"PTASZNIK Z ALCATRAZ", "PRZEŻYLIŚMY WOJNĘ", "TWARZE NA SPRZEDAŻ"

to przykłady ARTYZMU WIELKIEGO

FRANKENHEIMER nie bał się ryzyka, korzystał z deformacji, eksperymentował z formą, narracją, montażem, a nawet zdjęciami.

Zawsze świerzy, odkrywczy umysł

zrealizował bardzo udaną kontynuację "FRANCUSKIEGO ŁĄCZNIKA"

i pozostający w pamięci "RONIN"

wielki twórca

niedoceniony, szczególnie za reżyserię:


"PTASZNIKA Z ALCATRAZ" - wybitne studium izolacji więziennej, w niczym nieustępujące precyzji "12 GNIEWNYCH LUDZI"


"PRZEŻYLIŚMY WOJNĘ" - zatrważający obraz sterowania ludzkii umysłami, z przejmującymi kreacjami JANET LEIGH, LAURENCE'A HARVEYA, ale przede wszystkim FRANKA SINATRY


"TWARZE NA SPRZEDAŻ" - film o kradzieży ludzkiej tożsamości... tak to wykonalne. Ten film boli.


FRANKENHEIMER kontestował Amerykę, zanim w ogóle pojawiło się to pojęcie

1

Zgłoś nadużycie

Opisz, dlaczego uważasz, że ten wpis nie jest zgodny z regulaminem serwisu: