Walther Moreira Salles Jr.

[{"id":2,"name":"director","above5p":true,"career":{"name":"reżyser"},"ranking":{"name":"Reżyserii","link":"/person/ajax/roles/11733/2","url":"/ranking/person/director"},"rating":{"count":139,"rate":6.683453237410072,"desc":"ocen","profession":"pracy reżysera"}},{"id":1,"name":"screenwriter","above5p":true,"career":{"name":"scenarzysta"},"ranking":{"name":"Scenariuszy","link":"/person/ajax/roles/11733/1","url":"/ranking/person/screenwriter"},"rating":{"count":14,"rate":7.357142857142857,"desc":"ocen","profession":"scenariuszy"}},{"id":7,"name":"producer","above5p":false,"career":{"name":"producent"},"ranking":{"name":"Produkcji","link":"/person/ajax/roles/11733/7","url":"/ranking/person/producer"},"rating":{"count":10,"rate":7.8,"desc":"ocen","profession":"pracy producenta"}},{"id":17,"name":"originalMaterials","above5p":false,"career":{"name":"autor materiałów do scenariusza"},"ranking":{"name":"Materiałów do scenariusza","link":"/person/ajax/roles/11733/17","url":"/ranking/person/originalMaterials"},"rating":{"count":1,"rate":7,"desc":"ocena","profession":"materiałów do scenariusza"}}]
6,7
139 ocen pracy reżysera
Walter Salles
Walter Salles, reżyser i scenarzysta, uznawany jest za artystę, który doprowadził do renesansu brazylijskiego kina w połowie lat 90. Urodził się w Rio de Janeiro, jako syn bogatego bankiera. Dorastał we Francji i Stanach Zjednoczonych, zanim jako nastolatek zamieszkał na stałe w Brazylii. Początkowo, na przełomie lat 80 i 90 kręcił filmy dokumentalne. Jego brat J. Moreira Salles jest znanym w Brazylii twórcą dokumentów.
Po nakręceniu w 1991 roku filmu "Kunszt", jego kariera została nieco zahamowana z powodu ostrej recesji w brazylijskiej gospodarce na początku lat 90. Nadal kręcił dokumenty, głównie dla europejskich stacji telewizyjnych. Dzięki dobremu przyjęciu jego kolejnego pełnometrażowego filmu "Obca ziemia" (współreżyserował z Danielą Thomas), mógł zrealizować kolejny projekt. "Dworzec nadziei" okazał się wielkim sukcesem artystycznym i medialnym. Film zdobył liczne międzynarodowe nagrody (m. in. na nowo została odkryta aktorka Fernanda Montenegro), a sam twórca stał się znanym i cenionym południowoamerykańskim reżyserem. Kolejne filmy, zarówno te fabularne, jak i dokumentalne ("2000 seen by..." realizowana dla telewizji Arte) potwierdziły jego talent i zdolności techniczne. Od tej pory, regularnie pojawia się na licznych międzynarodowych festiwalach, zdobywając liczne wyróżnienia.
Więcej

Dane personalne:

wiek:

data urodzenia: 12 kwietnia 1956

miejsce urodzenia: Rio de Janeiro, Brazylia

BAFTA
Zdobył 2 nagrody BAFTA, 10 innych nagród i 15 nominacji
Sprawdź wszystkie nagrody
BAFTA Najlepszy film nieanglojęzyczny za film Dzienniki motocyklowe w roku 2005 wraz z: Karen Tenkhoff, Michael Nozik, Edgard Tenenbaum BAFTA Najlepszy film nieanglojęzyczny za film Dworzec nadziei w roku 1999 wraz z: Arthur Cohn, Martine de Clermont-Tonnerre Złoty Niedźwiedź Najlepszy film za film Dworzec nadziei w roku 1998
żona Maria Klabin, syn Vicente (ur. 2006)
Był członkiem jury obradującego podczas 55. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes (Francja) w 2002 roku.
Jest zapalonym fanem wyścigów. Sam ściga się w brazylijskich mistrzostwach GT3.
Jego bratem jest João Moreira Salles.
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych
  • Wpisujcie WAsze rankingi filmow, ktore wyrezyserowal.

  • Witam Wie ktoś może na kiedy zapowiadana jest premiera tego filmu? Mam nadzieję, że film będzie przynajmniej dobry. Nie wybaczę jeśli kultowe dzieło zostanie spartaczone.

  • Oto jeden z najwybitniejszych reżyserów światowego kina i producent. Studiował na Uniwersytecie Południowej Karoliny w USA. Debiutował w 1991 r. Jego drugi film – „Terra Estrangeira” – przez 6 miesięcy nie schodził z ekranów i został uznany za najlepszy film brazylijski 1996 ... więcej

    • Złego słowa o jego filmach powiedzieć nie mogę... Poruszające, barwne , ciekawe... , a na dodatek świetnie obsadzone. Salles ma ważną cechę - intuicję. Dlatego jego filmy są takie piękne.

      • W jego filmach podoba mi się to proste spojrzenie na człowieka. Nie trzeba duzo mówić, nie trzeba koloryzować, a rozumiemy. Dzięki niemu zainteresowałam się brazylijskim kinem.