Spośród późnych filmów Imamury „Zegen” jest z pewnością, tak jak jego wczesne dzieła;
epicki, pełen energii, seksualnie odważny i groteskowo zabawny. Satyra na temat
kolonializmu, handlu i seksualności. „Zegan” oparty jest historii życia Iheiji Muraokiego (w
tej roli Ken Ogata), fryzjera wysłanego do Mandżurii w celu szpiegowania rosyjskiej armii.
Od urodzenia przedsiębiorczy Muroaka utworzył sieć domów publicznych w Azji, stając się
„Wielkim Szefem Mórz Południowych”. Imamura przedstawia swojego bohatera, jako
przyzwoitego, ale tępego biznesmena-patriotę, który postrzega rozbudowę swojego
imperium handlu kobietami, jako przygotowywanie gruntu dla japońskiej ekspansji.
Słowo "zegen" oznacza człowieka zajmującego się znajdowaniem dziewcząt do pracy w
burdelach i domach gejsz.