że chętnie bym kiedyś zagrał w Half Life Alyx - ale ten świat istnieje i może pomóc tym, którzy jej szukają.

Dobrze, że ten tytuł powstał.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones