Polski Box Office: Smerfastyczna północ w Paryżu
Informacja nadesłana przez dystrybutora, Filmweb / / 30-08-2011 16:50
Dawno już nie mieliśmy w Polsce dwóch filmów, które jednocześnie przekroczyły granicę 100 tysięcy sprzedanych biletów. A tak właśnie się stało w ostatni weekend wakacji.
Najchętniej wybieranym filmem był najnowszy obraz Woody'ego Allena "O północy w Paryżu". Jak informowaliśmy wczoraj, w weekend obejrzało go ponad 104 tysiące Polaków. To najlepsze u nas otwarcie Allena w historii.
Jednak pod względem wpływów ze sprzedaży biletów o ponad 150 tysięcy złotych lepszy wynik osiągnęły "Smerfy". Jest to efekt droższych biletów na seansach 3D. W weekend tę familijną produkcję zobaczyło ponad 102 tysiące widzów. W ciągu 10 dni wyświetlania na koncie jest już 413 tysięcy sprzedanych biletów.
Bardzo dobrze sprzedała się reedycja "Króla lwa" przekonwertowana do 3D. Na film wybrało się prawie 28 tysięcy osób. Dla porównania przed rokiem przekonwertowane "Toy Story" zobaczyło na dzień dobry niespełna 13 tysięcy osób.
W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla jeszcze dwóch premier. "Kowboje i obcy" uzyskali typowe dla adaptacji komiksów otwarcie, podczas gdy "Nie bój się ciemności" przyciągnęło do kin zwyczajową grupę fanów opowieści z dreszczykiem.
Świetnie sprzedaje się "Oszukać przeznaczenie 5" idąc w ślady czwartej części. W weekend przekroczono granicę 300 tysięcy sprzedanych biletów. Dobrze radzą sobie także "Szefowie wrogowie". W ciągu 10 dni wyświetlania komedię obejrzało ponad 100 tysięcy osób.
Pierwsza dziesiątka polskiego box office'u prezentuje się następująco:
* Łączna widownia: 2 790 113.
Dane udostępnione dzięki uprzejmości dystrybutorów.
Najchętniej wybieranym filmem był najnowszy obraz Woody'ego Allena "O północy w Paryżu". Jak informowaliśmy wczoraj, w weekend obejrzało go ponad 104 tysiące Polaków. To najlepsze u nas otwarcie Allena w historii.
Jednak pod względem wpływów ze sprzedaży biletów o ponad 150 tysięcy złotych lepszy wynik osiągnęły "Smerfy". Jest to efekt droższych biletów na seansach 3D. W weekend tę familijną produkcję zobaczyło ponad 102 tysiące widzów. W ciągu 10 dni wyświetlania na koncie jest już 413 tysięcy sprzedanych biletów.
Bardzo dobrze sprzedała się reedycja "Króla lwa" przekonwertowana do 3D. Na film wybrało się prawie 28 tysięcy osób. Dla porównania przed rokiem przekonwertowane "Toy Story" zobaczyło na dzień dobry niespełna 13 tysięcy osób.
W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla jeszcze dwóch premier. "Kowboje i obcy" uzyskali typowe dla adaptacji komiksów otwarcie, podczas gdy "Nie bój się ciemności" przyciągnęło do kin zwyczajową grupę fanów opowieści z dreszczykiem.
Świetnie sprzedaje się "Oszukać przeznaczenie 5" idąc w ślady czwartej części. W weekend przekroczono granicę 300 tysięcy sprzedanych biletów. Dobrze radzą sobie także "Szefowie wrogowie". W ciągu 10 dni wyświetlania komedię obejrzało ponad 100 tysięcy osób.
Pierwsza dziesiątka polskiego box office'u prezentuje się następująco:
# (widz.) | # (zł) | Tytuł | widzów w weekend | widzów w sumie | wpływy w sumie | dni na ekranie |
1 | 2 | O północy w Paryżu | 104 510 | 105 983 | 2 130 688 | 3 |
2 | 1 | Smerfy | 102 106 | 413 335 | 8 839 674 | 10 |
3 | 3 | Król lew | 27 810 | 27 810* | 607 970 | 3 |
4 | 5 | Szefowie wrogowie | 27 073 | 120 115 | 2 280 258 | 10 |
5 | 4 | Oszukać przeznaczenie 5 | 23 223 | 302 111 | 6 908 681 | 17 |
6 | 7 | Kowboje i obcy | 20 844 | 20 844 | 436 773 | 3 |
7 | 6 | Conan Barbarzyńca | 19 429 | 87 882 | - | 10 |
8 | 8 | Nie bój się ciemności | 18 259 | 18 259 | 351 434 | 3 |
9 | 9 | Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II | 6 155 | 1 201 325 | 25 473 889 | 45 |
10 | 10 | Zła kobieta | 6 111 | 107 782 | 2 048 483 | 17 |
Dane udostępnione dzięki uprzejmości dystrybutorów.
Udostępnij: