Úrsula Corberó to hiszpańska aktorka, urodzona 11 sierpnia 1989 roku w Sant Pere de Vilamajor niedaleko Barcelony. Jej matka, Esther, pracowała w sklepie, ojciec Pedro jest stolarzem, ma siostrę Monicę, która od lat wspiera ją na aktorskiej drodze. Od 2015 roku jest twarzą takich marek jak Bulgari, Calzedonia, Maybelline czy Stradicarius. Dzięki popularności "
Domu z papieru" jej konto na Instagramie zgromadziło już ponad 22 miliony fanów.
Wczesne lata Corberó od wczesnych lat wiedziała, że chce zostać aktorką i występować na dużym ekranie. W wieku 13 lat zaczęła pobierać pierwsze lekcje tańca i aktorstwa, pojawiała się też na castingach do reklam – w tej kwestii niezwykle pomocna była matka dziewczyny, która mimo ogromnych odległości woziła córkę na przesłuchania.
Historia kariery Corberó zadebiutowała na ekranie jako 13-latka w serialu "
Mirall trencat", by później pojawić się. Do 2020 roku pojawiła się w kilkunastu popularnych w Hiszpanii serialach. Pracowała też przy hiszpańskich wersjach animowanych hitów takich jak "
Emotki. Film", "
Klopsiki kontratakują" czy "
Sekretne życie zwierzaków domowych".
Przełomowym momentem w jej karierze jest serial "
Dom z papieru”, w którym wcieliła się w postać "Tokio". Ta rola otworzyła jej nowe możliwości zawodowe, wzbudziła zainteresowania fanów na całym świecie i umożliwiła
Corberó międzynarodowe kontrakty.
Pełną filmografię Úrsuli Corberó znajdziecie
TUTAJ.
Najważniejsze role • Ruth w serialu "
Física o Química" ("Fizyka i chemia"),
• "Tokio" w serialu "
Dom z papieru",
• Rosa Peral w serialu "
Ciało w ogniu",
• Nuria w serialu "
Dzień szakala".
Nominacje i zdobyte nagrody W ciągu swojej kariery zdobyła szereg nagród i nominacji, m.in. do hiszpańskich Platino Awards czy Spanish Awards Union. W 2018 roku otrzymała nagrodę dla najlepszej aktorki na Iris Awards za serial "
Dom z papieru".
Pełną listę nagród i nominacji
Úrsuli Corberó znajdziecie
TUTAJ.
Działalność poza aktorstwem Corberó jest wielką fanką
Beyoncé i
Audrey Hepburn. W 2021 roku została globalną ambasadorką japońskiej marki kosmetycznej Shiseido, a w 2023 – organizacji poza rządowej Save the Children. Jest zadeklarowaną feministką; w swoich działaniach prospołecznych stara się poszerzać świadomość ludzi w temacie zmian klimatycznych. Ma psa o imieniu Lolita.