Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Kino Iluzjon
Warszawa, Narbutta 50A
Repertuar dla kina Kino Iluzjon jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Przyzwyczajony do samotności kot, w wyniku wielkiej, tajemniczej powodzi, znajduje schronienie w dryfującej łódce. Wraz z innymi zwierzętami na pokładzie musi stawić czoła nowej rzeczywistości.
Mężczyzna przemieszcza się pociągiem boczną i tajemniczą linią. Celem podróży jest odwiedzenie umierającego ojca. Wkrótce dociera do sanatorium, które znajduje się na skraju mitycznego lasu.
Dokument analizuje fenomen Leni Riefenstahl ukazując, jak jej estetyka wpłynęła na współczesną kulturę. Film bada jej biografię i związki z nazizmem, które sama zawsze negowała.
Filmowy portret życia i dorobku Marii Callas, którą gra w filmie Monica Bellucci. Poznajemy intymne fragmenty jej pamiętnika, listy i rzadkie archiwalia filmowe, odkrywając pasjonującą biografię i twórczość ikonicznej sopranistki: od pierwszych kroków, jakie stawiała w Nowym Jorku, aż po triumfy, które święciła na najważniejszych operowych scenach świata. Film skupia się na dwóch aspektach dorobku wielkiej divy. Poznajemy kontekst historyczny, obserwując, jak wraz z upływem lat rosła jej sława oraz współczesny - jej głos cały czas w nas rezonuje. W istocie film jest jednak dialogiem między dwiema wspaniałymi kobietami: Marią Callas i Moniką Bellucci, które - mimo społecznych i historycznych różnic - łączy olbrzymie poświęcenie dla sztuki. To filmowe spotkanie dwóch wielkich osobowości scala przeszłość z teraźniejszością, ukazując siłę ducha, która przekracza sławę i legendę, jaka im towarzyszy. Celebruje również piękno Marii Callas, która za pośrednictwem operowej sztuki potrafiła przekuć swój ból w życiu osobistym w wieczne piękno.
Poetycka opowieść o zmaganiu człowieka ze złem i grzechem. Dla tytułowego pamiętnika zostają potajemnie wykopane zwłoki grzesznika Roberta, które ożywają i przedstawiają opowieść o swoim losie zapisane w pamiętniku. [center][/center]
Film z narracją Tildy Swinton, który zgłębia tajemnicę kreatywności, zabierając nas w podróż po świecie sztuki. Reżyser Mark Cousins znany ze swoich monumentalnych filmów o historii kina, przygląda się życiu i twórczości szkockiej artystki Wilhelminy Barns-Graham. Unikalne podejście malarki do kolorów odkrywa przed nami nowe sposoby postrzegania malarstwa abstrakcyjnego. Mizoginistyczny klimat epoki, w której żyła Willie (jak potocznie ją nazywano), spowodował, że nie została zapamiętana jako geniuszka, którą była.
W 1983 roku niepełnosprawna Kalifornijka Elizabeth Bouvia wystąpiła o "prawo do śmierci", wywołując ogólnokrajową debatę na temat autonomii, godności i wartości życia osób z niepełnosprawnościami. Po latach procesów sądowych Bouvia zniknęła z życia publicznego. Reżyser Reid Davenport, który żyje z niepełnosprawnością, prowadzi narrację śledczej opowieści, badając, co stało się z Bouvia. Charakterystyczne dla reżysera podejście partycypacyjne sprawia, że ta historia jest zarówno wciągająca, jak i osobista. Wnikliwa perspektywa Davenporta oraz jego wyraźna pasja zmieniają opowieść o jednej złożonej sprawie w szeroką i egzystencjalną eksplorację teoretycznej świętości życia i surowych praktycznych realiów życia osób z niepełnosprawnościami w społeczeństwie pełnym uprzedzeń.
