Roland Suso Richter opowie historię sterowca "Hindenburg"

Variety / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Roland+Suso+Richter+opowie+histori%C4%99+sterowca+%22Hindenburg%22-31393
Roland Suso Richter, autor miniserialu "Dresden", wyreżyseruje dla studia EOS miniserial i film fabularny zatytułowany "Hindenburg". Obraz opowiadać ma historię najsłynniejszego sterowca, który 6 maja 1937 roku spłonął pochłaniając życie 13 pasażerów i 22 członków załogi. Nie wiadomo jeszcze kiedy rozpoczną się prace na planie ani jacy aktorzy zagrają główne role.

Zbudowany w 1936 roku LZ-129 Hindenburg był, obok bliźniaczego LZ-130 Graf Zeppelin II, największym sterowcem w historii zapewniającym podróżnym przelot przez Atlantyk w luksusowych warunkach.

Przez cały 1936 rok, Hindenburg przeleciał 191583 mile przewożąc 2798 pasażerów oraz 160 ton ładunku i poczty. W kolejnym roku, statek wykonał 17 lotów przez Atlantyk, w tym 10 lotów do USA i Brazylii. Pokonał również rekord Atlantyku, podwójnie go przekraczając w ciągu 5 dni, 19 godzin i 51 minut. 1 sierpnia 1936 r., Hindenburg był obecny podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Berlinie.

Sterowiec spłonął 6 maja 1937 podczas cumowania na lotnisku w Lakehurst w USA. Zginęło 13 pasażerów i 22 członków załogi. Mimo ogólnego przekonania - większość załogi i pasażerów przeżyła. Również wiele z ofiar nie tyle zginęło w płomieniach, co zostali przygnieceni przez innych, skaczących ze statku pasażerów. Katastrofę przeżył też kapitan sterowca Marks Pruss. Z ciężkimi oparzeniami trafił do szpitala. Zginął natomiast główny członek załogi naziemnej, Leiman. Odpowiadał on m. in. za starty i spóźnienia Hindenburga. Niektórzy uważają, że stał on na czele sabotażu i kazał zniszczyć sterowiec.

Jest kilka hipotez co do przyczyn katastrofy. Jedni sugerują sabotaż. Inni, że katastrofa Hindenburga została spowodowana zmęczeniem materiału poszycia sterowca.

Katastrofa Hindenburga zakończyła karierę sterowców w dziedzinie turystyki i komunikacji pasażerskiej. Na szczęście te maszyny nie wyszły całkowicie z użytku. Są wciąż wykorzystywane w służbach celnych, meteorologii, armii, a ostatnio również w reklamie. [wikipedia.pl]