Cześć!
Poszukuję filmów podobnych jeśli chodzi zarówno o sferę wizualną (kostiumowe? miejsce akcji
XVII/XVIII wiek)lub muzyczną (muzyka barokowa, klasyczna) ewentualnie obie:) Poszukuję również
filmów związanych ze "światkiem" muzycznym, dobrych i wartościowych filmów (w tym dziejących
się we współczesności). Do głowy przychodzi mi parę tytułów takich jak:
"Amadeusz", "Vatel", "Orlando", "Blask".
A Wam jakie tytuły przychodzą do głowy?
"Wszystkie poranki świata" to jeden z moich ulubionych filmów - piękny wizualnie, z doskonałą grą
aktorską i świetnym scenariuszem, totalnie nietypową atmosferą.
Może nie dosłownie, ale moim zdaniem podobne są "Księgi Prospera" oraz "Młyn i krzyż". Przynajmniej podobne ze względu na dbałość wizualną.
http://www.filmweb.pl/film/Purpurowe+skrzypce-1998-822
http://www.filmweb.pl/film/Farinelli%3A+ostatni+kastrat-1994-1228
A co do filmów muzycznych z "innych epok":
http://www.filmweb.pl/film/Koncert-2009-524122
http://www.filmweb.pl/film/1900%3A+Cz%C5%82owiek+legenda-1998-863
http://www.filmweb.pl/Fortepian
http://www.filmweb.pl/Pan.Od.Muzyki
Poza tym filmy biograficzne o kompozytorach/ artystach typu "Kopia mistrza", "Pianista", "Błękitna nuta" i (bardziej odjechane) dzieła Kena Russela - "Mahler", "Kochankowie muzyki"
Natomiast rozmaite wątki muzyczne pojawiają się w wielu filmach, chociażby "Cyruliku syberyjskim" , "Życie jest piękne", "Pianistce" ...
'Kopia Mistrza' to mój ukochany film - jeden z nielicznych filmów o Beethovenie, które nie wchodzą w pseudoromantyczną tandetę. Z bardziej drapieżnych beethovenowskich polecam też 'Ludwig Van' Mauricio Kagela - nieznanych mi powodów nie jest chyba wpisany w bazę, a szkoda.
http://www.filmweb.pl/film/Lisztomania-1975-33252
http://www.filmweb.pl/film/Pianomania-2009-529777
wszelkie podobieństwo tytułów przypadkowe :)
'Notturno' pasuje z 'Cyrulikiem syberyjskim', bo w obu gra Daniel Olbrychski. A jak tropem Olbrychskiego, to 'Agnus Dei' i 'Wszystko na sprzedaż' (gdzie pan Daniel epizodycznie gra na skrzypcach; coś tam się uczył jako dzieciak), 'Jedni i drudzy' (nazistowski pianista i dyrygent w dorobku) i 'Dagny', gdzie markuje fortepian jako Stanisław Przybyszewski. Brat Olbrychskiego grał na fortepianie, więc w miarę sprawnie markowane.