Wolałabym, żeby film nie był aż tak groteskowy, bo to umniejsza znaczenie jego przesłania. Ale i tak doceniam podjęcie aktualnych i drażliwych problemów społecznych –skutki pandemii, podziały polityczne, fake newsy, teorie spiskowe czy protesty społeczne organizowane nie zawsze w szczerych intencjach. To satyryczne...
bo zakładam, że Eddington będzie tak samo dobry jak Bo się boi. Może i można Ariemu zarzucić pretensjonalność w artystycznym i psychologicznym otwieraniu się, ale w zamian dostajemy wizualne arcydzieła i rozkminy po seansie. Świetny plakat.
Film równie dobrze mógłby nosić tytuł Warszawka, ponieważ w wielu aspektach przypomina realia polityczne stolicy i szerzej – polskiej sceny politycznej. Twórcy trafnie uchwycili dynamikę sporów między lewicą a prawicą, pokazując, jak młoda lewica, mimo że często pełna idealizmu, potrafi być naiwna, zamknięta w swoim...
więcejOgromne rozczarowanie. Po świetnym "Dziedzictwie" i oryginalnym "Midsommar" Aster raczy nas ulepkiem kina spoza jakiejkolwiek kategorii. Film nie należy ani do kina obyczajowego, ani psychologicznego, ani komedii. Opowieść o kondycji społeczeństwa amerykańskiego w dobie teorii spiskowych, epidemii strachu, mniejszości...
więcejcinematografia społecznej atomizacji.
zaczyna się tradycyjnie - wioskowym głupkiem, bełkoczącym barankiem bożym, czyli szaleństwem jednostki, kończy równie tradycyjnie - biblijną wieżą babel, rozkładem na poziomie zbiorowym.
wymięszać mieszkańcom miasteczka języki, tego nie robi się miejscowemu szeryfowi. bo co...
Obyczajowy i jeszcze może coś ,główny bohater trzyma to wszystko i scala .Bez niego było by słabo . Film porusza rożne tematy ,punkt widzenia od siedzenia ... Moim zdaniem film politycznie zaangażowany . Czy dobrze czy nie ? Polityka to nic dobrego ,a politycy to takie ścierwo ... W większości nie można o nich nic...