Film zrobił na mnie ogromne wrażanie. Czy ktoś mógłby polecić mi kilka tytułów w
podobnym klimacie? Pozdrawiam!
"Euforia", to moje pierwsze i zdaje się najlepsze skojarzenie towarzyszące mi od początku do końca seansu. To rosyjskie arcydzieło bardzo przypomina ten film, polecam.
Obejrzałem "Somewhere" bezpośrednio po tym filmie. Efekt: "Nic osobistego" - 8/10, "Somewhere" - 1/10. Film Coppoli to totalna katastrofa; nie ma w sobie za grosz magii, która robi wrażenie w obrazie Urszuli Antoniak. Ma natomiast dłużyzny, miałkość, infantylny przekaz i ogólną miernotę wykonania.
Obejrzałem "Somewhere" bezpośrednio po tym filmie. Efekt: "Nic osobistego" - 8/10, "Somewhere" - 1/10. Film Coppoli to totalna katastrofa; nie ma w sobie za grosz magii, która robi wrażenie w obrazie Urszuli Antoniak. Ma natomiast dłużyzny, miałkość, infantylny przekaz i ogólną miernotę wykonania.
euforię zobacz, daje głowę, że spodoba Ci się co najmniej tak jak "nic osobistego"
"Wszystko za życie"
"Jaśniesza od gwiazd"
"Salto"
"Candy" - dramat pokazany prostymi obrazami
"śnieżne anioły"
Rzeczywiście film dość ciekawy jak na debiut reżyserski. Ma swoje leniwe tempo ale ogólnie jest ok.
Co do podobnych obrazów to za poprzednikami przytoczę "Euforię"," Życie ukryte w słowach" i może od siebie dodał bym jeszcze "Pusty dom" i "Buffalo 66". Każdy z tych filmów jest inny ale mają jakiś wspólny mianownik.
"Tańcząc w ciemnościach", gdyby uciąć znienawidzone i psujące film sceny musicalowe.
"Podwójne życie Weroniki"
"Przełamując fale" jest bardzo bliski temu filmowi.
"Pianistka"
"Intymność" Patrice'a Chereau, "Salto" Cate Shortland, "Moje życie beze mnie" Isabel Coixet, "Anioł przy moim stole" Jane Campion.
Dawno tu nie zaglądałam :) Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, będę poszukiwała tych tytułów!
Dawno żaden film mnie tak nie podotykał. Jako bratni w ideę poleciłabym pozycję ' Kłopotliwy człowiek'. Traktuje o tym samym zjawisku, ale pokazuje ów od drugiej strony.
A mnie ten film skojarzył się po części z "Między słowami" . To też taki magiczny film, subtelny, o samotności, o relacjach z ludźmi. Ale za to zupełnie inna sceneria, bo rzecz się dzieje w Tokio bodajże. Film otula, daje ciepło...a później wychodząc z domu marzysz, by spotkała Cię podobna historia :) Musisz to zobaczyć!
Nieco bardziej dynamiczny i wypełniony dialogami, ale klimatem podobny wg mnie jest film "Milczenie Lorny". Zresztą w ogóle twórczość braci Dardenne jest w podobnych klimatach...
Dodała bym jeszcze „Pusty dom” Kim Ki-duka, „Moje życie beze mnie” i tak jak wcześniej „Życie ukryte w słowach”
Moje pierwsze skojarzenie zwiazane z twoim pytaniem to INOT THE WILD (wszystko za życie). Całkowite odrzucenie świata materialnego w celu oddania swego życia harmonii z naturą. Szczerze polecam!
Ja proponuję "Podróż ze zwierzętami domowymi" jeśli nie masz nic przeciwko ruskim filmom. Reżyserem również jest kobieta. Film spokojny delikatny o kobiecie i wolności.
http://www.filmweb.pl/film/Ostatni+Traper-2004-224189
http://www.filmweb.pl/film/Ma%C5%82%C5%BCowina-1998-900
http://www.filmweb.pl/film/%C5%9Aniegowe+ciastko-2006-182553
http://www.filmweb.pl/film/Nell-1994-1226
zdecydowanie polski film eksperymentalny "Ostatni Dzień lata". Nie znam bardziej podobnego filmu;)
"Bez dachu i praw".
Antoniak zrobiła film niezwykle podobny - tematycznie i klimatycznie - do filmu Agnes Vardy.
warto tez obejrzec Melancholie i Antychrysta ..mnie sie troche kojarza z tematyka, aczkolwiek odbiegaja juz zapewne..wchodzac w inne watki ..