Jakie filmy Larsa uważacie za nalepsze (najważniejsze)?
Oto moja pierwsza dziesiątka:
1. Przełamując fale
2. Idioci
3. Dogville
4. Europa
5. Tańcząc w ciemnościach
6. Element zbrodni
7. Medea
8. Epidemia
9. Manderlay
10. Królestwo
EDIT:
1. Idioci (10/10)
2. Tańcząc w ciemnościach (9/10)
3. Dogville (9/10)
4. Antychryst (9/10)
5. Przełamując fale (9/10)
6. Królestwo I i II (8/10)
7. Szef wszystkich szefów (5/10)
1. Idioci (10/10)
2. Tańcząc w ciemnościach (9/10)
3. Dogville (9/10)
4. Antychryst (9/10)
5. Europa (9/10)
6. Przełamując fale (9/10)
7. Melancholia (8/10)
8. Królestwo I i II (8/10)
9. Szef wszystkich szefów (5/10)
1. Europa - 9/10
2. Królestwo I i II - 9/10
3. Element zbrodni - 8/10
4. Wyobrażenia wolności - 8/10
5. Przełamując fale - 8/10
6. Medea - 8/10
7. Dogville - 8/10
8. Tańcząc w ciemnościach - 8/10
9. Epidemia - 7/10
10. Antychryst - 7/10
11. Pięć nieczystych zagrań - 7/10
12. Idioci - 6/10
13. Szef wszystkich Szefów - 6/10
14. Manderlay - 6/10
+
Nocturne - 8/10
Chacun son cinéma
1. "Dogville" 10/10
2. "Przełamując falę" 9/10
3. "Idioci" 8/10
4. "Tańcząc w ciemnościach" 8/10
5. "Element zbrodni" 8/10
6. "Europa" 8/10
7. "Pięć nieczystych zagrań" 8/10
8. "Antychryst" 7/10
9. "Epidemia" 7/10
10. "Wyobrażenia wolności" 7/10
11. "Szef wszystkich szefów" 6/10
12. "Medea" 6/10
13. "Manderlay" 5/10
--------------------------------
"Królestwo" 10/10
"Królestwo II" 9/10
"Nocturne" 7/10
"Kocham kino" 8/10
1. "Dogville" 10/10
2. "Przełamując falę" 9/10
3. "Idioci" 8/10
4. "Tańcząc w ciemnościach" 8/10
5. "Element zbrodni" 8/10
6. "Europa" 8/10
7. "Pięć nieczystych zagrań" 8/10
8. "Antychryst" 7/10
9. "Epidemia" 7/10
10. "Wyobrażenia wolności" 7/10
11. "Szef wszystkich szefów" 6/10
12. "Medea" 6/10
13. "Manderlay" 5/10
14. "Melancholia" 4/10
--------------------------------
"Królestwo" 10/10
"Królestwo II" 9/10
"Nocturne" 7/10
"Kocham kino" 8/10
1. Tańcząc w ciemnościach 10
2. Antychryst 10
3. Przełamując fale 7
4. Dogville 7
5. Idioci 7
6. Szef wszystkich szefów 4
1.Dogville - 8/10
2.Dancer in the Dark - 8/10
3.Idioterne - 7/10
4.Breaking the Waves - 7/10
5.Europa - 7/10
6.Direktoren for det hele - 5/10
7.Fem benspænd - 5/10
8.Antichrist - 3/10
zrób sobie powtórki pierwszych, a oceny spadną drastycznie (pod warunkiem, że myślisz). Wtedy będziesz mógł dopisać swoje słynne "dopiero teraz to zrozumiałem"
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Przełamując fale 8,16 25
2 Dogville 7,91 34
3 Tańcząc w ciemnościach 7,48 25
4 Europa 7,30 27
5 Pięć nieczystych zagrań 7,11 9
6 Idioci 6,62 21
7 Element zbrodni 6,71 7
8 Antychryst 6,41 29
9 Epidemia 5,75 4
10 Manderlay 5,46 13
11 Szef wszystkich szefów 5,17 12
