Siedem nominacji do Oscara było rezultatem decyzji, by uznany reżyser Martin Ritt ("Figurant", "Sounder", "Norma Rae") pokierował Paulem Newmanem w nominowanej do nagrody Akademii roli Huda Bannona, zbuntowanego syna powszechnie szanowanego ranczera, który bez przerwy spiera się ze swym wiekowym ojcem. W swych oscarowych kreacjach
Konflikt pokoleniowy jako metafora Ameryki. Zatopiona głęboko w amerykańskiej prowincji opowieść Martina Ritta przeciwstawia sobie starego tradycjonalistę Homera (Melvyn Douglas) i jego syna, lekkomyślnego cynika Huda (Paul Newman), co stanowi jawny komentarz do zmieniającej się, ulegającej mimowolnemu...
W życiu każdego człowieka nadejdzie moment w którym będzie musiał usunąć się w cień. I o tym jest ten znakomity obraz. To także opowieść o konflikcie pokoleń, przemijających wartościach i ustanawianiu nowego porządku. Opowieść o odwiecznej walce syna z ojcem. O upadku autorytetów. O upadku jednego świata po to, aby...
Nasuwa mi się podobieństwo między tym filmem, a "To nie jest kraj dla starych ludzi", gdzie na samym początku filmu Tommy Lee Jones mówi o tym, że nie rozumie już dzisiejszych (dla niego) czasów i nowego rodzaju przestępczości. Te nowe czasy przyniosły kompletny brak zasad, podczas gdy wcześniej nawet przestępca był...
więcejten powinien byc usatysfakcjonowany (zreszta oba filmy laczy postac tego samego scenarzysty - larrego mcmartry, dzis glownie znanego za sprawa scenariusza do brokeback mountain). tu rowniez mamy historie kilku osob na tle prowincjonalnej amerykanskiego miesciny, gdzies w latach 50-tych. osobami dramatu sa cztery osoby...
więcej