Atak w tokijskim metrze, zorganizowany przez członków sekty Aum w marcu 1995 roku, głęboko wpłynął na życie Harukiego Murakamiego i zmienił go jako pisarza. W kolejnych miesiącach autor zbierał świadectwa od ofiar i niektórych członków sekty. Jego esej "Podziemie" był próbą zbadania głębszych przyczyn tragedii, wykraczających poza powierzchowne relacje medialne. Dzieło to ostatecznie zainspirowało jedną z jego najbardziej znanych powieści – "1Q84". Film zabiera nas we wciągającą podróż po twórczości Murakamiego. Zagłębia się w najnowszą historię Japonii, odkrywając jej głęboki wpływ na społeczeństwo. Pokazuje, w jaki sposób pisarz zwraca się do stylistyki dokumentalnej, aby stawić czoła horrorowi w chwilach zagrożenia i szoku.
Gunnar Hall Jensen jest jednym z najbardziej znanych norweskich dokumentalistów. Jako świeżo rozwiedziony pięćdziesięciolatek, próbuje odnowić kontakt ze swoim jedynym synem -Jonathanem, który zniknął z domu bez słowa. Nie wszystko idzie jednak zgodnie z planem. Gunnar, który sam wychował się bez ojca, przez lata filmował syna, rejestrując, jak dorasta i zmienia się z dziecka w chłopca, a następnie w młodego mężczyznę, który marzy o tym, by podbić świat. W miarę, jak stawał się coraz bardziej nieokiełznany, wolny i uparty, dystans między ojcem a synem narastał. Gdy Jonathan dał się uwieść obietnicy sukcesu i łatwych pieniędzy w świecie influenserów i hipermęskości, stracił kontakt z rzeczywistością. Kręcony przez ponad 20 lat film pokazuje nietypową historię ojca i syna, która przybiera nieoczekiwany i tragiczny obrót. Zamienia się w (auto)portret norweskiego filmowca w największym kryzysie jego życia.
W mediolańskim publicznym szpitalu Niguarda doktor Bini prowadzi odważną misję, nadzorując przyszłych rodziców poddających się procedurom zapłodnienia in vitro. Wspiera także osoby, które odnajdują zgodę ze swoim ciałem w procesie uzgadniania tożsamości płciowej. Doktor Bini działa w ramach ograniczeń narzuconych przez konserwatywny rząd i zmaga się z agresywnym rynkiem, który dąży do uprzedmiotowienia ludzkich ciał. W politycznie napiętym środowisku, gdzie prawa reprodukcyjne i ekspresja płciowa jednostek są często omawiane w abstrakcyjnych kategoriach, łatwo zapomnieć, że zapłodnienie in vitro oraz uzgodnienie płci to procedury medyczne, realizowane przez specjalistów o głębokiej wiedzy naukowej. Dzięki rzadkiemu dostępowi i intymnemu stylowi filmowemu możemy zobaczyć głęboką emocjonalną i fizyczną troskę, jaką doktor Bini i jego współpracownicy wkładają w swoją pracę, pomagając ludziom spełnić marzenia o posiadaniu dzieci lub przejściu do swojej prawdziwej tożsamości.
Film pokazuje rok pracy w winnicy na przykładzie rodziny Vernay. W ich winnicy nad Renem w sposób ekologiczny uprawia się szczepy Condrieu i Côte-Rôtie. Ryzyko związane z nieprzewidywalnością pogody, która może zniszczyć zbiory, to tylko jeden z aspektów całorocznej pracy. Jej ukoronowaniem są jesienne zbiory winogron. Piękno wzgórza nad rzeką, gdzie znajduje się winnica, o każdej porze roku jest porażające. Idzie ono w parze z rodzinną atmosferą, która towarzyszy właścicielom i pracownikom. Patrząc na harmonię natury z pracą ludzką, nabieramy przekonania i nadziei, że mimo szybko zmieniającego się świata, warto być uczciwym wobec przyrody i innych.