Krótkometrażowe:
Nocturne 6,80 5
Seriale:
Królestwo 8,13 15
Królestwo II 7,90 10
Ponadto:
Kocham kino 6,00 10
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Dogville (2003) 8,29 55
2 Przełamując fale (1996) 8,03 38
3 Europa (1991) 7,32 38
4 Tańcząc w ciemnościach (2000) 7,28 39
5 Melancholia (2011) 7,18 49
6 Idioci (1998) 6,85 40
7 Pięć nieczystych zagrań (2003) 7,00 14
8 Medea (1988) 6,92 12
9 Element zbrodni (1984) 6,68 19
10 Antychryst (2009) 6,54 46
11 Manderlay (2005) 6,10 20
12 Epidemia (1987) 6,10 10
13 Szef wszystkich szefów (2006) 5,64 22
Krótkometrażowe:
Nocturne (1980) 6,56 9
Ponadto:
Kocham kino (2007) 6,35 17
Seriale i miniseriale:
Królestwo (1994) 8,20 20
Królestwo II (1997) 8,13 15
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Dogville (2003) 8,29 79
2 Przełamując fale (1996) 8,14 59
3 Tańcząc w ciemnościach (2000) 7,69 62
4 Europa (1991) 7,54 48
5 Idioci (1998) 7,28 53
6 Melancholia (2011) 7,18 78
7 Element zbrodni (1984) 7,21 33
8 Medea (1988) 7,07 27
9 Pięć nieczystych zagrań (2003) 6,52 25
10 Antychryst (2009) 6,38 69
11 Manderlay (2005) 6,38 32
12 Epidemia (1987) 6,27 22
13 Nimfomanka - Część I (2013) 6,21 58
14 Szef wszystkich szefów (2006) 5,92 36
15 Nimfomanka - Część II (2013) 5,68 50
Krótkometrażowe:
Nocturne (1980) 6,06 16
Seriale:
Królestwo (1994) 8,47 30
Królestwo II (1997) 7,91 23
Ponadto:
Kocham kino (2007) 6,53 32
Aktualizacja z 2018r
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Dogville (2003) 8,04 115
2 Przełamując fale (1996) 8,00 99
3 Tańcząc w ciemnościach (2000) 7,54 99
4 Europa (1991) 7,28 75
5 Melancholia (2011) 7,10 122
6 Medea (1988) 7,20 41
7 Element zbrodni (1984) 7,13 53
8 Idioci (1998) 6,96 84
9 Nimfomanka - Część I (2013) 6,53 96
10 Manderlay (2005) 6,44 41
11 Antychryst (2009) 6,34 99
12 Epidemia (1987) 6,34 32
13 Nimfomanka - Część II (2013) 5,95 83
14 Szef wszystkich szefów (2006) 5,87 47
Krótkometrażowe:
1 Nocturne (1980) 6,33 18
Ponadto we współpracy:
1 Kocham kino (2007) 6,47 51
Seriale:
1 Królestwo (1994) 8,29 41
2 Królestwo II (1997) 7,63 32
1 Tańcząc w ciemnościach 9/10
2 Przełamując fale 9/10
3 Dogville, Antychryst 8/10(muszę je umieścić obok siebie, gdyż oba są równie dobre)
4 Manderlay 7/10
1. Przełamując fale
2. Dogville
3. Antychryst
4. Idioci
5. Element zbrodni
6. Europa
7. Melancholia
8. Tańcząc w ciemnościach
9. Pięć nieczystych zagrań
10.Epidemia
1. Tańcząc w ciemnościach (dla mnie jest w pierwszej piątce najlepszych filmów jakie w ogóle widziałem)
2. Idioci (może najlepszy nie jest, ale wywarł na mnie niesamowity wpływ, takiego filmu potrzebowałem)
3. Szef wszystkich szefów
Resztę trudno mi sklasyfikować.
