Ładnie wygląda, ciekawy początek i nie najgorszy humor, ale w połowie wszystko zaczyna się psuć. Przy czym połowa gry pojawia się po 4 godzinach zabawy. Finalnie średniak - można zagrać, jednak nie jest to pozycja z pierwszej półki.
Moja recenzja
http://wpajeczejsieci.blogspot.com/2017/08/broken-sword-5-klatwa-weza.html
Na tle 1 i 2 może gorzej, ale ta część jest znacznie ich bliżej niż 3 i 4, które miały inną koncepcję i wielu rozczarowały.
Zresztą najniższe oceny wszędzie mają 3 i 4.
U mnie:
Broken Sword I 1996 - 10
Broken Sword II 1997 - 9 (Być może lekko zawyżam i powinienem odjąć 0,5)
Broken Sword 3 2003 - 7,5
Broken Sword 4 2006 - 7
Broken Sword 5 2013 - 8+
Pierwsze części przeszedłem kiedyś po angielsku, a potem całą serię po polsku, bo miałem fanowskie spolszczenia.
Recenzja twoja jest dobra. Dobrze wypunktowane plusy i minusy. Ale z recenzja nie wynika, że padnie tak niska nota jak 5 :)
Moim zdaniem trochę za surowo oceniasz 5-tkę. Chyba, że 3 i 4, które nie są lepsze też tak nisko oceniasz .
Syberia 3 zanotowała bardzo duży zjazd po tak świetnych przygodówkach jak Syberia 1 i 2
Ale miała pewne bolączki techniczne, a także kilka innych wad, których nie miały pierwsze dwie części.
Natomiast elementy przygodowe i ilość zagadek była na zadowalajacym poziomie.
Mnie osobiście trochę rozczarowuje polityka wydawania przygodówek epizodami np:
Tales of Monkey Island 2009
Broken Sword 5 2013
Dreamfall Chapters 2014
Life is Strange 2015
Wszystkie Telltale Games 2012-2018
Bezsens. Nigdy nie brałem się za te gry jak nie były w całości i póki nie dostały fanowskiego spolszczenia.