PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=317089}
7,2 103 562
oceny
7,2 10 1 103562
6,8 26
ocen krytyków
Watchmen. Strażnicy
powrót do forum filmu Watchmen. Strażnicy

Co Rorschach mówi w ostatniej scenie filmu czytając notkę ze swojego dziennika? Trochę głupie
pytanie ale u mnie lektor akurat tą kwestię mówi bardzo nie wyraźnie i za cholerę nie jestem w
stanie zrozumieć tych słów, nawet jeśli słucham po raz enty. Nie czytałem komiksu więc w tym
temacie jestem zielony, prosiłbym więc jeszcze o wytłumaczenie skąd te plamy na masce
Rorschacha się wzięły i jakim cudem się poruszały. Będę wdzięczny za odpowiedź.

ocenił(a) film na 9
gumiaks12

umm , on chyba mowił coś w stylu "W tym dniu zabito błazna" czyli jest tam opisane wszystko , mozemy sie domyslic ze ludzie dowiedzą się ,że to nie manhattan zniszczyl te miasta. A co do tej maski to nie mam pojęcia ;p

ocenił(a) film na 10
gumiaks12

Ostatnie słowa filmu to zarazem te same z początku:
,,Dziennik Rorschacha. 12 pażdziernika 1985 roku. Dzisiejszej nocy zabito Komedianta"

Chyba tak to było, jaka dla mnie to sygnał, że to Rorschach był najważniejszą postacią filmu, ale też problem - kto uwierzy w zapiski socjopaty, bo za takiego uchodził Walter? Czy jego wersja, właściwa, bez upiększania może trafić do kogoś, skoro świat wierzy w to, co zrobił Ozymandiasz?

Co do maski - została ona wykonana przez Dr Manhattana, przy użyciu jego ,,technologii". Plamy poruszają się pod wpływem temperatury i ciśnienia, nie wiem dokładnie jak, ale pewnie odzwierciedlają też aktualną psychikę Rorschacha. Ta maska w oczywisty sposób nawiązuje do słynnego testu psychoanalitycznego, ale w komiksie symbolizuje postawę Rorschacha. W prawdziwym teście plamy mieszają się, tworząc na przykład szarość. Plamy na masce Rorschacha zawsze są czarne na bieli - superbohater wierzy w moralny obiektywizm i brak odcieni szarości - jest tylko dobro i zło.

laxman

Dzięki wielkie, właśnie o to mi chodziło ;)

Pobierz aplikację Filmwebu!