A powiedzcie, co Wam się podobało w "Przełamując fale"? Byłem na tym w kinie i z nudów na fotelu przerobiłem wszystkie pozycje kamasutry. Muzyka dobra, wręcz bardzo, na początku fajny klimat ,ale fabuła i dynamika żałosne, jeszcze ta dziewczyna modląca się i SPOILER na końcu przemówiła głosem Boga(?!). Jak dla mnie po ich ślubie był nudny i słaby. Wszystko kompletnie z dupy. A tragizm filmu nie był tak świetnie utrzymany jak w Tańcząc w ciemnościach. Aż się zdziwiłem, że wiele osób tutaj uważa go za najlepszy von Triera.
1 "EUROPA" - 10/10 - i pamiętne zdjęcia Edwarda Kłosińskiego :-)
2 Tańcząc w ciemnościach - 10/10
3 Przełamując fale - 10/10
4 Dogville - 9/10
4 "Melancholia" - 8/10
5 Manderlay - 7/10
6 Epidemia - 2/10
1. Idioci
2. Tańcząc w ciemnościach
3. Pięć nieczystych zagrań
4. Antychryst
5. Dogville
6. Europa
7. Manderlay
8. Antychryst
9. Melancholia
Równie dobrze mógłbym odwrócić listę i nie byłoby krzywdy
AKTUALIZACJA
10/10 Medea, Antychryst, Europa, Idioci
9/10 Wyobrażenie wolności, Element Zbrodni, 5 nieczystych zagrań, Przełamując Fale, Tańcząc w ciemnościach,
7/10 Królestwo
wg. mnie reżyser bardzo ciekawy, ale też bardzo nierówny w swoich dokonaniach
1. Tańcząc w ciemnościach 10/10
2. Dogville 9/10
3. Przełamując fale 8,5/10
4. Idioci 8/10
5. Medea 7,5/10
6. Szef wszystkich szefów 7/10
7. Manderlay 7/10
8. Element zbrodni 6,5/10
9. Pięć nieczystych zagrań 5,5/10
10. Epidemia 5/10
11. Europa 5/10
12. Antychryst 4/10
13. Melancholia 3,5/10
********************************
gdyby dodać seriale i krótkometrażówki to:
krótkometrażówka z filmu Kocham kino 8/10 (po Idiotach)
Królestwo II 7/10 (przed Manderlay)
Królestwo 6,5/10 (przed Elementem zbrodni)
Nocturne 6/10 (przed Pięcioma...)
1. Dogville - 8/10
2. Antychryst - 7/10
3. Melancholia - 7/10
4. Idioci - 7/10
5. Europa - 7/10
Do obejrzenia: Tańcząc w ciemnościach, Przełamując fale
AKTUALIZACJA:
10/10 Medea, Antychryst, Europa, Idioci
9/10 Wyobrażenie wolności, Element Zbrodni, 5 nieczystych zagrań, Przełamując Fale, Tańcząc w ciemnościach,
8/10 Melancholia
Up-ek:
1. Dogville - 8/10
2. Element zbrodni - 7/10
3. Antychryst - 7/10
4. Idioci - 7/10
5. Europa - 7/10
6. Melancholia - 6/10
7. Szef wszystkich szefów - 6/10
Do obejrzenia: Tańcząc w ciemnościach, Przełamując fale, ale jakoś mnie nie ciągnie do tych filmów...
1. Tańcząc w ciemnościach 10/10
2. Dogville 9/10
3. Europa 8/10
4. Antychryst 6/10
5. Melancholia 6/10
6. Przełamując fale 4/10
1."Przełamując Fale" 9/10
2."Melancholia" 8/10
3."Dogville" 8/10
4."Szef wszystkich szefów" 5/10
5."Antychryst" 4/10
Do obejrzenia reszta.
Update:
1."Przełamując Fale" 9/10
2."Melancholia" 8/10
3."Dogville" 8/10
4."Nimfomanka" (bez podziału na części) 7/10
5."Tańcząc w ciemnościach" 7/10
6."Idioci" 6/10
7."Szef wszystkich szefów" 5/10
8."Antychryst" 4/10
1. Dogville 4/10
2. Przełamując fale 3/10
3. Tańcząc w ciemnościach 3/10
4. Idioci 2/10
5. Szef wszystkich szefów 2/10
6. Melancholia 2/10
7. Pięć nieczystych zagrań 2/10
8. Europa 2/10
9. Manderlay 1/10
10. Antychryst 1/10
1. Idioci 9+/10
2. Dogville 9/10
3. Tańcząc w ciemnościach 9/10
4. Mandarlay 8/10
5. Melancholia 8/10
Ogólnie jego, jeśli można tak powiedzieć, drugi okres twórczości do mnie najbardziej trafia (lata 90-te). Nie widziałem jeszcze "Królestwa", niewykluczone że wskoczy kiedyś do mojego TOP5.
