Prosiłabym o podanie tytułów. Ja wiem,że pewnie drugiego takiego filmu nie znajdę,ale chociaż coś podobnego,jeżeli chodzi o...konstrukcję ;) zdjęcia,aktorów lub fabułę. No taki wiecie... żeby "i tak bolało".
moze i takiego nie znajdziesz
podam Ci za to lepszy :)
L'Appartement - francja 1996
enjoy
ciesze sie ze sie podoba :D
to moze Przypadek Kieślowskiego i Czerwony
Memento jest bardzo blisko i Intacto, polecam
no i oczywiscie goraco polecam
"Camille Claudel" swietny obraz
okazja juz w niedziele 21:50 (12 pażdziernika na kanale Zone Europa)
taka byłam zamyślona po obejrzeniu rekonstrukcji ze nie spostrzegłam ze daje podobny post do Ciebie...no ale w odpowiedziach mam nadzieje znajde coś dla siebie...ja polecam Ci TIME kim ki duka i bedzie "i tak bolało":) no i polecam "my sassy girl" czy amerykanską czy koreańską jak kto woli...mi sie obie podobały ale będzie "troche bolało":)
Zeby bolało, to moze Closer / Bliżej
Konstrukcja tradycyjna, ale bardzo dobry film.
właśnie ciekawe jest to co polecasz hmmm
bardzo bliskie z tematem Rekonstrukcji który ciężko oddać w innych obraza. Receptą, pewną oczywiście, jest przeżycie podobnych wydarzeń, i właśnie w takim kontekście całkowicie się zgadzam.
"Closer" jest filmem podobnym.
-----------------------------
nie czytaj jak nie oglądałeś/aś a chcesz zobaczyć
-----------------------------
"... a teraz wypierdalaj i zdychaj..." - piękne słowa w taj sytuacji
jak i słowa na końcu filmu "...już cię nie kocham..." po udręce pytań
wierzcie mi, że gdyby po serii pytań w końcówce filmu przypierdolił bohaterce po jej potwierdzającej odpowiedzi to słowa brzmiały by "...nigdy nie przestanę Cię kochać..."
wiem, że może wielu nie zrozumieć ale to takie proste i zarazem identyczne w tych filmach.
Jak to wytłumaczyć hmmmm...
zbieram się od roku by napisać własny post na temat "Rekonstrukcji" jakoś nie mam siły lecz obiecuję, że tak stanie.
To w takim razie, jeśli zakręcony (i do tego z wątkiem metafizycznym) – „Lulu na moście” http://www.filmweb.pl/f101/Lulu+na+mo%C5%9Bcie,1998
" zakochany bez pamięci"
http://zakochany.bez.pamieci.filmweb.pl/
Michel Gondry
"Jak we śnie"
http://jak.we.snie.filmweb.pl/
Michel Gondry
"tlen"
http://www.filmweb.pl/f502768/Tlen,2008
Ivan Vyrypayev
"kochankowie"
http://www.filmweb.pl/f34170/Kochankowie,1999
Jean-Marc Barr
"solaris"
http://solaris.filmweb.pl/
Steven Soderbergh
hm "amelia" może
http://amelia.filmweb.pl/
Jean-Pierre Jeunet
"między piekłem a niebem"
http://miedzy.pieklem.a.niebem.filmweb.pl/
Vincent Ward
"przed wschodem słońca"
http://www.filmweb.pl/f4095/Przed+wschodem+s%C5%82o%C5%84ca,1995
Richard Linklater
może "samotni"
http://www.filmweb.pl/f1381/Samotni,2000
David Ondříček
kiesloskiego bym dorzuciła " trzy kolory: czerwony i niebieski"
http://czerwony.filmweb.pl/
http://niebieski.filmweb.pl/
dorzuciłabym jeszcze "podwójne życie weroniki"
http://podwojne.zycie.weroniki.filmweb.pl/
"życie ukryte w słowach"
http://zycie.ukryte.w.slowach.filmweb.pl/
Isabel Coixet
"zakochany paryż"
http://zakochany.paryz.filmweb.pl/
:)
sa rózne
niektóre w klimacie surrealistycznym
każdy z nich ma swój niepowtarzalny klimat
troche raczej za szeroko
tutaj pasuja
"zakochany bez pamięci"
"czerwony"
i w ostatecznosci
"samotni"
bo inaczej to mozna w nieskonczonosc :)
ach i wong kar waia :)
http://2046.filmweb.pl/
2046
http://www.filmweb.pl/f615/Upad%C5%82e+anio%C5%82y,1995
Upadłe anioły
http://www.filmweb.pl/f299794/Jagodowa+mi%C5%82o%C5%9B%C4%87,2007
Jagodowa miłość
http://www.filmweb.pl/f1508/Spragnieni+mi%C5%82o%C5%9Bci,2000
Spragnieni miłości
:)
im więcej się zastanawiam, tym bardziej odbiegam od rekonstrukcji,
a może po prostu coś w nich jest
pozdrawiam :)
aj polecam rownież
http://hotel.splendide.filmweb.pl/
Hotel Splendide
rzekłabym, że w klimacie
czołem!
wiesz dlaczego nikt nie wspomniał tutaj o tym filmie (Stay/Zostań), bo to zwykły szajs a nie film wyższych lotów
jak chcesz coś w podobnym klimacie a wyższych lotów to tylko "Drabina Jakubowa" lub "Jabłka Adama"
Stay to tandeta jakich mało aż dziwię się sobie, że do końca go widziałem
Dlatego właśnie nikt nie wspomniał o tym czymś
a mnie dziwi że nikt nie zauważył podobieństwa z tym filmem
Kobieta, która pragnęła mężczyzny
http://www.filmweb.pl/film/Kobieta%2C+kt%C3%B3ra+pragn%C4%99%C5%82a+m%C4%99%C5%B Cczyzny-2010-508927
Jeżeli chodzi o konstrukcję filmu, chociaż tematykę również, to gorąco polecam
http://www.filmweb.pl/film/Pariser+Platz+-+Berlin-2011-604790
Tytuł w polskim tłumaczeniu "90 minut-Berlin"
Film widziałam na CamerImage 2012 w swoim rodzinnym mieście Bydgoszcz
http://www.filmweb.pl/film/Otwarte+serca-2002-92171 - podobny film i mamy tu Kaas'a , swietny Mads Mikkelsen i swietna historia
Jak zaczęłam oglądać Rekonstrukcje to myślałam, że będzie plagiatem Reprise. Jednak są różne, ale najbardziej podobne z filmów, które widziałam. Dziwi mnie porównanie do Vertigo .