Najbliższe miesiące na polskim rynku telewizji kablowych upłyną pod znakiem przejęć mniejszych sieci przez znaczących graczy rynku - UPC Polska, Vectra czy Multimedia Polska.
W tym roku w wyniku przejęć już około 100 tys. abonentów sieci kablowych zmieniło operatora - czytamy w Rzeczpospolitej . Jedno gniazdo abonenckie wyceniane jest dzisiaj na około 1 tysiąc złotych.
W Polsce działa około 600 kablówek, ale największa część rynku należy tylko do pięciu. Praktycznie wszystkie sieci kablowe w Polsce są na sprzedaż. Jedynie UPC ma inwestora strategicznego.
Od początku roku sieć Vectra w wyniku przejęć zdobyła 40 tys. nowych abonentów. W ciągu trzech lat w ten sposób operator chce pozyskać 100 tys. abonentów. Śląski Stream Communications dzięki przejęciom zyska 40 tys. nowych abonentów. Także Multimedia Polska sfinalizowała przejęcia tylko kilku tysięcy abonentów.
Na zakupy wybiera się także największy gracz - UPC Polska . Prezes UPC zapewnia, że jego spółka pracuje nad przejęciami, ale na razie nie chce zdradzać szczegółów. Jak zauważa Rzeczpospolita, za najbardziej łakomy kąsek uchodzi warszawski Aster , który dysponuje zwartą siecią telekomunikacyjną i 300 tys. dochodowych klientów w Warszawie. Aster przydałby się inwestor, tym bardziej, że sieć posiada 1,6 mld zł zobowiązań.