1 - Przełamując fale - 10
2 - Element zbrodni - 10
3 - Dogville - 9
4 - Tańcząc w ciemnościach - 9
5 - Europa - 8
6 - Idioci - 7
7 - Melancholia - 7
8 - Antychryst - 4
update
1 - Przełamując fale - 10
2 - Element zbrodni - 10
3 - Dogville - 9
4 - Tańcząc w ciemnościach - 9
5 - Europa - 8
6 - Medea - 8
7 - Manderlay - 7
8 - Idioci - 7
9 - Melancholia - 7
10 - Szef wszystkich szefów - 6
11 - The Five Obstructions - 6
12 - Antychryst - 4
------------------------------------------------
13 - Nimfomanka cz 1 - 3
14 - Epidemic - 3
15 - Nimfomanka cz 2 - 2
+
Szpital "Królestwo" - 8
Kocham kino - 5
Menthe - 5
mój top opisany na blogu, ale zawiera dużo spojlerów: o tutaj moje podsumowanie kobiecych postaw w filamch von Triera - zgadzam się trochę z autorem, że to intrygujący grafoman, ale intrygujący naprawdę. Dużo spojlerów; http://karlowatyprzewodnik.blox.pl/2013/05/Clatter-crash-cla...
Idioci są numerem jeden, za konsekwentną dogmę 95
http://fdzd.blogspot.com/2013/10/lars-von-trier.html
1. Tańcząc w ciemnościach 10/10
2. Melancholia 10/10
3. Przełamując fale 10/10
4. Dogville 9+/10
(...)
1. Przełamując fale - 7/10
2. Nimfomanka cz. 1 - 6/10
3. Nimfomanka cz. 2, Tańcząc w ciemnościach, Melancholia, Antychryst - po 5/10
"Kocham kino" - 6
1. Dogville
2. Przełamując fale
3. Antychryst
4. Melancholia
5. Idioci
6. Manderlay
7. Nimfomanka - Część I
8. Tańcząc w ciemnościach
9. Nimfomanka - Część II
1. Tańcząc w ciemnościach
2. Dogville
3. Przełamując fale
4. Antychryst
5. Melancholia
6. Królestwo I i II
7. Idioci
8. Nimfomanka I
9. Medea
10. Nimfomanka II
1. Przełamując fale - 10/10
2. Królestwo 1&2 - 10/10
3. Europa - 9/10
4. Dogville - 9/10
5. Medea - 8/10
6. Melancholia - 8/10
7. Idioci - 7/10
8. Nimfomanka 1&2 - 7/10
9. Antychryst - 7/10
10. Tańcząc w ciemnościach - 5/10
Widziałem na razie aby 4 filmy Von Triera.
1.Dogville 10/10
2.Nimfomanka część 1 8/10
3.Melancholia 7/10
4.Antychryst 7/10
1. Nimfomanka cz. 1 - 8/10
2. Europa 8/10
3. Nimfomanka cz. 2 7/10
4. Przełamując fale 7/10
5. Tańcząc w ciemnościach 7/10
6. Melancholia 6/10
7. Dogville 6/10
8. Antychryst 5/10
Jak na razie:
1.Przełamując fale-10/10
2.Tańcząc w ciemnościach-9/10
3.Dogville-9/10
4.Magnolia-8/10
5.Idioci-5/10
6.Nimfomanka część.1-4/10
1. Przełamując fale
2. Melancholia
3. Antychryst
4. Element zbrodni
5. Nimfomanka - Część I
6. Idioci
7. Tańcząc w ciemnościach
8. Europa
9. Epidemia
10. Nimfomanka - Część II