Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
KINOMUZEUM
Warszawa, Marszałkowska 103
Repertuar dla kina KINOMUZEUM jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Pielęgniarka Prabha otrzymuje prezent od męża, z którym jest w separacji. Jej współlokatorka Anu szuka miejsca na seks z chłopakiem, wycieczka do nadmorskiego miasteczka daje im przestrzeń do realizacji swoich pragnień.
Tajemnicza śmierć pracownika fabryki Dorema Clery w Getunkirchenburgu zadziwia Wernera Herzoga, który rozpoczyna własne śledztwo. Ale narrator filmu - Herzog - nie jest tym, kogo znamy z charakterystycznego głosu, a film nie jest filmem, którego oczekujemy. "Nawet za 4500 lat sztuczna inteligencja nie zrobi lepszego filmu ode mnie" - zapowiedział kiedyś Herzog. Piotr Winiewicz zatrudnia do napisania scenariusza Kaspara, czyli model AI, żeby przekonać się, czy to prawda. Na podstawie filmów Herzoga sztuczna inteligencja tworzy hybrydowy film, składający się z fabularnej narracji niepozbawionej autorefleksji, która łączy się z dokumentalną narracją - rozmowami z artystami, filozofami i naukowcami o pojęciu oryginalności, autentyczności, nieśmiertelności oraz duszy w dobie AI.
Film z narracją Tildy Swinton, który zgłębia tajemnicę kreatywności, zabierając nas w podróż po świecie sztuki. Reżyser Mark Cousins znany ze swoich monumentalnych filmów o historii kina, przygląda się życiu i twórczości szkockiej artystki Wilhelminy Barns-Graham. Unikalne podejście malarki do kolorów odkrywa przed nami nowe sposoby postrzegania malarstwa abstrakcyjnego. Mizoginistyczny klimat epoki, w której żyła Willie (jak potocznie ją nazywano), spowodował, że nie została zapamiętana jako geniuszka, którą była.
Zdjęcia jednego z najbardziej rozpoznawalnych i kontrowersyjnych brytyjskich fotografów Martina Parra działają otrzeźwiająco na umysł, zmuszając do konfrontacji z naszymi wadami i problemami. I choć potrafią rozbawić, to często pozostawiają nas w poczuciu lekkiego zakłopotania, a nawet dyskomfortu. Wymagają przyjrzenia się wnikliwiej jego zupełnie bezkompromisowemu portretowi społeczeństwa konsumpcyjnego. Film jest próbą podsumowania 50-letnej kariery Parra, a także hołdem dla jego twórczości. Jego wczesne zdjęcia, cenione i prezentowane obecnie niemal na całym świecie, nie od razu znalazły oddaną publiczność i początkowo były krytykowane za trywializowanie klasy robotniczej. Z perspektywy czasu rozumiemy jednak, że Parr obserwował to, co często przeoczamy. Film przedstawia portret niezwykłego fotografa, który zrewolucjonizował podejście do kolorowej fotografii, wypracował własny styl, inspirujący kolejne pokolenia i znalazł polityczny, humanistyczny oraz przystępny język wyrazu.
W kwietniu 2019 roku reżyserka Hind Meddeb pojechała do Chartumu, stolicy Sudanu, aby uwiecznić niezwykle ważne wydarzenie w historii tego kraju – obalenie trwającej 30 lat dyktatury Omara Al-Bashira. Reżyserka filmowała młodych aktywistów, którzy zorganizowali demonstracje na rzecz rządu obywatelskiego, pisali wiersze, tworzyli muzykę i opowiadali się za pluralizmem religijnym i końcem myślenia plemiennego w polityce. Nie bali się sił porządkowych, mówiąc "naboje nie zabijają, zabija cisza społeczeństwa". Niestety ich marzenia nie spełniły się. Wybuchła wojna domowa, która doprowadziła do ucieczki ośmiu milionów Sudańczyków. Aktywiści stali się celem dla bojówek rządowych. Celem Meddeb stało się uchwycenie odważnych młodych ludzi, o których nikt wcześniej się nie upomniał.