TVN Med liczy na podwojenie liczby użytkowników do końca roku

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/TVN+Med+liczy+na+podwojenie+liczby+u%C5%BCytkownik%C3%B3w+do+ko%C5%84ca+roku-34856
TVN Med ma obecnie ponad 12 tys. użytkowników, w tym ponad 6 tys. posiadających dostęp do kanału telewizyjnego za pomocą platformy "n". Do końca roku liczba ta ma się przynajmniej podwoić. Po dwóch-trzech latach od uruchomienia projekt ma osiągnąć rentowność.

- Obecnie mamy ponad 12 tysięcy użytkowników, podczas gdy w Polsce jest około 80 tysięcy lekarzy - poinformowała Agnieszka Szczepaniak, dyrektor TVN Med.

- Od dziś, kiedy uruchamiamy videostreaming liczymy, że do końca tego roku uda nam się podwoić, a być może nawet jeszcze bardziej zwiększyć liczbę użytkowników - dodała.

TVN Med to medyczna platforma edukacyjna adresowana do lekarzy. Składa się na nią kodowany, satelitarny kanał tematyczny dostępny na platformie "n" oraz specjalistyczny portal tvnmed.pl, którego liczba użytkowników sięga ponad 12 tys. obecnie.

Z ponad 12 tys. lekarzy korzystających z oferty TVN Med, ponad 6 tys. ma także dostęp do kanału telewizyjnego za pomocą dekoderów. Projekt TVN Med wystartował 19 października.

Od środy lekarze będą mogli także bezpłatnie oglądać programy edukacyjne TVN Med w internecie.

Marek Parzydło, zastępca dyrektora TVN Med, powiedział PAP, że plan na ten rok zakłada, iż uda się podwoić nie tylko ogólną liczbę użytkowników, ale też liczbę osób odbierających kanał telewizyjny TVN Med za pośrednictwem dekoderów.

Parzydło przyznał, że jest pewne opóźnienie w realizacji pierwotnych planów, gdyż na początku firma napotkała na problemy ze sprostaniem zapotrzebowaniu lekarzy na dekodery.

- Na początku był kłopot z odpowiedzią na zapotrzebowanie, bo liczba chętnych przekraczała nasze możliwości, ale od lutego już to się odbywa płynnie, co miesiąc odnotowujemy po 1,5 tysiąca aktywacji dekoderów - powiedział.

Poinformował też, że TVN Med od trzech miesięcy realizuje już zlecenia na reklamę w tym kanale telewizyjnym, a w ciągu miesiąca ma ruszyć z reklamą na swoim specjalistycznym portalu.

TVN Med czerpie przychody z reklam produktów leczniczych i wyrobów medycznych.

- W ciągu dwóch-trzech lat od uruchomienia, projekt powinien stać się rentowny - powiedział Parzydło.

Dyrektor TVN Med powiedziała, że obecnie nie ma planów rozszerzenia dystrybucji kanału na innych operatorów niż platforma "n", należąca do grupy ITI.