Film

Po godzinach

After Hours
1985
1 godz. 37 min.
7,4 10 086
ocen
7,4 10 1 10086
9 031
chce zobaczyć
7,2 13
ocen krytyków
{"rate":7.15385,"count":13}
{"id":"8708","linkUrl":"/film/Po+godzinach-1985-8708","alt":"Po godzinach","imgUrl":"https://fwcdn.pl/fpo/87/08/8708/7515925.2.jpg"}
Programista komputerowy przeżywa najgorszą noc swojego życia, kiedy postanawia wybrać się do Soho na randkę z dziewczyną, którą poznał w kawiarni. Więcej Mniej
Po godzinach zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

Złota Palma
Film zdobył nagrodę Złota Palma, 2 inne nagrody i 7 nominacji
Sprawdź wszystkie nagrody
{"linkA":"#unkown-link--stayAtHomePage--?ref=promo_stayAtHomeA","linkB":"#unkown-link--stayAtHomePage--?ref=promo_stayAtHomeB"}

Programista komputerowy - Paul (Griffin Dunne), prowadzący dotąd spokojne życie, udaje się w wyniku przypadkowej znajomości na jedną noc do Soho, na Manhattanie. Tutaj ludzie z marginesu mieszkają w byłych fabrykach. W ciągu tej jednej nocy Hackett spotyka przeróżne typy ludzi, które całkowicie różnią się od jego otoczenia.

boxoffice
$10 609 321 w USA
budżet
$4 500 000
studio
Double Play / Geffen Company, The
tytuł oryg.
After Hours
inne tytuły
A Night in SoHo (tytuł roboczy) USA
Więcej...
Na czas kręcenia zdjęć Martin Scorsese nakazał Griffinowi Dunne'owi mało spać i nie uprawiać seksu. Chciał w ten sposób uzyskać jak najwierniejszy obraz człowieka ogarniętego strachem przechodzącym w paranoję.
Kandydatem na reżysera był Tim Burton.
Twarz reżysera filmu, Martina Scorsese, odbija się w jednym z neonów na platformie w klubie Berlin.
Kiedy w latach osiemdziesiątych cenzura odrzuciła "Ostatnie kuszenie Chrystusa", Martin Scorsese wpadł w depresję. Wtedy też producenci "Po godzinach" zaproponowali mu reżyserię filmu. Długo nie dawał odpowiedzi, zwrócili się więc z podobną propozycją do Tima Burtona. Po pewnym czasie jednak Scorsese wykazał zainteresowanie produkcją. Nie stanę ... więcej
zdaniem społeczności pomocna w: 85%
Film, przywodzący na myśl prozę Paula Austera, w której Nowy Jork, a zwłaszcza jego odkrywane przez bohaterów mroczne drugie dno, odgrywa zawsze niebanalną rolę (szczególnie w "Trylogii Nowojorskiej"), a także "Nigdziebądź" Neila Gaimana i jego koncepcję Londynu Pod. Świat znany na co dzień, przyjazny, przewidywalny i solidnie osadzony na ... więcej
zdaniem społeczności pomocna w: 81%
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych